Fórum - Téma


Astra H 1.9 CDTI, poraďte prosím s koupí


Fórum Astra H Astra H 1.9 CDTI, poraďte prosím s koupí

Informace o modelu: Opel Astra H



2013-05-10 15:29:32

Zdravím. Chtěl bych vyměnit vozítko a vyhlédl jsem si opel astra H combi ve verzi caravan, rok asi tak 2006 nebo 2007. Líbil by se mi dieselový motor s vyšším obsahem tudíž asi 1.9 CDTI. Nevím zda se rozhodnout pro verzi 88 nebo 110 kW, nejsem žádný závodník, jde mi spíš o spotřebu a pokud možno bezporuchovost auta. Můžete mi prosím poradit pro co se rozhodnout, případně na co si dát pozor? Předem mnohokrát děkuji za užitečné rady.

2013-05-10 15:51:41

Ja myslim ze ta 88 by stacila ale ty motory moc neznam ja mam starou astru g a chtel bych taky h tak me to take zajima co kdo poradi pro me by 110kw bylo zbytecne asi ikdyz zas ty lepe jede ze.

2013-05-10 16:00:41

vildamichal: Co mám povědomost, tož tyhle 1.9 cdti jsou už italské provenience a jsou o dost lepčí a hlavně spolehlivější, než předchozí oplí čtyřválce 2.0 a 2.2. Kamarád má ten 110kW motor v ZafB 2006, s manuálním 6q jezdí kolem šesti litrů a to ji nijak nešetří, ale spíš delší trasy...

2013-05-10 16:14:09

Jo asi to je skoro jedno jestli 88 nebo 110 oba budou asi v poho.

2013-05-10 16:39:24

Já nevím s comon-railem nemám moc dobrý zkušenosti, ale jako nevím jak je to u opla tam to bude určitě kvalitnější než u renolda, ale když se vysere jeden vstřík tak dáš 25 000 kč za vstřik sice ušetříš na spotřebě ale tohle se prodraží víc jak benzín jako třeba se to nestane ale nikdy nevíš. Já chci taky kupovat astru H ale v 1.8 16v. Když diesela tak jedině tdi co se dávaly do octavii a jinejch aut. Nechci tě od toho odrazovat já fakt nemám zkušenosti s comon-railem v astře já jedu jen v benzínu

2013-05-10 17:17:18

martin_chadima: Já jsem taky odkjakživa a pořád benzínovej a nestydím se za to a hlavně - doufám, že prvotní tazetel-kolega neuvažuje o naftě, aby s ní pak jezdil jen po městě anebo deset kilo do práce a deset kilo nazpátek, to by byla pohroma pro motor a hlavně DPF, který tam už s velmi vysokou pravděpodobností bude...

2013-05-10 17:24:57

No naftu jedině na delší cesty když bude jezdit krátký jízdy tak ten motor odejde ale já bych měl největší strach z těch vstřiků comon-rail pracuje se strašně velkýma tlakama skoro u hranice rozkladu nafty a tam asi hodně trpěj ty vstřiky.

2013-05-10 18:00:13

martin_chadima: Bavil jsem se nedávno s prodejcem v showroomu v Kolíně (objednával jsem si tam nějaký díl a dali jsme se do řeči) a říkal mi, že už mnohokrát se mu stalo, že si zákazník přišel vybírat nový vůz a chtěl naftu a když se ho prodejce zeptal na přibližný režim, v jakém bude auto jezdit, po odpovědi "no, zhruba tady po Kolíně a kolem, nákupy, do práce a tak, potřebuju, aby to žralo málo", doporučil mu, ať si radši pořídí benzín, že právě tenhle styl "moderním" naftovým motorům prospívá ze všeho nejmíň... Zákazník koukal jak zjara a pak znechuceně odešel, že se teda poohlídne u konkurence...

2013-05-10 18:15:29

Njn ale jako comon rail je ted u většiny nových aut jako i těm starším dieselům turbem to vadilo ale ted to vadí víc turbo tlačí a am je vlastně největší problém u toho turba ono má snahu se zanášet a hlavně u nových dieselů tomu chce párkrát trošku dát aby se vypálil filtr pevných částit ten taky může odejít a to je taky pálka. Nějaký auta mají samoregeneraci ale s tím sem se ještě nesetkal.Na krátký jízdy není diesel stavěný.

