Fórum - Téma


Astra G CARAVAN Z14XE 1.4 16V


Fórum Astra G Astra G CARAVAN Z14XE 1.4 16V

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

2014-04-23 19:02:16

Ahojte , potrebujem poradit .

Auto ma najazdene 194000 pol roka dozadu som bol nuteny vymenit riadiacu jednotku motora nakolko som mal smou problem.Vsetko bolo super akurat do nedavna ked zritka po nastrartovani motor hned zdochol 2 , 3 krat som znova nastartoval a bolo dobre.Neskor my motor zdochol aj pri jazde . Nedavno som musel auto odstavit a po kazdom dalsom nastartovani motor zdochol . diagnostyka nenasla ziadnu zavadu , tlaky paliva su dobre paliv filter vymeneny.Vraj nebude nieco dobre v Riadiacej jednotke motora ale neviem . Neviete niekto poradit na co sa este zamerat? Dakujem

2014-04-23 20:04:43

filip150: Podle příznaků - pokud motor nastartuje, ale ihned zdechne - mi to přijde jako nějaký manévr imobilizeru, i když na druhou stranu je mi divné, že do té doby motor normálně fungoval...

2014-04-23 20:14:59

colommbo: skusal som aj zamenit kluce , nepomohlo , nje mi to do hlvy. Neviem co tomu je lebo ako pises zacalo to z nicoho nic a dianostyka neukazuje zavadu , je tu vela pisane o EGR ventyle ten je ale vycisteny tak neviem . Moze byt len daky kontakt s imobilizerom ?

2014-04-23 20:22:29

filip150: Jestli se nepletu, mění-li se řídící jednotka, měly by se spolu s tou "novou" montovat i s ní spárovaný čtecí kroužek ke spínačce a čip do klíče, dělals to při výměně ŘJ tak...? Předpokládám, že ano, bo pokud by se měnila jen samotná ŘJ, nemělo by to vůbec fungovat (startovat)... Neztratil jsi čip z klíče...?

2014-04-23 20:27:16

colommbo: tak ako pises prebehla vymena.no to veru neviem ci som nestratil cip s kluca pravdu povedieac ani neviem ako to skontrolujem ale ak by tam aj nebol tak nastartoval by som bez neho vobec motor?

2014-04-23 20:42:37

filip150: Klíč by měl jít rozloupnout na dvě poloviny, ale vypadnutí čipu asi není tenhle případ, to by se ti klíč musel kupř. při pádu na tvrdou podložku rozpadnout. A bez čipu bys nastartoval, ale motor by ihned zdechl a nejspíš by blikala kontrolka elektroniky (symbol autíčka s klíčem)...

2014-04-23 20:48:45

colommbo: tak v tom problem teda nebude. co by si este skusa hladat? napadla ma este lambda sonda aj ked neviem ci by to malo suvis spolu , to by svietila kontrolka asi .

Velda  
Laďa
2014-04-23 20:53:00

colommbo: Ahoj Jirko. Jak to tu tak čtu napadla mě ještě jedna věc. Nemůže být vadná spínací skříňka? Když jednotka nevyhodí na diagnostice žádnou poruchu, tak by se to mohlo chovat, jako by vypnul motor. Ale to bude asi hloupost

2014-04-23 21:20:36

velda: skusime skotrolovat aj to , ktovie mozno ze to pomoze

Velda  
Laďa
2014-04-23 21:28:26

filip150: No nejde mi totiž do hlavy, proč ti nevyhodí diagnostika závadu. Ale závada může být taky jinde. Stáhni si z manuálů "jak na to" a tam jdi podle schémata a proměřuj. Jinak nevím.

2014-04-23 21:46:30

velda: ok dakujem za radu

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-23 21:52:16

filip150: Jít na to selským rozumem, jsou dvě možnosti a to buď není co zapálit a nebo není čím. Při startování zjistit, jestli zapalovací svíčky hážou jiskry a jestli práší vstřikovače palivo. Jedna věc nebude a motor nepoběží. Palivové čerpadlo slyšitelně vrčí při startování? Tlak paliva na liště vstřikovačů u tohoto motoru by měl být cca 4 bary.

