Fórum - Téma


Astra H Z16XEP motorek volnoběhu


Fórum Astra H Astra H Z16XEP motorek volnoběhu

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3  4  5

2014-08-06 23:16:32

kopejda: egr jsem už měl taky venku, ale nic moc v něm nebylo. Jen lehký povlak šmouru na zašpinění prstu, žádná vrstva sazí.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-06 23:23:07

janas: A tyhle kanály jsi viděl?? : http://www.club-opel.com/...ull/14431_3137_twin-1.jpg

2014-08-06 23:24:55

kopejda: zatím jen na fotkách, vymontované jsem to neměl ještě. Můžou být zanesené a ovlivňovat volnoběh? z diagnostiky plynu jsem vyčetl že auto najelo asi 500 hodin provozu na benzín a 2500 hodin na plyn. Plyn by neměl tak zasírat trubky. Ráno sem dám ty ventily a pak budu už jen vyhlížet pošťáka s opcomem zatím díky všem za snahu pomoct

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-06 23:46:13

janas: Tady je nějaké vysvětlení k dané chybě:

OBD kód P0130 znamená:

O2 (lambda) senzor vytváří napětí v závislosti na obsahu kyslíku ve výfukových plynech. Napětí se pohybuje mezi 0,1 a 0,9 V, 0,1 uvedením chudá a 0,9 uvedením bohatá. ECM neustále sleduje toto napětí, zatímco v uzavřené smyčce zjistit, kolik paliva aplikovat. Pokud modul ECM zjistí, že napětí snímače O2 je příliš nízká (méně než 0,4 voltů) pro příliš dlouho (déle než 20 sekund (doba se liší podle modelu)), tento kód je nastaven.

Příznaky

Možné symptomy OBD kód P0130

podle toho, zda je problém přerušovaný, nebo ne, může být žádné jiné než MIL (kontrolka funkční poruchy), osvětlení příznaky. V případě, že problém je konstantní, pak příznaky mohou zahrnovat jednu nebo více z následujících postupů: MIL osvětlení Motor běží nepravidelně, chybějící nebo zakopnutí fouká černý kouř z výfuku motoru zemře Špatné hospodaření s palivy

Příčiny

Možné příčiny OBD kód P0130

Obvykle je příčinou P0130 špatné čidlo kyslíku, ale toto nemusí vždy platit. Pokud nebyly nahrazeny aplikaci O2 senzory a jsou staré, to je dobrý tip, že senzor je ten problém. Ale to může být způsobeno některou z následujících chyb: Voda nebo koroze v konektoru, uvolněné vývody v konektoru zapojení, vypálené na výfukové komponenty, přerušení nebo zkrat na vedení v důsledku tření na součásti motoru, netěsnost výfukového potrubí umožňuje vnikání kyslíku do výfukového systému, neměřené vakuum v sání motoru (MAP), vada snímače o2, vada PCM.

Možná řešení

Pomocí diagnostického přístroje zjistěte, zda banka 1, snímač O2 1 je spínací správně. Je třeba rychle přepínat mezi bohatými a chudým rovnoměrně. 1. Pokud k tomu dojde, je problém pravděpodobně přerušovaný a vy byste měli prověřit zapojení pro jakékoliv viditelné poškození. Potom proveďte test manévrovací manipulací konektor a kabeláž při sledování O2 napětí snímače. Pokud to vypadne, stanovit odpovídající část kabelového svazku, kde problém je umístěn. 2. Je-li to nedává \ správně 't přepínač, pokuste se zjistit, zda je senzor správně čtení výfuk, nebo ne. Udělejte to tím, že odstraní regulátoru tlaku paliva vakuové napájení krátce. Čtení senzor O2 by mělo jít bohatý, reaguje na dodatečné palivo přidáno. Znovu nainstalujte napájení regulátoru. Pak vyvolat svalové stav odstraněním vakuové přívodní vedení od sacího potrubí. Čtení senzor O2 by mělo jít štíhlá, reaguje na enleaned výfuku. V případě, že snímač pracuje správně, pak senzor může být v pořádku, a problém může být otvory ve výfuku nebo neměřené vakuové netěsnosti motoru (Poznámka: neměřené úniky podtlak na motoru jsou téměř vždy doprovázeny štíhlé kódy naleznete vhodné. výrobky pro diagnostiku unmetered vakuum). V případě, že výfuk má mít díry v něm, je možné, že snímač O2 může být špatně vyložila výfuk, protože extra kyslík vstupuje do potrubí přes ty díry 3. Pokud nic z toho není tento případ a senzor o2 prostě není vypínání, spínání nebo působí pomalu, odpojte snímač a ujistěte se, že je 5V referenční napětí na senzoru. Pak se podívejte na 12V napájení topného okruhu O2 senzoru. Také zkontrolovat návaznost na zem na zem obvodu. Je-li některý z nich chybí, nebo nejsou jejich správné napětí, opravte přerušení nebo zkrat v příslušném drátu. Snímač o2 nebude správně fungovat bez řádného napětí. Pokud jsou přítomny správné napětí, vyměňte snímač O2.

Související kódy

P0115 P0116 P0117 P0118 P0119 P0125

2014-08-07 10:49:51

tady mám tu tabulku s ventilama ,měřil jsem to 0,05 měrkama, takže dokážu změřit vůli např. 0,25 ale přesnou 0,28 ne

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-07 21:43:48

janas: To s těma měrkama je smůla, sehnat po 0,01 mm jde dost blbě. Já si půjčil od známého co dělá závodní motory....