2013-05-10 21:13:05

K tomuto tématu něco málo můžu.Mám Astru H, 2006 s 1.7 (Isuzu, 74 kW) A Vectru C, 2006 s 1.9 (Fiat, 88 kW). Obojí jsem před koupí poměrně hodně studoval, protože na naftě je zajímavá jen spotřeba. (zblbnul mě kolega s oktávkou se spotřebou okolo 5 litrů) Oba motory by měly patřit k tomu lepšímu co se ještě dneska dá mezi rozumně starými ojetinami pořídit.Jelikož pokrok nezastavíš a kurvítka už jsou dneska standard, tak recenze o Fiaťáckym motoru říkaj, že ještě zaplaťpánbu.(dávala to do aut kdejaká automobilka, když neměla vlastní motor,... to taky o něčem svědčí) Výhoda je, že tím pádem to zná každej druhej automechanik. O 110kW píšou, že je to nejlepší volba, ale je to šestnáctiventil. (asi proto,že to jede, ale je tam v tý hlavě všechno 2x) Co se týče výkonu, ve Vectře těch 88 kw opravdu moc nejede, ale mám dlouhodobou spotřebu 5,8l. (podle palubního počítače) Podle účtů z benzínky lehce vyšší, ale okolo 6 litrů to bude. Astra je trošku lehčí. Na tu by 88 kW mohlo stačit. Pokud, jak říkáš, nejsi závodník, mohlo by tě to i příjemně překvapit. Jen bacha, a to si ověř, Vectra kombík s 1,9, z těchhle let už má DPF. Astra s tímto obsahem ho asi nemá, (je lehčí) ale chce to ověřit. (on to asi zas takovej průšvih není, jsou firmy, které se zabývají jen těmito filtry a dneska se odstranění dá pořídit okolo 7 000,-....Nemám ověřeno, jen co píšou)

2013-05-11 08:49:40

No do práce to mám asi jenom 15km, ale je to mimo město. Dlouho jsem zvažoval zda benzín, nebo naftu. Nakonec jsem se rozhodl takto hlavně proto, že dost cestuji (za rybařinou, turistikou) a ta spotřeba je tam velmi zajímavá. Známý mi říkal něco o tom, že když dojedu tuhle krátkou trasu (do práce) tak mám nechat motor ještě nějakou chvilku (třeba 2 minutky) běžet jen tak navolno aby se turbo stihlo zchladit a pak že se tolik neničí. Upozorňuji na to že nejsem mechanik, takže netuším zda je na tom něco pravdy, nebo je to jen nějaký plk Kamarád pojede do německa pro nějaká auta, tak jsme domluvení že mě vezme sebou kdyby se mi tam nějaká astra líbila, že bychom jí zrovna dovezli. A právě když jsem koukal na autoscouta, tak je tam víc nabídek na astry s motorem 1.9 CDTI ve verzi 110 kW, mají většinou i lepší výbavu. Jenže na serveru tipcars jsem četl toto:

Velký diesel 1,9 CDTI ve své 16v variantě tento seznam navíc rozšiřuje o zatuhlé ovládání swirl klapek, které jsou pevnou součástí celého sacího modulu a pokud se jej nedaří rozhýbat musí se koupit celý za cca 10 tisíc korun. Pokud je ve voze instalován dlouhou dobu příplatkový filtr DPF, jde vždy samozřejmě o další komplikaci navíc (už v prvních letech s ním měly některé vozy potíže a musely nastoupit k přeprogramování softwaru pro dřívější spuštění automatické regenerace). Z dieselů je vůbec nejlepší osmiventilová verze motoru 1,9 CDTI 8v s výkonem 88 kW (kód Z19DT). Na rozdíl od stejně výkonného motoru se šestnácti ventily lépe táhne od nejnižších otáček, nemá zlobící swirl klapky a dokonce ani hydraulická zdvihátka ventilů- vůle se u nich vymezuje speciálními podložkami jednou za uherský rok.

Najde se někdo kdo by mi toto mohl potvrdit, či vyvrátit? Moc děkuji za odpovědi.

2013-05-11 09:33:42

ladis14: Nejsa motorář ani nepotvrdím, ani nevyvrátím... Pokud dost cestuješ, nebude pro tebe diesel špatnou volbou (Petrův zdar, příteli! ) Dochlazování turba krátkým ponecháním na volnoběh po jízdě je správné, ale spíš připadá v úvahu při (po) vysokém zatížení např. na dálnici - řidič to mastí kolomastí, pak zastaví třeba u pumpy, vypne hned motor a to je špatně, bo na vysoce zahřátém turbu se napéká olej... Dochlazovat po 15km jízdě do práce mi přijde zbytečné, motor bude tak akorát zahřátý a olej ještě ani ne, nicméně škodit motoru či turbu to nebude. A 88kW osmiventilová verze motoru bude už z principu jednodušší konstrukce spolehlivější, vířivé (swirl) klapky jsou svinstvo (naftová 2.5 Omega je má taky a lidi si je ze sání preventivně vyndávají, bo se dokonce někdy stává, že se utrhnou, vletí do sání a je na problém zaděláno...) Že by osmiventil měl místo hydroštelů seřizovací podložky, to nevím, ale je to možné. 110kW motor mi na Astřičku přijde už dost, svezení s tím bude parádní, ale slabší verze bude podle mého asi lepčí...

