Fórum - Téma


Astra G 2.0 16v


Fórum Astra G Astra G 2.0 16v

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

Kopejda  
Michal Kopecký

Gajdy, 2013-07-08 13:46:14 napsal:

Tak to číslo sedí, ale pořád mi nejde do hlavy ten předělavanej konektor k ní s jinyma barvama kabelů.

Kablíky jous tam :

černa na černošeda

zelená na červenou

bíla na modrou

žlutá na hnědou tak nevim :(

2014-04-04 20:43:33

gajdy: Ahoj, které barvy máš na svazku v autě? Myslím ty původní ještě mezi kabelovým svazkem a čokoládou, ty od čokolády ke konektoru váhy vzduchu nejsou důležité....

2014-04-05 22:32:27

černošedou, červenou, modrou, hnědou....

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-05 22:34:13

gajdy: Zkusím to najít, musím projít el. schémata, tak to bude trvat......

2014-04-06 16:26:50

Astra G X20XEV z roku 2000 je zapojená takto:

pin 1....černomodrá..................................pin 47 RJ motoru

pin 2....hnědozelená.................................pin 48 RJ motoru

pin 3....červenobílá....................................pin 64 RJ motoru

pin 4....černá..............................................+12V

Rok 98 je barevně stejný.

2014-04-06 18:12:01

Díky moc skusim zapojit pak napišu....

4 Kopejda: určitě každá pomoc mi přijde vhod

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-06 19:58:18

gajdy: Právě že mi v žádných plánech co mám, nesedí barevné značení vodičů co máš ty. Dalo by se to propípat a zkontolovat zapojení jak napsal Alzafir, popřípadě to i tak zapojit a vyzkoušet.

2014-04-06 20:22:15

Tak vyzkoušeno, bohužel :( pořád vyskakuje chyba P0110(4) a P0100(1) u obou psáno high voltage, už opravdu nevim mam strach aby to nebyla řídící jednotka. Mam i Opcom a v merenych hodnotach : Intake Air temperatur 5,1 V a 35°C dále Mass Air Flow Sensor 5.1V bez zapnutí 0 volnoběh okolo cca 27-30 kg/h . Jsem zoufalý. K dispozici mame asi tři schemata na X20XEV a na každém je to jinak... :(((

2014-04-06 21:18:16

Začni tímto:

Odpoj váhu a měř voltmetrem na konektoru kabeláže váhy vzduchu.

12V jsem psal, kde najdeš. To tam je až po otočení klíčku do polohy II. Zbývají 3 piny. Na jednom by mělo být +5V, to je napájení z jednotky pro váhu, kvůli přesnosti měření. Zbydou 2 piny. Jeden musí být kostra, to ověř při vypnutém klíčku ohmmetrem. Poslední pin je výstup měřených hodnot z váhy pro jednotku. Tady asi nenaměříš nic, možná nějakou desetinu voltu.

Trochu jsem nepochopil ty hodnoty, co uvádíš. 5,1V MAF bez zapnutí 0 volnoběh....tady postrádám smysl.

No ale zaráží mě ta hodnota, zrovna 5V!!

Proto ještě před vlastním měřením napětí zkus vzít ohmmetr a proměřit kabely mezi sebou. Ne ten 12V, ten by měl fungovat. Ale jeví se mi, že máš zkrat mezi výstupem váhy a napájením 5V pro váhu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-06 21:23:57

gajdy: Tady postup co s tím:

OBD kód P0100

Vpodstatě to znamená, že to je problém s (MAF) nebo obvodu Mass Air Flow.

Příznaky:

Možné symptomy z OBD kód P0100

Pravděpodobně jste si nevšiml žádného závažného problému v jízdních vlastnostech, i když mohou být příznaky jako obecné snížení výkonu nebo netečnost.

Příčiny:

Možné příčiny kódu OBD P0100

P0100 Kód může znamenat, že jedna nebo více závad z následujících: MAF může být odpojen, nebo připojení vedení může být špatné, snímač MAF může být vadný.