2014-04-23 21:58:35

kopejda: toto bolo skontrolovane sviecku su dobre , iskru hadzu , tlak paliva je je dobry a vstrekovace tak isto a preto je ta hnusna vec v niecom inom len zatial neviem v com

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-23 22:07:20

filip150: Skutečně jde jiska i palivo?? Pak bude problém v mechanice motoru. Byla měřena komprese jednotlivých válců? Jak je na tom rozvodový řemen? Není skočený rozvod o zub na některé vačce?

2014-04-23 22:17:17

kopejda: no tak to neviem mozno ze bude vada tam to nepozeral budeme teda hladat.

2014-04-25 11:58:46

k výměně řj motoru viz :colommbo Jednotku lze vyměnit samotnou (čtecí kroužek zustane původní) pokud znám piny obou řídících jednotek.

2014-04-26 17:50:32

Je mozne ak by bola zavada v tom pal. cerpadle a diagnotyka by to nenasla? chcem ho vymenit , mozno to potom prestane.Kedy je vlastne optymalny vek cerpadla ny vymenu ak sa to da vlastne urcit?

2014-04-26 19:38:23

teras som cital ze ak my svieti kontrolka emisii alebo moze byt problem v elektronike ohladom lambda sondy alebo tak dako,Nemoze lambda sonda teda ak je zla alebo ma teda zvisenu hodnotu reagovat tak ze bude stale motor zhasinat?

2014-04-27 11:52:49

diagnostika nic nenašla protože jsi nedelal diagnostiku ale výčet zavad a pokud svítila kontrolka emisí chyba tam je jen nemáte vhodnou diagnostiku nebo s ní neumíte dělat .

čerpadlo tedy jeho tlak se dá změřit manometrem na vstřikovací liště 3,8bar a lambda sonda kontrola DIAGNOSTIKOU nebo osciloskopem. 0,97-1,03 při 2800-3200ot/min

Lambda před katem napájecí napětí topného prvku: 12 V

odpor topného elementu: 3 - 15 ohmů (20 °C)

signální vodič: černý

signál-kostřící kabel: šedý

vodiče topného elementu: bílá

informace o oscilogramu: teplý motor běžící ve volnoběhu

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Topný prvek:

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru.

Změřte odpor mezi piny 1 (A) a 2 (B) konektoru lambda sondy. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzorů. Spusťte motor. Změřte napětí mezi svorkou 1 (A) konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Měla by se rovnat napětí akumulátoru. Pokud se nerovná, zkontrolujte vedení, pojistky a/nebo relé nebo jednotku napájení.

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkou 2 (B) konektoru a odpovídající svorkou v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Lambda sonda:

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkami 3 (C), 4 (D) konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Zkontrolujte signál lambda sondy:

Připojte osciloskop k signálovému pinu řídicí jednotky (ECU) a kostře. Spusťte motor a zahřejte jej. Zkontrolujte obsah výfukových plynů. Bohatá směs bude mít za výsledek vysoké výstupní napětí a chudá směs bude mít za výsledek nízké výstupní napětí. Porovnejte se zobrazenou charakteristikou. V normální uzavřené smyčce by měl signál vypadat jako na zobrazené obrazovce.

Lambda za katalizátorem

napájecí napětí: 12 V

odpor topného elementu: 3 - 15 ohmů (20 °C)

signální vodič: černý

signál-kostřící kabel: šedý

vodiče topného elementu: bílá

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Topný prvek:

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru.

Změřte odpor mezi piny 1 (A) a 2 (B) konektoru lambda sondy. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzorů. Spusťte motor. Měřte napětí mezi svorkou 1 (A) konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Měla by se rovnat napětí akumulátoru. Pokud ne, zkontrolujte vedení, pojistky a/nebo relé.

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkou 2 (B) konektoru a odpovídající svorkou v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Lambda sonda:

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkami 3 (C), 4 (D) konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

2014-04-27 13:15:21

Dakujem za super radu.Mne uz kontrolka nesvieti to bola zavada este davno , problem bol vraj v riadiacke motora.,(opravene) len ma tak napadlo ci za tym moze stat taka lambda sonda alebo katalizator.Ale navod je super.


Odpovědět

1  2