2013-05-11 17:24:06

ladis14: Četl jsem na internetu to samé. Osmiventil zlobivé klapky nemá. A hydraulická zdvihátka ventilů také ne. Jen jsem si u těch zdvihátek myslel, že to je právě ten problém-že se musí seřizovat.(píšou to i v knížce od Etzolda) Moje Vectra má najeto 230 000 km. Myslím si že se s tím asi nikdo nezabýval. Zatím nepozoruji, že by to třeba kouřilo, ani nic jiného.

Filtr DPF je samostatná kapitola. V Astře tedy asi za příplatek, Ve Vectře vždycky.

Pošli mi Tvůj mail a já Ti pošlu oskenované recenze ze svéta motorů na Astru i Vectru. Používaj se tam stejný motory.

Mrki

2013-05-12 09:57:43

sedlacek.m@centrum.cz: Měl bys to mít v mailu. Mrki

2013-05-12 12:50:22

sedlacek.m@centrum.cz: Díky moc, došlo to v poho... Tak tam zase doporučují 1.7 CDTi od Isuzu... tak já nevím, někdy si říkám jestli není lepší moc nečíst

2013-05-12 15:43:14

ladis14: V tý astře mám Isuzu 74 kW a hned,jak jsem to koupil, začala mi tam vyskakovat chyba plnícího tlaku turba. Dodneška jsem to nevyřešil.Hadičky podtlaku pro turbo mám v pořádku. Pokud do toho něco můžu říct, šel bych do Fiata. Ten motor nemá špatný reference A elektronika je dneska všude. U stodvacítky 'Skodovky nic takovýho nebylo, takže ti to nemohlo spadnout do nouzového režimu. Prostě to jelo, a nebo ve finále nejelo.A závada se dala najít.Chybová hlášení jsou zavádějící. Každá chyba může souviset s více věcmi. A vidět to na většině těch komponentů většinou není. U naftovýho motoru jsem koukal spíš na to, jestli tam nejsou problémy se vstřiky. To může být někdy slušná rána. Zvláště Denso. Tímto dávám za pravdu například Colommbovi. Nafta sice míň žere, ale stačí, abys jednou měnil vstřiky a veškerá úspora je najednou prodělek. A pokud to navíc má DPF.....!? Neřeš to a řiď se srdcem. Mě když se něco líbí, tak si to stejně koupím. Trochu sis o tom něco přečetl, zůžil jsi výběr na dva motory, tak si ssebou vezmi někoho, kdo rozumí tomu ostatnímu a svez se s tím. Naběhnout si můžeš u jakékoli koupě. Mrki

2013-05-12 16:08:07

sedlacek.m@centrum.cz: No po pravdě to udělám přesně tak jak jsi napsal, že budu brát 1.9 od Fiatu to už jsem rozhodnutej 100%. No a mezi těmito dvěma už nemá cenu nic řešit (že bych narazil na verzi 1.9 CDTi, 88 kW 8v bez klapek je pravděpodobnost malá) a rozseknu to podle výbavy daného vozu, samozřejmě semnou pojede automechanik, který shodou okolností astru vlastní, tak dám i na jeho doporučení co se bude jemu pozdávat podle projevu motoru... No uvidíme jak to dopadne, kdyžtak se to bude muset nějak poddat Všem mnohokrát děkuji za rady a doporučení, až něco koupím určitě napíšu co a budu nadále informovat jak se auto chová, jestli nejsou nějaké závady atd... Už jen proto, že nejsem určitě poslední kdo takovouto astru shání

2013-05-12 20:42:22

ladis14: Hlavně tomu zkus naložit,co se do toho vejde. Nebo ať to udělá prodejce. Při zatížení se toho nejvíc pozná.

Hodně štěstí

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-13 17:33:27

ladis14: Ahoj, jen okrajově nabídnu toto:

http://www.club-opel.com/...-super-stavu-viz-muj-8420

Vím, že to není cdti ale jezdí také za málo 6 - 7 litrů, viz tankování v profilu auta. Teď má najeto rovných 140 tis. a není to žádná stočená herka z bazaru.

Na ceně se můžeme domluvit. Jestli je to zajímavá nabídka, klidně to sem napiš.

2013-05-14 06:58:25

kopejda: Ahoj, děkuji za nabídku. Auto vypadá opravdu hezky, ale chtěl bych opravdu CDTi. Přeji hodně štěstí při prodeji.


Odpovědět