Možné řešení:

Nejjednodušší věc, kterou musíte udělat, je tento kód resetovat a uvidíme, jestli se vrátí. Pak začít s nejlevnějším, nejjednodušším postupem opravy: Ujistěte se, že zapojení Mass Air Flow Sensor je správně a že neexistují žádné polámané nebo roztřepené či jinak poškozené dráty připojení. Odpojte a znovu připojte MAF kabelový svazek. Zkontrolujte napětí snímače MAF. Vyměňte snímač MAF

Související kódy

P0101 P0102 P0103 P0104

OBD Kód P0110

IAT (teplota nasávaného vzduchu) Snímač je termistor, což v podstatě znamená, že měří teplotu vzduchu pomocí změny odporu podle teploty protékajícího vzduchu. Obvykle se nachází někde v sacím potrubí, ale může být umístěn v sacím potrubí u některých dalších komponentů. Obvykle to je snímač s dvěma vývody s referenčním odporem pro 5 voltů (který také funguje jako vodič signálu) z ECU (Engine Control Unit) a zemnící vodič. Jak vzduch prochází přes čidlo dojde ke změně odporu. Tato změna odporu ovlivňuje napětí 5 V dodávané do snímače odpovídajícím způsobem. Chladnější vzduch způsobuje vyšší odpor a vyšší napětí signálu a teplejší vzduch, nižší odpor a nižší napětí signálu. ECU sleduje tuto změnu v napětí 5 V a vypočítává teplotu vzduchu. Pokud ECU detekuje napětí, které je mimo normální provozní rozsah pro senzor, bude kód P0110 uložen.

Příznaky

Možné symptomy z OBD kódu P0110

Nemusí to mít žádné zjevné příznaky jiné, než svítící MIL (kontrolka funkční poruchy). Nicméně, může dojít ke zhoršení jízdních vlastností.

Příčiny:

Možné příčiny OBD kód P0110

Snímač IAT vypadl ze sacího traktu, vada IAT senzoru, je zkratován k zemi nebo rozpojený na signálním obvodu snímače IAT, rozpojený ve spodní části obvodu IAT, špatný kontakt u IAT (vytažené svorky, zlomené zámky konektorů, atd.) Vada ECU.

Možné řešení:

První vizuálně zkontrolujte, že IAT je na místě a nebyl uvolněn. Jako rychlou kontrolu IAT, použijte diagnostický přístroj a zkontrolujte, zda je přítomen IAT signál bez běžícího motoru (KOEO). Pokud je motor studený, signál IAT by měl být stejný jako signál CTS (snímač teploty chladicí kapaliny). Pokud se zobrazí více než pár stupňů rozdílu (například, pokud se ukáže teplotní extrém jako -40°C. Nebo +300°C - evidentní chyba), odpojte IAT a udělejte test odporu přes dva terminály. Každý snímač bude mít různé odpory, takže budete muset zjistit informace z opravárenské příručky. Pokud odpor snímače IAT není v rámci specifikací, vyměňte čidlo. Měl by mít nějaký odpor, takže pokud se měří odpor nekonečný, vyměňte snímač. V případěl, že je naměřen nějaký odpor postupujte takto:

1. Pokud je signál KOEO IAT na vysoké úrovni, jako 300°C, (což je samozřejmě nepřesné), odpojte snímač IAT. Pokud je nyní signál na nejnižší úrovni (cca -50°C), pak vyměňte snímač IAT. Nicméně, pokud při odpojování IAT, se signál nemění, vypněte zapalování a odpojte konektor ECU. Použijte voltmetr ke kontrole vedení mezi dobrým uzemněním a vodičem signálu na IAT. Pokud existuje svod, pak opravte zkrat na kostru na vodiči signálu. Pokud není svod, pak může být vada ECU.

2. Pokud je signál KOEO IAT na nízké úrovni, znovu odpojte konektor IAT. Zkontrolujte, zda je napětí 5 V na přívodu a druhý je uzemněn. Pokud naměříte 5 voltů na přívodu a dobré uzemění, propojte dvě svorky dohromady. Nyní by signál na diagnostice měl být na vysoké úrovni. Pokud ano, vyměňte snímač IAT. Ale jestli zůstane signál nízký i po propojení svorek vodičů, pak může být přerušen vodič v kabelovém svazku nebo vada ECU.

3. Pokud nenaměříte napětí 5 V na přívodu IAT, pak zkontrolujte referenční napětí na konektoru ECU. Pokud je přítomno, ale není u snímače IAT, opravte přerušený vodič signálu.

Víc toho už fakt nedám..... Jestli je vše změřeno jako OK, tak nemaká ECU jak by měla.....úúúúfff

2014-04-08 23:39:28

Táááákže pánově přečetl jsem si to vše a otec taky hledal všemožně po netu prošli jsme kabliky až k jednotce všechny ok až na jeden ,kostra...udělaly jsme kostru jako novy kablík a HEUREKA motor maká jak ma, bez chyb a jede jak hodinky, :D Takže bych všem hrozně rád podekoval za veskere info a navedení tím spravným směrem.....

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-09 12:45:12

gajdy: Tak velká gratulace k úspěšnému dovršení opravy......


Odpovědět

1  2