Fórum - Téma


Astra H automatická světla


Fórum Astra H Astra H automatická světla

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3  4

2014-12-30 21:20:53

veselik: Já bych taky trochu přispěl. Opel i VW dělá světla jako "denní světla" - tzn. denní doba svítí obrysová a potkávací světla. Nesvítí přístrojová deska (topení a podsvícené ovládací prvky) pokud má auto automatiku vjezdu do tunelu, rozsvítí se ten zbytek. Pokud je vozidlo vybaveno světly pro denní svícení, svítí buď tato samostatně, připouští se s obrysovými světly, po rozsvícení potkávacích (tlumených) světel musí světla pro denní svícení samočinně zhasnout. Na rozdíl od VW u Opela NESVÍTÍ osvětlení pro RZ v případě, že se jede na denní světla. Hromada vozidel zn. Škoda má rozsvícena "jen" potkávací světla přední. Podotýkám jen přední dlavní potkávací světla, nic jiného, to je v PC přes diag spuštěn systém pro Kanadu a tato světla se aktivují zatažením ruční brzdy. Polopaticky - Pokud má vozidlo zapnuto Kanadu, má zataženou ručku, nesvítí nic, odbrzdí se, zhasne kontrolka ruční brzdy - rozsvítí se "jen" světla potkávací. nic jiného na autě nesvítí! Toto je ale úprava neschválená!V tunelu mu nic nesvítí vzadu, přestože vpředu má osvětlenou vozovku od potkávacích světel!

2014-12-30 21:24:49

kopejda: No popisovaná úprava je neschválená, nesmí ti v provozu na pozemních kominkacích svítit "jen" tlumená/potkávací světla. Pokud svítí tlumená světla, musí svítit i parkovací. O tom jsem psal v předcházejícím příspěvku ale nevěděl jsem, že se to u Opela nechá udělat stejně, nemám OP COM.

2014-12-30 21:30:07

jazeta: Zlatá Škodovka,.... Tam když něco nesvítilo,... stačilo prohlídnout žárovky, nebo jít po drátech...

2014-12-30 21:40:48

mrki: pozor, ale mášli na mysli škodovku v dobách stodvacítek

2014-12-30 21:43:26

veselik: Jirko, tam když se rozsvítila některá kontrolka ze dvou, nechalo se to vždy nějak opravit, byť provizorně, v 99% auto dojelo. Dneska se ti rozsvítí jedna z dvaceti a voláš odtahovku!

2014-12-30 21:46:23

jazeta: vím, taky (ač jsem mladší ročník) jsem na Š120 začínal. Tam byla povinná výbava kladívko, provázek a montérky. Dnes ti stačí jen telefon s neomezeným tarifem a zlatá platební karta na odtah a servis.

2014-12-30 21:47:37

veselik: (Jako že máš pravdu, bohužel)...

2014-12-30 21:47:54

jazeta: uz se to tu nekde rozvadelo, ale napisu to znova... Pokud auto takove nastaveni umoznuje, pouzit potkavaci svetla ve dne jako denni sviceni, bylo takhle urcite i homologovano a smim to uzivat jak mi je libo. Samozrejme v tunelech a podobne, musim dbat na to, abych vcas prepnul na cele vnejsi osvetleni. Takhle je pro Evropu schvalene do provozu a neni muj problem zjistovat to, ci ono... . Ve dne se sviti svetly pro denni sviceni a temi se stanou hned, jakmile zhasnu ostatni vnejsi osvetleni. Obrysova a potkavaci svetla musis rozsvitit v noci, nebo za snizene viditelnosti. Ve dne staci jen potkavaci svetla, pokud to vyrobce vozu tak umoznuje.

2014-12-30 21:49:53

veselik: Tu přesně myslím.

2014-12-30 21:53:26

colommbo: Alenotak,.... do těch dob by se asi nikdo z nás asi nechtěl vracet...!?

(leda i s těma létama)

2014-12-30 21:56:48

ondra01: Co píšeš je tak trochu vedle jak ta jedle. Pokud jsi dobře četl můj článek, tak nastavení pro Kanadu už z logiky věci nelze použít v ČR. To se třebas školí když si koupíš diagnostiku Bosch a jdeš na školení k nastavování uživatelského rozhraní. To že si kdejaký šoula koupí diagnostiku a hrabe se v SW vozidla, kdy o tom nemá ani ponětí co dělá, je to o čem píšeš ty. A pokud si přečteš zákon o provozu na pozemních kominikacích, kde se hovoří o svícení, tak bys zjistil, že tam je napsáno, že v provozu musíš mít rozsvícena potkávací a obrysová světla, nebo světla pro denní svícení, jeli jimi vozidlo vybaveno. Obrysová světla jsou jasně stanovená co má svítit, tak nelze svítit jen v předu. Jo ještě jeden detail, světla pro denní svícení jsou označeny RL

