Fórum - Téma


Astra H automatická světla


Fórum Astra H Astra H automatická světla

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3  4

2014-12-31 15:43:52

qpc: Jj, na Astru jsem na ně koukal už taky... ale na VC po faceliftu jsem je doteď nikde nesehnal. Světla s proužkem alá Audi se mi vyloženě hnusí, nehledě na tu cenu a jediná možnost připadající v ůvahu, ve stylu právě Háčka, do míst k mlhovkám, je na facelift k nesehnání...nebo spíš asi takhle, já jsem je nedokázal nikde najít doteď...

2014-12-31 16:13:16

kopejda: Nejsem jedle, byl jsem z toho vedle šla mi z toho hlava kolem dokola , já už měl na Omeze světla pro denní svícení (RL) již v roce 2001, kdy jedninný dodavatel těchto světel byla firma Hella a stály bratru 3.500 Kč. Dělali se dvě provedení, oválné a kulaté. Dal jsem tam kulaté vedle mlhovek do toho černého plastu. Dalo to fušku ale celkem to bylo i hezké. Už tehdy jsem zjišťoval, jak je to se se světlama (RL), kam jsem přijel, tam jsem měl problém. Ve Slovinsku ani nemluvím, jak mne málem strčili za katr. Mohl jsem předkládat homologace jak jsem chtěl. Jestli najdu fotku, dám ji jako přílohu. Zjišťoval jsem, jak se dodá do Oplů to relé, jehož patice je nad sloupkem řízení. To se týkalo rozsvícení obrysových světel, mimo osvětlení na RZ a interieru. Když vyndáš vypínač (Omega) jsou obrysovky rozdělené na levou a pravou stranu a interier a osvětlení RZ. Nakonec jsem tam dal automat, vyrobený v ČR s malým přepínačem, kterým jsem přepínal režim den/noc.

Já mám názor, že ohledně osvětlení na vozidle by mělo být tak jak to má být. Když nebude v autě fungovat zapalovač, ostatním je to celkem jedno, když zapomenu, že svítim jen v předu, může to mít vliv na bezpečnost ostatních. Někomu auto půjčím, ten bude myslet, že když svítím vpředu, svítí všechno a je zase zaděláno na potencionální problém. Je to tak trochu sobecké, když "JÁ" budu svítit tak jak chci bez ohledu na ostatní a bez ohledu na předpisy ať už naše, nebo evropské. Kolega colommbo neměl pravdu, když napsal, že jednotlivé státy to mají "jinak". Tím, že jsme vstoupili do EU tak jsme se zavázali, že budeme implementovat předpisy Komise EU do našich právních předpisů. Proto dnes je ve vyhl. č. 341/2001 Sb., jen odkaz na předpis EHK, který nás a ostatní státy zavazuje k dodržování těchto předpisů. A takto to musí dodržovat i státy celé EU, dnes odpovídají i řidičáky EU, stejné (mino národních skupin) jako v Německu, Rakousku, Španělsku.

Nemám OP COM ale když načtu VW auto, je tam výběr svícení Evropa/Kanada. Podle toho popisu, co jsem viděl jak jsi tam dal do diskuze, naprosto odpovídá svícení pro Kanadu, kam se určitě GM/Opel/Vauxhall - některá z verzí zcela nepochybně dodává.

Tak tímto já osobně definitivně vhazuji ručník do tohoto vlákna diskuze, jak uvedl jeden kolega, už to tady bylo a je to marný, je to marný a je to marný.

2014-12-31 16:50:59

jazeta:Já ho nechám ležet.(ten ručník)

Můj názor je, že denní svícení není špatná věc, ale měla by k tomu svítit i koncová světla.

Mezi záplavou aut,která svítí i vzadu se auto které vzadu nesvítí snadno přehlédne.

Hlavně tehdy, když je pod mrakem.

Pokud už někdo stanovil, že se svítit má i ve dne, tak prostě i s koncovýma světlama.

A argument, že měním žárovky jako na běžícím páse osobně neberu.(jsou to jen peníze)

Prostě jsem radši vidět.

Kdysi jsem v dešti přehlédl auto,které nesvítilo(mezi ostatními svítícími) a dva roky jsem byl bez not.

