Fórum - Téma


Astra H, Z16XEP, rychlost ventilátoru chladiče


Fórum Astra H Astra H, Z16XEP, rychlost ventilátoru chladiče

Informace o modelu: Opel Astra H



2015-07-14 10:13:24

Zdravím, potřeboval bych si ověřit jak funguje ventilátor u chladiče na Astře 1.6, 2006, Z16XEP.

  • když jedu třeba v koloně, spíná se ventilátor chladiče až při cca 112-113 stC a to na druhou (nejvyší) rychlost, teplota klesne na cca 103-105 stC, pak se ventilátor úplně vypne. Pak zase nastoupává na těch 113. Zdá se mi, že by tam měl být nějaký mezikrok a měla by se zapnout nejdřív první rychlost ventilátoru, třeba na cca 108 stC, ne? Po připojení na diagnostiku a testu ventilátoru, tento umí točit oběma rychlostmi, to jsem viděl vlastním uchem. Ale při jízdě využívá pouze nejvyšší.
  • když zapnu klimatizaci, hned se zapne nejvyšší rychlost ventilátoru a točí pořád, dokud je zapnutá klima. Teplota v chladiči klesne na cca 97 stC. Myslel jsem, že se soustava klimatizace bude tak trochu nachlazovat a ventilátor bude občas vypínat a taky že pokud pojedu třeba po dálnici, tak se náporově chladič klimy taky ochladí a nebude zapnutý větrák.

Prostě mám pocit, že je něco špatně, a v sevisech nejsou schopni říct, že neví, nebo respektive buď trvdí, že je to normální a nebo chtějí dopředu prachy za diagnostiku, ale bez záruky výsledku...

Mám podezření na nastavení elektroniky. To už byla příčina loňského harakiri před dovolenou, kdy v servisu odpojil baterii a vyresetovala se řídící jednotka, nepoznalo to pak typ kompresoru atd..

Teď se hodně jezdí s klimou i v kolonách, můžete prosím, někdo se stejným autem napsat, jak se to vaše chová? Případně jestli někdo řešil podobný problém, tak nasměrovat, kudy začít bádat..

Děkuju

2015-07-14 10:23:43

ptakopysk: Docela bych spoléhal na Kopejdu, až se tu objeví - přesně s touhle motorizací jezdil asi šest let a nějaké zkušenosti mít bude... Vydrž, Prťka, vydrž...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-14 12:11:28

ptakopysk: Tak to je fakt špatně, mě ventilátor na druhou rychlost nikdy nešel Vždycky to stačila dochladit první rychlost. Je fakt, že moje Astra H neměla teploměr, tak nedokážu přesně určit teplotní hranice rychlostí ventilátoru.....

Přímo na držáku ventilátoru je kostka s připojením motoru ventilátoru a domnívám se, že právě ta reguluje otáčky.

Ideální je provést otestování pomocí diagnostiky, to jsem zkoušel a maká to......

2015-07-14 12:30:34

kopejda: mno jo, diagnostika žádnou potíž nehlásí :-/

asi bych potřeboval někoho se stejným typem vozidla pro porovnání...

jinak obě rychlosti fungují, to se testovalo při připojení na diag

nějaké relé v jednotce???

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-14 12:35:43

ptakopysk: Diag nic nehlásí, je to pouze NÁSTROJ k hledání závad a to nástroj velmi užitečný..... Jen to má jeden háček, musí se umět používat aby výsledek stál za to.....

Jestli jde uměle vyvolat obě rychlosti otáček ventilátoru, bude chyba v měření teplot, můžeš zkusit vyměnit snímač teploty na chladiči, ten je právě (tuším) dvoustavový - třeba nejde první stav.....

2015-07-15 09:32:07

kopejda: A je třeba možné, že se v jednotce nastavuje softwarově typ teploměru? Myslím jestli třeba po resetu jednotky jednotka špatně komunikuje s teploměrem... podobný problém byl s klimatizací, kdy mechanicky bylo vše v pořádku, jen v jednotce byly nějaká "default" data. Když se dopsal typ kompresoru, tak se klima rozběhla.

Každopádně díky za tip.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-15 12:47:09

ptakopysk: Těžko, měl jsem auto po dobu opravy Twinportu s odpojenou baterií asi 3 dny a po zapojení bylo potřeba pouze nastavit datum a čas..... Toť vše. Také mě napadá, jestli nějaký koumes nezkoušel diagnostiku a nerozvrtal to.......

2015-07-15 12:55:39

kopejda: To se klidně mohlo stát. Takových koumesů jsem potkal hodně. Je to těžké, nemám na koho se obrátit. Můj mechanik je šikovný člověk, ale tyhle "moderní" auta...navíc moc aster v ordinaci nemívá. Už rok sháním někoho, kdo se v téhle elektronice vyzná. Značkovým servisům nevěřím...asi paranoia


Odpovědět