2014-12-30 22:05:09

jazeta: skoleni neskoleni, takhle ti nastavi auto i treba v autorizovanem servise, takze jako uzivatele me vic zajimat nemusi. Nehlede na to, jak to bude u audi a jejich sviceni ve dne dalkovymi svetly na polovicni vykon? Taky nic jineho na tom aute nesviti a muze tak normalne jezdit. Vis s jistotou, ze nema Opel na takove nastaveni udelenou vyjimku? To nevi ani Policie, ktera ma toto kontrolovat...

2014-12-30 22:09:53

jazeta: Tak nevím,... četl jsem oba příspěvky, ale Ondra mluví taky o potkávacích světlech. S obrysovkama se samozřejmě jezdit nesmí. Buď denní, nebo potkávací.

2014-12-30 22:15:05

ondra01: Poslední poznámka k osvětlení je ta, že provozovatel vozidla je odpovědný před zákonem, potažmo řidič, který ho řídí. Koukal jsi někdy na ty světla zblízka nebo jen na dálku? Po tom co jsi napsal jen na dálku. Na tom světle jsou znaky, které určují, k čemu světlo slouží. A není to naše vyhláška nebo zákon, je to předpis EHK, který určuje pravidla světel pro celou EU a podle toho jsou i homologovaná. A v těch předpisech je i to, jak mají fungovat, kolik světel na autě můžeš mít, jaké mají označení, jak vypadá vláknová žárovka, jaká výbava musí být, když máš výbojková světla a pod. A právě o tom jsou ty školení..........

2014-12-30 22:19:21

ondra01: ještě jsem zapomněl, světla se dělí ještě na světla se světelným zdrojem s jednou hladinou svítivosti a dále s dvěma hladinami svítivosti, což je zrovna případ audiny (dálková + RL), nebo i škodovky 120, kdy H4 je dvouvláknová žárovka pro použití ve světle, které má 2 hladiny svítivosti..........

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-30 22:19:46

jazeta: Když se v tom budeme nimrat, zjistíme, že máš pravdu, neboť:

Světla pro denní svícení jsou charakteristická silně rozptýleným světelným tokem, který netvoří kužel jako u klasických světlometů. Takto rozptýlené světlo neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale splňuje zásadní podmínku bezpečného provozu „být viděn".

Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Samotná světla jsou homologována dle předpisu EHK/OSN č. 87.

Co se homologačních značek světlometů týče, tak zrovna na těchto čirých (AH, VeCe) není z vnější strany vůbec nic. Nevím, jestli je značka zezadu na tělesu světlometu. To zjistím ve dne, tedy jestli to bude vidět bez demontáže světla z vozu. Jako přední nárazník sundávat nebudu...

Nejvíc nám tady k tomu řekne Hansdob, neboť pracuje ve společnosti, která právě světlomety vyrábí...

Teď ještě hledám, jestli jsou přední světlomety Astra H, VeCe homologovány dle předpisu EHK/OSN č. 87. Jestli zjistím, že ano. Není co řešit

Pro zvídavé zde od strany 48 předpis EHK: http://eur-lex.europa.eu/...OJ:L:2010:164:FULL:CS:PDF

2014-12-30 22:25:36

kopejda: a pokud se v tom nimrat nebudem, tak uznáme, že za denního světla tě neoslní ani dálková světla

2014-12-30 22:25:47

A kdyz se v tom nimrat nebudeme a budeme toto tak i nadale uzivat, nehrozi nam zhola nic. Na miste je to od policie neprokazatelne, protoze ve dne, nejsou u vetsiny aut obrysova svetla stejne videt

2014-12-30 22:26:50

ondra01: byls rychlejší

2014-12-30 22:32:53

kopejda: Proč by nebyly homologovaný? To zaručuje vylité E v kroužku + ostatní povinné znaky (pro užití, k jakému byly schváleny). jednou jsem byl na vrakáči, a chlápci mi chtěli prodat světla na Suzuku z Anglie, no trochu narazili, protože moje kontrola světla jejich záměr vydělat na klukovi z venkova nevyšla. A předpis EHK č. 48 mi není cizí, pokud chceš i jednotlivé vláknové žárovky, vatáž, rozměry vláken, baněk jak se dělá homologace nemám s tím problém.


Odpovědět

1  2  3  4