Jinak k těm vůlím, to je maso, většina je zaklepaná jako prase......Já to měl naprosto opačně, spíš trochu větší ale v toleranci. Nejhorší výfukový byl 0,35 a sací 0,27.....Nakonec jsem zdvihátka neměnil a nechal to jak to bylo.....Měl jsem ucpaný MAP senzor

Zdvihátka stojí kus v oplu cca 460,- Jediné místo kde jsem je sehnal levněji za cca 250,- kus je zde: Motorservis Švec, Šumperk....http://katalog.motorservi...ex.php?search&z=OPEL&st=3

Zdvihátek je myslím 17 druhů podle potřebné tloušťky: http://www.partsbase.org/...004--5-3-22-valve-lifter/

Jestli to budeš dělat, tak mám gufera vaček s podložkami a šrouby vačkových kol, nepoužité nové GM díly....

Tady je podrobný návod na seřízení vůle ventilů: http://workshop-manuals.c...ck_and_adjust_valve_play/

2014-08-08 07:28:33

Díky za odkazy, dělat to budu ale ne sám. Zabroušení sedel a ventilů doma nezvládnu,tak mám domluvený servis kde to dělají,jen jim odvezu hlavu.Snad do udělají dobře, nemám moc dobré zkušenosti s autoservisy

jak zmiňuješ MAP senzor , ten jsem si objednal taky, co kdyby byl potřeba cena byla neodolatelná cca 90Kč ( jen jestli i kvalita ) http://www.aliexpress.com...-SHIPPING/1988587543.html

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-08 13:39:04

janas: MAP za kilo Hlavně aby z toho lezly správný údaje a UCU to schrouplo. Obvykle tam je modrý bosch. Jo tu dírku jsem měl přicpanou, stačilo to opatrně vymýt čističem brzd ve spreji...... Kdybys chtěl ty věci, nechám je za 250,-.....už je nevyužiju....a Ty budeš potřebovat nové..

2014-08-08 14:34:40

kopejda: ty věci uvidím jak se s nima domluvím v tom servisu. MAP senzor jsem měl venku a mám červený Delco , vypadá jak ten číňan :)

přišel mi dnes ten opcom, po velkých problémech se mi ho povedlo zprovoznit,jen musím zadat rok výroby a typ auta ručně,jinak se to připojí a zas odpojí

po výmazu chyb nic neukazuje, ale ta lambda se po pár km zase ukáže

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-08 21:32:14

janas: Co to je za Op-com?? 08/2010 nebo jiný klon? On maká správně jen na win XP.....Koukal jsi v live datech na první lambdu co z ní přesně leze??

2014-08-08 21:59:27

kopejda: zkoušel jsem různé verze, ale mám i ten 08/2010 . Zatím jsem ho moc nemohl vyzkoušet, baterka v noťasu mi vydrží pár minut a do garáže k zásuvce se dostanu až v pondělí.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-08 22:01:31

janas: No jó, ale to není jen tak, k softu sedí převodník (je to spárované). Kombinace SW a HW vedou do hrobu.....

2014-08-08 22:06:23

to je čínský klon, není origoš fw 1.45, na cd byl soft 2008

2014-08-11 12:54:13

mám nahrané livedata kdyby ses chtěl podívat

http://uloz.to/xqWvVUVn/live-rar

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-11 22:14:52

janas: Zkouknul bych tu první lambdu, nějak se mi to nezdá.......(je na svodech zvrchu), druhá vypadá dobře (za vlnovcem)

2014-08-11 22:26:57

je mi divné že donedávna tam vždy skočila ta chyba P0130 , kontrolka motoru někdy svítila a někdy ne , ale vždycky po výmazaní té chyby se opět ukázala po pár najetých km, teď jsem najel asi 30km a chyba nikde. Může lambda blbnout stylem, někdy funguje ,někdy ne ? s tímto problémem nemám moc zkušeností

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-11 22:52:36

janas: Může tak blbnout, není to nic divného... Konektor lambdy je správně zajištěný? Není v něm oxidace jednotlivých částí (4 piny)? Může být i narušená kabeláž od lambdy k jejímu konektoru..... A nebo bylo natankováno špatné palivo (třeba hodně vodnaté nebo E85)

2014-08-11 23:21:52

je v pořádku a pro jistotu jsem ho prostříkl kontaktolem ,tohle jsou první věci po kterých jdu (a nejsnadnější ) , může to být palivem, to jsem tankoval "lepší" benzíny Verva 100 u Benziny a Maxxmotion u OMV + čistič vstřiků od STP. Teď beru benzín u místního no name prodejce , kde tankuju posledních pár roků a problémy ( p0130) nejsou .Zítra si zkusím ještě nahrát data z lambdy při různých režimech jízdy (volnoběh , záběr , brzdění motorem ) co to ukáže. Ale mám dojem,že to kolísání otáček bude těma ventilama

p.s. zapomněl jsem zmínit,že tohle auto mám sotva měsíc

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-11 23:35:30

janas: To kolísání je klidně možné, jestli jsou už moc malé vůle, může se stát, že se podpálí ventil, pak to bude na výměnu..... A může se dostávat nespálený benzín k lambdě a blbnout ji..... Začni těmi ventily, ať je to OK. pak se uvidí...

2014-08-11 23:49:22

určitě bude lepší tyhle věci řešit až budou ventily a tlaky v pořádku.Akorát musím čekat, servis co bude dělat tu hlavu bude mít volno až začátkem září. Do té doby budu řešit další drobnosti jako je nefunkční zámek víčka nádrže a podobně každopádně díky za rady, máš u mne flašku


Odpovědět

1  2  3  4  5