Fórum - Téma


Astra G zere olej


Fórum Astra G Astra G zere olej

Informace o modelu: Opel Astra G



2009-07-20 14:27:21

Prumerne 1l na 1000km, ale je to ruzne, nevite prosim co s tim?....

2009-07-22 17:50:29

Pokud tam máš motor 1.6 16V (X16XEL)......tak ti nezbyde nic jiného než se s tím smířit.

2009-07-22 23:58:24

hm myslim ze ano, ale jinak slape lip jak hodinky.. uplne pohoda a krasa....

2014-04-09 15:19:08

Ahoj, ale myslím si, že je to kus od kusu.... mám Astru G (X16XEL) r.v. 2000, má najeto již 208t km a olej (10W-40) žere tak litr na 15t km, kdy dělám výměnu. Ani benzín moc nežere, takže spokojenost .

2014-07-25 19:59:15

Asi mě tu někdo ukamenuje, ale má zkušenost...

Stejný problém. Denně jezdím 18 km do práce a 18 zpět. Dle teploměru jedu ráno půl cesty než dostanu provozní teplotu a nazpět odpoledne čtvrt cesty když je léto. Žere olej jak divá, 1litr na 1000 km. Dáme dálkovou trasu a pohodička. Takže tam fakt něco bude na konstrukční vadě jak se o X16XEL traduje.

Zkoušel jsem různé oleje. BP, Mogul, Castrol... Všechno žralo. Začal jsem kupovat motorový olej z kauflandu K-classic 10W40 v červeném plastu (červený, ne zelený. dělají obojí) a jakoby tomu motoru nechutnal, pocitově dolévám méně často Asi není tak řídký jako ty značkové ale ještě pořád splňuje normy olejů a maziv na 10W40. Nedávno mám dělanou hlavu včetně ventilů, gufírek a těsnění pod hlavou, Ale je to ve "vyhoněných" válcích, jen není na opravu. Astra má dle budíků 200 000km, ale vím že je stočená, jen nevím o kolik. Hold autobazar Doubravy u Zlína, tam už nikdy

2014-07-25 20:20:20

adam89: Pročpak by tě tu někdo kamenoval, jednak je to tvoje zkušenost a druhak máš svým způsobem pravdu... V některých případech lze zvýšenou spotřebu oleje do určité míry korigovat použitím oleje s vyšším "letním" číslem, zrovna tak i použití stejné viskozity ale jiné značky oleje může trochu pomoci, některé oleje prostě konkrétnímu motoru mohou chutnat víc a jiné trochu méně. Příčinou zvýšené spotřeby oleje u motorů (tedy v případě že olej neuniká mimo motor) bývají právě gufera ventilů, kroužky pístů či už velké vůle ve válcích a pokud máš gufera vyměněná, jsou, bohužel, na vině válce...

2014-07-25 20:42:00

Na zkoušku tam dej aditiva od LIQUI MOLY Ochrana motoru 500 ml 1018 Motor Protect. 50 000 Km.

Liqui Moly Stop ztrátám oleje 300 ml (1005)

Já to tam mám teprve týden, tak uvidím jak se zlepší ztráta oleje v motoru.

Sračky z Kauflandu a tak podobně nekupuji.

Druhé aditiva LIQUI MOLY Keramická přísada do oleje CERA TEC 300 ml- 50 000Km.

Toto aditivum je určené pro motory co mají nalítáno vice jak 200 000.

Účinnost je na 50 000. Km.

Měly by se snížit emise.

Raději hledat na internetu více dodavatelů a ušetříš i 600 Kč.

2014-07-25 21:23:09

Řekněme že už 6 let dělám do potravin a konkrétně vozím jedny z kvalitnějších uzenin. Postupně nakukuji do zákulisí a vidím, co všechno v lidlu, v bille, v kauflandu i v penny má nálepku "těch jejich levných" potravin a přitom to u nás jede na té samé lince. Jen to má jednou naši nálepku za 100 Kč a jednou tu jejich za 50 Kč. Takže už mám jiný názor na "sračky z kauflandu". Divili byste se, co všechno je například hamé, krahulčí, vodňany, kmotr ikdyž je to K-Klasik, Pikok, Řezníkův talíř a nejen tohle... Takže postupně zjišťuju, že mnohdy je to jen kvalitní zboží ve velkém smluvně nakoupené pod jinou nálepkou. Kaufland nebude mít svoje prasečáky s řezníkama, kteří mu salám udělají jako k-klasik, ani nebude mít rafinérku co mu udělá vlastní oleje k-klasik. Vše je to jen smluvně od velkých osvědčených dodavatelů, takže kdo ví, kdo ten olej dělá? Třeba je to mogul, jen né první jakost ale druhá? U motoru, kde by oprava stála přes 20 000 Kč a sežere mezi výměnama dvě až tři celé olejové náplně a teoreticky by stašilo jen každých 15 000 měnit filtr se mi nechce hrát na nějakou péči s kvalitníma olejema. Výrobce dal specifikaci na polosyntetiku 10w40 a nikdo to pod touto značkou nemůže prodávat, pokud nesplní základní požadavky na 10w40, takže tím určitě neubližuju.

