Fórum - Téma


Astra H Z16XEP - motor cuká a nejde do otáček


Fórum Astra H Astra H Z16XEP - motor cuká a nejde do otáček

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2005 Astra H 1.6

37 fotek  |  1 servisních knížek  |  17 diskuzí  |  6.74 l/100 km

Výkon motoru 77 kW (105 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 150 Nm (111 ft/lb) při 3900 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z16XEP.

Zatím jednoznačně nejspolehlivější model, co jsem viděl a měl....



Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-16 21:48:20

Ahoj všem, tak došlo i na naší Astřičku. Dnes při jízdě do mírného stoupání se nejdříve rozsvítila kontrolka emisí (ponorka) a po opětovném nastartování již nezhasíná. Při pokusu přidat plyn se motor značně dusí a kontrolka začne blikat. Na volnoběžné otáčky běží normálně ale z konce výfuku je slyšet takové "pufání"

Zítra proběhne diagnostika a uvidíme. Mám z 90% podezření na zaseklý AGR ventil v otevřené poloze. Nejspíš má nárok po odpracovaných necelých 150 000 kilometrech.

Jestli se někdo s něčím takovým potkal, budu rád za případné postřehy. Zatím díky. MK

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-18 20:53:41

Tak jsem se dnes zabýval Astrou a zjistil že nepálí třetí válec. Svíčka příšerná, dal jsem nové origa a žádná změna. Diagnostika bude dnes v 22:00. Tak jsou 4 možnosti, jedna lepší než druhá

1) Zapalovací lišta KO

2) Vstřikovač KO

3) ECU KO

4) Motor KO (komprese - ventily, hlava dolů)

Tak si dost slibuji na tu lištu, je to nejlevnější a nejjednodušší varianta - doufám

2014-01-18 21:49:57

Asi ovšem vylučovací metoda by nezabrala??? test vstřikovače ??? Diagnostikou se dá liša testovat už na VeBe takže co test lišty?? Vyndat svíčku a změřit kompres cca 18 minut. řj test diagnostikou.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-19 00:27:04

hansdob: JJ vše se dělo až teď, díky Ondrovi zjištěno: Vstřik OK, ECU OK, lišta KO na válci č. 3. Tedy potvrdila se co jsem si myslel. Díl jsem teď objednal zde: http://aukro.cz/show_item...e=heureka&utm_medium=nove

Tak a teď čekám balíček a pak sem dám info. Vzhledem k tomu, že jsem se dočetl o lištách Delphi to, že jejich životnost je cca těch 150 tisíc km, tak předpokládám, že po výměně za novou bude vše OK.

Jinak pro Honzu, tady v okolí není nikdo kdo by uměl i něco jiného než výčet chyb za 600,- proto se chci dobrat k vlastní diagnostice viz SZ dříve....

2014-01-19 13:51:38

no a zde u nás když někomu někdo za výčet řekne víc jak 400kč tak se na to kouká jako na zloděje.

2014-01-19 15:10:03

kopejda: Nevyhazuj tu lištu, Míšo...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-19 19:51:42

colommbo: JJ nechám Ti ji schovanou Jen mám dojem, že ty gumové kocovky budou pro Tvoje lišty příliš velké.....

2014-01-19 19:54:11

kopejda: Taky si to myslím, nicméně okouknout se to může a vyhodit se to dá dycky... Děkuju!

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-19 19:57:31

colommbo: Nebo to můžu použít do Corsy, tam potřebuju zrovna funkční jen 3 vývody

2014-01-19 19:58:33

kopejda: A je to...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-01-22 19:03:18

Tak je vyřešeno, osazena nová zapalovací lišta a motůrek šlape zase jak má.

A přiznám se, že jsem rád, že to nebylo dražší, to by mě asi už odvezli......

Velda  
Laďa
2014-01-22 19:37:04

kopejda: Gratuluji ke zdárnému odstranění závady.

2014-02-24 09:50:06

Zdravím, mám asi stejný problem u Astry G, pokud jedu se studeným motorem do kopce, začne vrčet jak "náhodná serie výbůchů" a mám problém kopec vyjet na 2ku pomalu. Když na kopci zastavim, tak motor buďto chcípne, nebo nezapaluje na všechny válce a třepe se jak bych seděl v nějaké americe. Ale pokud nezastavim a jedu dál tak na rovince zas chytne šponu a jede jako by se nechumelilo. Z kopce to nedělá. Taky bych podotknul že někdy mi připadá výkon strašně tupý, i když to vypadá že jede na všechny 4, tak vůbec nejde za plynem. Mohl by to být stejný problém?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-24 13:11:08

skazby: Ahoj, mohl, mě při té chybě svítila kontrolka ECU a když jsem chtěl akcelerovat (šlápnul na pedál plynu) tak kontrolka začala blikat. Na volnoběh bylo evidentně vidět, že nepálí jeden válec, motor se "třepal" U koncovky výfuku za autem bylo jasně slyšet, jak nepálící válec mění zvuk - (takové pufání).

2014-02-24 13:48:33

no kontrolka mi nesvítí, jenom občas blikne, a když to má na volnoběh tendenci chcípnout že nepálí na všechny válce, tak jde vidět že má tendenci se rozsvítit, tak slabě problikává.. Je šance zjistit jak na tom je ta zapalovací lišta bez koupě nové, nebo testování jiné? Nějaké přeměření a podobně? Ono to dělá právě jenom za studena, za tepla už ne, a taky mi není jasné proč jenom do kopce

2016-01-26 10:42:31

Mal som ten isty problem na Fiate Stilo 1.6 16V 77kw s motorom Z16XEP (ten isty motor co je aj v Astre H). Zacalo sa to chvenim motora na volnobehu, na volnobehu na krizovatke pri cakani na zelenu sa auto chvelu a mierne vybracie sa prenasali do sedadla vodica a spolujazdca. (Myslel som si ze to budu silentbloky motora). Postupne sa to zhorsovalo a ked nam prisli prve mrazy, rano po nastartovani motora sa auto spravalo cudne (chvenie motora aj pri jazde na prvy a druhy prevodovy stupen, cudny zvuk (take brblanie ako popisuje kopejda), auto malo nizsi vykon nez na aky som bol zvyknuty.) A hlavne spotreba na 200km ceste som mal spotrebu 9,8L/100km (normalne jazdievam okolo 6L/100km). Pri takejto dlhej trase mi zacala svietit/blikat aj kontrolka motora. (zlty kohutik). Diagnostika mi vypisala chybu "Missfire on Cylinder 3". Takze problem na 3 valci sviecka nepali. (Sviecky som menil len nedavno tak som vedel ze by mali byt dobre). Vymenil som zapalovaciu cievku (Delphi CE20009-12B1), a problem bol vyrieseny. Zvuk motora z vyfuku sa upravil, chvenie motora prestalo a auto zase islo ako ma. A hlavne spotreba isla automaticky dole.

Dakujem uzivatelovi Kopejda , za cenne rady, pri rieseni mojho problemu s autom.


Odpovědět