2014-12-31 16:57:36

jazeta: Jendo Omča byla moc pěkná, ale ty světla pro dení svícení.

2014-12-31 18:59:56

No tak já tady ten oheň trochu rozdmýchám - Já mám na všech našich autech (mimo veteránů a jednoho sportáka stěmi když jedu tak stejně nesvítím) vepředu malé LED světýlka které mají k sobě "cár papíru" (kopii vyjádření ministerstva dopravy že splňují jakýsi zákon vozím sebou ještě jsem nebyl nucen ukazovat) jsem si ale jist že to vydalo min dopravy úplně jiným světlům jen obchodník to namnožil a upravil ke všem co má ve svém sortimentu (99% LED světel v čr nemá homologaci jako denní svícení papírově ano ale fyzicky ne) a jezdím od "rozbřesku" do "soumraku" (nejsem sebevrah prostě od je vidět do je vidět) jen na ně policie zde ani v jiných členských státech EU včetně švýcarska které je mimo a GB kde sice v EU jsou ale ponechali si libry a své zákony a nenechají se nijak omezovat ( což tuto politiku vynechám ale nesouhlasím sní) jsem nikdy neměl jediný problém kvůli dennímu svícení (několik zemí holandsko,belgie,finsko mělo problém s mým předchozím EU ŘP ale denní svícení jim nevadilo) a budu takto jezdit dokud to bude možné jelikož šetřím hlavně patice žárovek zrcadla xenonových čoček a neposlední řadě alternátor (z těchto důvodů mám denní svícení externí a LED) a pokud mi někdo chce říci že po zavedení zákona o trvalém svícení se nezvedl počet oprav alternátorů,elektrické instalace,vypínačů světel a výměn baterii tak bud dobu před zavedením tohoto nepamatuje nebo nevím z hlediska bezpečnosti nehody způsobené přehlédnutím vozidla z 99% jsou stejně způsobeny nevěnování se pozornosti silničnímu provozu a nepřizpůsobení se provozu a potom ještě bude několik jiných důvodů a až potom to že mě ve dne vzadu nesvítí světla. Je zvláštní že třeba indie,řecko má na silnicích mnohem větší chaos než mi a není takhle tlačená medii jako my no a co pak třeba dokonce amerika ...............................Takže za mne auto jen s denním externím svícením v LED podání a bafta ............................. Tak a ted do mě :-D

2014-12-31 19:12:36

Pokud jde o denní svícení v jiných zemích tak jak už bylo zmíněno v legální verzi VCDS kterou už vlastním od dob dnes již neexistujícího VAG (předchůdce VCDS) je nastavení rozdílné KANADA,USA,GB,SLOVINSKO (pokud jde o slovinsko tak tam je to tak že svítí mlhovky jako denní svícení) a pak arabské emiráty , indie a světe div se čína :-D týká se to veškerého nastavení zvukového projevu tak osvětlujícího a to i v procentuelní svítivosti určitých světel. (na tyto ruzné trhy jsou také ale vyráběny uplně jiná světla než pro evropský trh hlavně různými podsvíceními a estetickými doplňky)

No a vyjímky udělované na originální denní svícení v mlhovkách a orig hlavních světlech to je taky kapitola sama pro sebe.

No a stím že jsme členy EU a musíme cosi zjednotit také není úplně přesné protože třeba stále platná vídeňská dohoda (nějaký cca 70 rok) je že vozidlo musí splňovat zákony a technické specifikace země již je registrováno bez ohledu na to kde je provozováno (pouze u GB se lepí na světla štítky aby se neoslňovalo) a spousta našich zákonů i čerstvých viz vozíky a soupravy,eko likvidace jsou naprosto rozdílné než v ostatních zemích EU a proto máme všude varování že jako řidiči jsme povinní si přečíst zakladní pravidla než do dané země jedeme.

