Fórum - Téma


Astra H 1.7cdti Problem s řízením


Fórum Astra H Astra H 1.7cdti Problem s řízením

Informace o modelu: Opel Astra H



2014-10-15 19:41:38

Ahojte všichni příznivci tehle značky,,i já se stal majitelem Opelu Astra H 1.7 cdti rv 2004. Auto je přijemné,dobře drží stopu a je dost tiché což jsem ocenil,,jistě je toho spoustu co mě ještě příjemně překvapí

Samozřejmně že jsem čekal i na nějaký problém,, ten už byl při koupi.. turbo houkalo jako stádo sov... po všelijakých peripetiich je jasné že odchází turbo,, i při projíždce sem tomu do kopce trochu dal,,a rozsvítilo se mi autíčko s klíčem,,stratilo výkon..klasika jako u koncernu po vypnutí mot a opětovnem startu jede zase líp..je pravda že nijak oslinivý vykon to neni,,ale přičítám to turbu.

Co mne překvapilo ale mnohem více je chování řízení,, zejména když se za jízdy zatáčí,,volant má tendenci škubat zpet ,,někdy je to tak nepříjemné a volant držím dost silně mam strach aby se mi nevytrhl z rukou.. na tohle téma jsem nenašel nikde nic..asi jsem jediný co tohle řeší nebo neumím hledat. Prosím nemá někdo povědomí co by to mohlo dělat_ Olej v servu ok,, krom té kontrolky mot co svítila v souvislosti s tím plněním motoru nic jineho nesvítí. Dik za každo raduu

bad64  
2014-10-15 19:49:05

honza1971: Ahoj ano zkontroluj olej v servonádržce a pokud ho bude dost tak nastartuj auto a několikrát stoč kola do leva až na doraz a pak zase doprava na doraz pokud to nepomůže tak možná odchází servo ale to bys poznal,že jde stuha zatáčet při nastartovaném vozidle a stojí na místě.

Venca49  
Václav
2014-10-15 23:09:40

honza1971: Ještě bych přeměřil dobíjení.Vypadá to divně,ale záleží i na napětí z baterky.Když to málo dobíjelo,ne 13,5V,tak řízení zlobilo.Nemusí to být ono,ale je to z praxe.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-10-15 23:24:30

bad64: Háčko má elektrohydraulický udělátor, jestli nepomůže výměna oleje za nový, tak je buď na odchodu celé řízení nebo vázne komunikace mezi modulem CIM a EHS. Jde o údaj o poloze (úhlu) natočení volantu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-10-15 23:26:09

venca49: Tak na tohle jsem zapomněl.......

Venca49  
Václav
2014-10-15 23:34:49

honza1971: ALe pozor,jsou dva typy serva.Nezaměnit ŘJ.

EHPSII, TRW a EHPSII, ZF

2014-10-16 06:06:18

bad64: Tak dobíjení změřím,, ale co jsem, viděl je tam nový alternátor..dnes přeměřím a napišu stav. Jinak pokud to stojí na místě tak to jde lehko..

2014-10-16 06:08:59

venca49: Zjistím co tam je a napíšu,,ale nevím co by to změnilo v případě vaznoucí komunikace mezi jednotkami.. PS dá se diagn dostat do řízení jako u koncernu?? Chyba by se dala poté vyčíst

2014-10-16 06:12:07

kopejda: Tohle se jeví jako vysoce pravděpodobné.. jako by to mělo tendenci se vracet do vychozí polohy,, jinak neni slyšet že by bylo hlučné . Oleje je dost,,, Jinak posiluje pořád težko to nejde v žadné pozici

2014-11-04 07:00:13

Tak se vracím k tématu at je to kontinualní a může to někomu někdy pomoci.. K tomu řízení ,,byl jsem v Oplu ve Zlíně,, příjmací technik mi řekl že je třeba jednotku překodovat ,prý jestli mám car pass...ten naštěstí mám..takže jakmile to tam pudu kodovat pak napíši s jakým vysledkem,,jelikož jsi přui hledání narazil již na někoho ze Slovenska co mu to dělalo stejnou paseku.