Spíš se bojím tady těch aditiv. Dost známých mechaniků tomu nezávisle na sobě říká beton do motoru. Páč to funguje až moc dobře, odkarbonuje to vnitřek starého motoru naráz a binec se nechytí až ve filtru, ale ucpe (zabetonuje) jeden z mazacích kanálu a pak jim takový motor dojede se zadřenou klikou nebo vačkou

2015-01-03 09:44:11

Čaute. Během ledna chci vyměnit motorový olej. Jde o 1.6 16V 74kW ... Při koupi jsem tam neměl nikde žádný štítek s typem, viskozitou ani použitou značkou oleje. Ten už je tmavý a nějaké množství ubylo. Poraďte mi prosím, jakou viskozitu tam dát.A celkem se přikláním tomu, že bych to vyčistil nějakým levným ještě s přidaným čistícím přípravkem a po ujetí nějakých km byl dal kvalitní. Četl jsem tady 10W40

2015-01-03 10:23:04

calibreakcz: Motorový olej má v motoru čtyři základní funkce - mazací, chladící, těsnící a čistící - a že je ke konci svého motorového cyklu tmavý, je naprosto v pořádku. Udělat jakýsi proplach levným (ale specifikace splňujícím) olejem s přidáním něčeho můžeš, ale žádné převratné výsledky nečekej a hned už vůbec nee, je-li motor zahnojený v důsledku použití neodpovídajícího oleje a soustavného přejíždění intervalů výměny, je jeho čištění "olejovou cestou" běh na dost dlouhou trať (dvě až tři čistící olejové náplně vždy s novým filtrem a celkem kolem 10tis.km a výsledek stejně nejistý.) Tedy jinými slovy pokud je v motoru olej měněn pravidelně a ve správných intervalech, není takový proplach vůbec nutný. Co se konkrétního oleje týče, je nutné dodržet specifikace dané výrobcem motoru (auta), tedy ve většině případů normu ACEA (u tebe ACEA A3/B3) a API (pro benzínové motory SH a vyšší), značku vyber podle sympatií a peněženky a viskozitní klasifikaci zvol podle převažujícího profilu jízd - v případě většího množství krátkých a "studených" bude lepší 5W40, převažují-li jízdy delší, klidně 10W40, nicméně ani jedno ani druhé není dogma, tvůj motor s přehledem zvládne oba typy olejů za jakéhokoli režimu...

2015-01-03 10:40:21

colommbo: Díky ti. Co znamená viskozita vím. Vždy je ale nějaké .. bych řekl možná ,,obecné,, doporučení pro daný motor. O to mě šlo. Pokud jde o tu specifikaci, tak zrovna tu jsem neznal. Prošel jsem i manuál Jak na to, který tady mám. Buď jsem to přehlídl nebo to tam není. A vím, že tmavý olej neznamená hned špatný olej. Jde mi spíš o úbytek. Auto mám cca půl roku a asi 8 tisíc najeto. Nepamatuju si úplné přesné množství po koupi. Tenkrát jsem neměnil. O původu údržby auta nevím nic. Jezdím spíš kratší trasy, tak se podle toho zařídím. Díky za dlouhý popis.

2015-01-03 13:40:48

calibreakcz: KAŽDÝ normální motor již z principu své konstrukce spotřebovává olej a jde jen o to, KOLIK jej ubývá (ubude)... V některých případech lze spotřebu oleje v určité míře korigovat (tedy lehce snížit) kupř. použitím oleje s vyšší "letní" viskozitou...

2015-01-03 13:48:39

já už bych tam 5W nedával......jistota bude 10W

2015-01-03 14:36:10

.... klidně bych nechal 5W (jezdí krátké trasy)...ale zkusil 50 např.(Mobil,Sunoco)...

2015-01-03 15:33:27

stafík: Pokud mu motor nějak zvlášť nebaští olej, bude čtyřicítka stačit. Nicméně s používáním (obou) olejů 5W50 mám osobní velmi dobrou zkušenost tři roky, Mobil1 je hóóódně dobrý olej (co do kvality) a Sunoco Synturo Sportivo je dokonce ještě staré dobré API SH...


Odpovědět