2015-01-01 00:41:24

mrki: Je to hezké co píšeš...ale za snížené viditelnosti musíš rozsvítit normální osvětlení vozu, takže obrysová a potkávací světla. A jako elektromechanik zvlášť, by si měl vědět, že 5W žárovička má světelný výkon cca 40lm a za denního světla při NEsnížené viditelnosti, je prostě svícení vzadu takovým výkonem k ho

Venca49  
Václav
2015-01-01 01:06:09

Světla vpředu,světla vzadu a je to h...o platné,když se najdou blbci,slušně řečeno,kteří jezdí rychle a bezpečně,dokud někoho,při předjíždění,nesestřelí.A můžeme svítit třeba laiserem,není to nic platné,je to marný......

2015-01-01 01:49:43

ondra01: Až ti bude padesát jako mě, zjistíš, že zrak už není to co býval.(u mě to přišlo ve čtyřiceti a věř, že je to skoro ze dne na den) Nerozlišuju Lumeny. Koukám jen na to,co vidím.A prostě vidím hůř, než před dvaceti lety.

Takže auta která nesvítí (nebo svítí denními světly od Vietnamců) snadno přehlédnu.

A v tunelu, pokud tomu nesvítí koncová světla,(a to je polovina aut) je to prostě o ústa.

Mrki

qpc
petr
2015-01-01 15:06:16

tady to máš na Astru H i s mlhovkama,abys o ně teda nepřišel... http://www.f2tuning.cz/tu...DULITE-Chromove-d5077.htm

2015-01-01 19:29:51

mrki: Tunel je kapitola sama pro sebe, protože před každým je značka "rozsviť světla"

2015-01-01 19:30:38

qpc: toto si myslím je jediné inteligentní a vkusné řešení denního svícení na Astru

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-01 20:40:37

veselik: JJ, to je přesně co bych chtěl na Vekinu, ale zatím jsem nesehnal.

2015-01-01 20:56:46

veselik: To je sice pravda, ale pořád ještě jezdí hodně aut, která nemají rozsvěcení světel řízeno automaticky.A asi většina majitelů těchto aut na rozsvícení buď zapomene, nebo je ignoruje.

Proti těm druhým bohužel není obrany.

Pokud by ale od začátku existence denního svícení bylo nařízeno, že k "denním světlům" musí svítit ještě světla koncová, byla by tato auta vidět alespoň nějak.

A to pomíjím fakt, že denní světla jsou pro spoustu řidičů také záležitost "Image"

Pokud by použití denních světel nikdy nikdo nevymyslel, svítili bychom všichni normálním osvětlením a tato diskuse by nikdy nevznikla.

Mrki

Venca49  
Václav
2015-01-01 21:28:15

No nevím,ale kolik máme u nás tunelůa kdy se setkám s blbcem co nerozsvítí zadek než tam vjede a zrovna se s ním setkám přede mnou,abych ho zrovna neviděl. Je to o ničem.

Mrki,nezlob se na mně,ale je to tak.

2015-01-01 21:44:32

mrki: Já se díkybohu s oběma svýma autama řadím do skupiny se senzorem rozsvícení světel. Člověk si rychle zvykne na to, že nemusí na nic myslet...

2015-01-01 21:58:22

venca49: No tak v Praze jich je pět. A příští rok ještě jeden přibude.

Pravda, všechny jsou osvětlené.

Ale i tak se dá přehlédnout neosvětlené auto.

Jelikož těmi tunely jezdím skoro denně, mohu zodpovědně říci, že těch, kteří si v tunelu nerozsvítí je docela dost.

Ale je to samozřejmě věc názoru.

(anebo zkušeností)

Mrki

Venca49  
Václav
2015-01-01 22:06:51

mrki: Já jsem si pořídil auto pro blbce,tam nemusím nic rozsvěcovat,dělá se to samo.Jinak jsem 48 let zapínal podle vyhlášky a světelných podmínek.K tomu ani moc zkušenností s tunelama,nemusím mít.Šlo mi to samo a zatím jsem nebyl přehlédnut.

A na zdraví do 2015.

Venca49  
Václav
2015-01-04 21:21:11

Tak jsem kouknul na světla u mé Corsy D a našel jsem toto: 00HCR 00RL PL20 5969 (E9) a další čísílka a 10% sklon.

Tak co na to řeknete?Hodnoty jsou na samolepce i na plastu-hořejší hrana.


Odpovědět

1  2  3  4