Jinak bych se chtěl ještě vrátit k tomu turbu//houkajicímu// Po demontaži turba jsem zjistil že je totálně zatuhlé naklápění ,,a to tak že absolutně nešlo pohnout. Tak komplet rozdělat a vyčistit, jenze vyčistit nestačí musí se komplet přebrousit styčné plochy,,včetně lopatek,,několikrat složit,rozdělat,brousit a zase složit,, aby chodilo po smontování lehce,,je to tím teplem vyhřáté a zkroucené!

Dále jsem zjistil,,mimo to že celá hřidel s rotory má axialní vůli 5-6mm že jsou totál spálene lopatky na turbinovem kole. Příčina dle mne jasná ,,neuměrné teploty díky totalně ucpanému primarnímu katalyzatoru//to je ten malý hned u turba//

Po vyměně nového turba//žadný repas!! a likvidaci obou katů auto jede jak z praku,, jde za plynem jako drak a bez jakých koli zvukových projevů..prostě houkání se nekoná

2015-10-09 09:52:40

pri zataceni volantu [ ne nadoraz] slisim jakej si elektromotor, srovnaval jsem s kolegou v praci [ ma stejnou astru] ale u nej neni sliset tejmer vubec, kdyz zatacim kola na doraz ten zvuk je sliset dvojnasobne. dela mi to od koupi [10 mesicu] mislel jsem ze to tak ma byt. nastavil jsem na palubaku aby mi ukazovalo napeti na volnobeh mi ukazuje 14.1 kdyz tocim volantem mi klesne na 13.3 a mene.

2015-10-09 10:17:58

A kolega má uplně stejnou astru (motor , výbava ) ? Ty máš evidentně elektrický posilovač. Nemá kolega náhodou hydrauliku ?

2015-10-09 10:34:58

breathlless: kolega ma jenadevitku rok 2007, elektricke posilovac maji snad vsechna hacka, nebo se milim?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-09 12:58:53

paiu: Všechna již od Aster G a Zafir A....... VeCe a Corsy C také a vše novější. U malých aut se objevuje servomotor na sloupku řízení (první byl použit u Corsy B) jinak vše ostatní je elektrohydraulika na podvozku....

2015-10-09 14:55:35

paiu: Neřeš to, pokud ti to neškube do volantu, nebo jiné nepříjemné, potažmo nebezpečné, věci. Ono to napětí ve voze klesne kolikrát až třeba na 12,2V a záleží přitom jak moc trhneš, nebo jen otočíš, volantem. Někteří uživatelé si toho všímají dost často za tmy, kdy jim pohasnou třeba přední světla a podobně a zkoumají pak všelicos, protože jejich předešlé auto s "klasikou" posilovačem to třeba nedělalo. Je to normální, protože při tak velkém proudovém nárazu, při rozběhu motoru čerpadla, alternátor prostě nestihne zátěž dorovnat okamžitě. Podobně ti to udělá i jen při sepnutí ventilátoru na chladiči, nebo když vosolíš ventilátor topení z nuly na max...taky to poznáš na palubním napětí. Ne tolik, ale poznat to je. A co se intenzity zvuku týká...no, dokud to funguje, opět...neřeš. Maximálně zkontroluj hladinu v nádržce a kašli na to.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-09 17:48:11

honza1971: Hlavně že už maká jak má. K tomu turbu co vidím na obrázcích. Ty lopatky a kroužky lopatek, zde není pochyb o tom, že "tím něco proběhlo" takto to nevypadá po tepleném poškození ale po mechanickém. Jestli to nebylo tím, že to mělo vůli na hřídeli..... Axiální vůle by neměla být takřka žádná kdežto radiální vůle musí být vždy.... tu vymezí tlak oleje....


Odpovědět