Fórum - Téma


Astra G problémy : elektrické servořízení


Fórum Astra G Astra G problémy : elektrické servořízení

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1999 Astra G 1.6

7 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X16SZR.



2013-05-05 14:11:45

Dobrý den,

potřebuji poradit. Na Astře 1,6 16V, 74kw, r.v.1999 je elektro servo od výrobce TRW. S autem jsem od koupě najel cca 60 000km bez problémů. Teď začalo zlobit servo řízení. Projevuje se to tak, že vždy po ujetí 200-300km ,,ztvrdne" volant, tedy dojde k výpadku elektohydr. serva. Ujel jsem s tím asi 2 km a servo nenaskočilo. Po vypnutí zapalování a následném nastartování vše v naprostém pořádku. Takto již několikrát. Servo jsem nechal vyměnit za starší, ale ověřené, naplnil novou kapalinou. Po ujetí nějakých km opět stejná závada. Jinak na autě nepozoruji, žádné další nepatřičné projevy jako hučení, svítící kontrolky, pohasínající světla atd. Baterie nová 62Ah, napětí naprázdno i při zatížení v normě (měřeno obyč. multimetrem) při stojícím voze. Vypadá to na výpadky elektřiny, ale nevím kde hledat -pojistky, možná relé- jestli je. Jinak jdu zítra prolézt ty kostry, co jsem tad vyčetl. Za každou dobře míněnou radu Vám patří předem velký dík.

2013-05-05 23:38:11

Takže malá oprava. Nedalo mi to a teď jsem to v noci vytáh a světla někdy lehce na půl vteřiny pohasínají, jako když vynechá alternátor a jede to jen na baterku. Kontrolka ale ani neproblikne. Takže podle mne nejspíš altík nebo špatnej kontakt v hlavních přívodech elektriky. Kloním se ale spíš k alternátoru. Pokud má někdo další nápady, tak sem s nimi. Jsem jen domácí šťoural, žádnej profík. Jenom nevím proč při vynechání nenaskočí servo zpět, ale až po vypnutí spínačky a opětovném nastartování. Jde to tam někde přes relé, které nenaskočí zpět za jízdy ale až po vypnutí??? Závada fakt na h....

Ráno na to vlítnu, tak snad se zadaří.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-10 22:58:28

technik13: Ahoj, zkusil bych zkontrolovat správnou funkci snímače otáčení volantem. Podobnou zkušenost jsem měl s jedničkovou fabkou, také pohasínala světla a tuhnul volant a ke všemu ještě dost praskaly žárovky ve světlometech. Bylo to špatnou funkcí snímače vychýlení (otáčení) volantem. Bez tohoto snímače elektroservo vůbec nejde.

2013-05-16 20:36:28

Kopejda: díky za nápady, ale problém už jsem vyřešil. Jenom jsem s autem po opravě ještě pár dní jezdil, abych měl jistotu. Proto ta prodleva s odpovědí.

Takže byl to opravdu vytipovaný alternátor. Po výměně a ujetí cca 1000km se problém neprojevil.

Zatím jsem do něj nekoukal, ale tipuji krátké uhlíky nebo občasný lehký zkrat.

Zdraví Láďa.

2013-05-16 20:40:39

technik13: Co mám trochu povědomost, tahle elektrohydraulika je hodně háklivá na "dodávku el. energie" a pokud se na elektročerpadle něco pohnojí, neopravuje se to a v 99% případů se musí měnit celé...

2013-05-16 21:12:52

Colombo: je to tak jak píšeš. Čerpadlo je celé zalité. Pokud řídící jednotka zjistí problé s dobíjením, vypne všechny el. systémy, které nejsou nezbytně nutné na dojetí. Servočerpadlo je ten případ také velký odběr, bez něj dojedeš.

Bohužel ženě to vypadlo v pravoúhlé zatáčce a jak to nečekala, vjela do protisměru. Naštěsí tam nic nebylo.

2013-05-16 21:25:50

technik13: A kruci... Ta funkce není moc dobrá... Automobilový průmysl je dnes v podstatě jen o snižování spotřeby a emisí, takže všechno mechanický je postupně nahrazováno elektrickým, ale ne vždy je to ku prospěchu...


Odpovědět