Fórum - Téma


Astra G 2.0 16v


Fórum Astra G Astra G 2.0 16v

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

2013-06-20 15:56:16

Zdravím, v rodině máme ještě i ASTRU G ted nově pořízenou je to 2.0 16v benzín. Vyskakuje nám chyba motoru a auto spadne do nouzáku. Předchozí majitel říkal že potřebuje vyměnit snímač klepání motoru, ten je nový nic méně problém přetrvává. Nové jsou taky kabely k svíčkám, svíčky, cívka, lambda sonda. Na diagnostice udajne chyba: chyba Lamba sondy a čidla klepání motoru. Napadá mě zda to nemůže jen dělat pamět závat že pořad vyhazuje chybu. Auto jsem zkoušel i odpojit od baterky, protože na auto mam cas až po praci a to už nikde nejsou, aby se vymazal paměť. A nic ujeto cca 25km a opět závada. Prosím radu.

2013-06-20 16:17:53

gajdy: Skutečnost, že je něco uloženo v paměti závad ŘJ motoru, nemá sama o sobě žádný vliv na to, jak auto jede a jestli ŘJ přepíná či nepřepíná do nouzového režimu, k tomu dochází jen v případě, že je stále přítomna příčina zapsané závady. Odpojením baterky na nějakou dobu dojde skutečně k vymazání paměti závad, proto pak auto jelo 25km dobře, ale poté se závada opět projevila. Podle popsaných příznaků tedy usuzuju, že to NĚCO není zcela kaput, ale někdy funguje a najednou přestane, podobně divně se projevují vadná čidla (snímače otáček) klikové a vačkové hřídele, ale mě-li by to být zrovna tenhle případ, diagnostika by to řekla. Nejhorší možnost je ta, že by vyměněný snímač klepání nebo lambda byly taky špatné...

2013-06-20 16:37:41

Díky no takže musim s tim na diagnostiku.... až vyřešim dám vědět.

2013-06-25 07:42:22

Takže nedalo mi to a prolezl jsem motor, hned po otevreni prvniho plastu na víku motoru jsem si vsimnul že čidlo vačky je nejaky volny, odšrouboval jsem teda kryt rozvodu a čidlo držel dlouhej šroub takže nebyl ani utanutej, jen to tam na nem poskakovalo.Vyměnil a utahnul jsem šroub a rano jizda do prace (cca 23v km nic v poho) a při cestě zpět jednou rosvícena elektronika motoru nouzák(cca v půli cesty). Motor vypnut opět nastartován a až domu bez problemu.

Tak me tedy napadá jestli by to nemoholo dělat už jen to čidlo protože jak bylo opřený o ozubený kolo vačky tak se na něm vyjela jemná drážka.

A pak jsem zjistil že je netěsnost na spoji vyfuku se svody, a při přidávaní plynu hned po studeným startu se auto jako uchlastává,dusí, to bude asi od ty netěsnosti.

Snad je to srozumitelný.

2013-06-25 14:12:42

i ta díra ve výfuku by mohla mít vliv na kontrolku motoru.

2013-06-25 14:13:07

diagnostika by ti odpověděla.

2013-06-25 16:36:55

Taky mě to napadlo...protože předchozímu majiteli, který mě navedl na čidlo, prej diagnostika hlasila chybu snimače klepaní a lambda sondy a oboji je vymeněný dneska nebo zítra budu měnit těsnění kde to fouká ....tak napíšu jak jsem pořídil ale nejspíš to bude ono

2013-07-06 21:06:16

Tak těsnění na výfuku vyměněno nikde nefouká, katik zkontrolován ok. Ale zjistili jsem že když odpojíme váhu vzduchu auto jde ihned za plynem, Naskočí sice chyba ale jde, dále jsme zjistili že konktor na váhu vzduchu je předěláván zřejmě nastavovaný jiným, jine barvy kabelu, tudíž asi i jiná váha vzduchu (prý byla měněná)...mimo to zjistil jsme že, kontrolka která se rosvítí a pak auto jde do nouzáku je podle příručky ASTRY kontorla emisí. Proto se chci zeptat zda někdo nebudete vědět, zda se dá zaměnit váha vzduchu z jineho motoru, jestli by to mohlo být ono. Nebo špatný typ váhy vzduchu, napadá mě to protože jsme objednávaly snimač klepaní a prvni co jsme dostaly taky nepasoval konektorově, druhy už byl ok. Chyba vyskoči při pozvolném přidávání plynu v tahu za jízdy a někdy i při normální plynulé jízdě. Už si opravdu nevím rady,....diagnostika nic neukázala je možne že by mezi tím co auto stalo skoro dva dny chyba zmizela?

2013-07-07 19:17:42

váhu vzduchu musí vidět diagnostice v měřených hodnotách a musíš vidět zda je ok nebo KO na to zda tam patří či ne by šlo dohledat dle čísla z váhy vzduchu. Pokud svítí či rozsvědcuje oranžová kontrolka emisí musí diagnostika něco vidět pokud nevidí máš špatnou diagnostiku nebo špatného diagnostika.

2013-07-07 19:20:21

90530463 origo číslo ale na to aby to bylo 100% pro tvý auto potřeboval bych VIN

2013-07-08 13:38:27

Vin kod poskytnu : W0L0TGF08X5196065 a ještě porovnám číslo váhy a dam dodatečně vědět...

2013-07-08 13:46:14

Tak to číslo sedí, ale pořád mi nejde do hlavy ten předělavanej konektor k ní s jinyma barvama kabelů.

Kablíky jous tam :

černa na černošeda

zelená na červenou

bíla na modrou

žlutá na hnědou tak nevim :(

2013-07-23 09:08:14

Nedalo mi to sehnal jsem si op-com a jeli jsme to projet...a ejhle do kopce v tahu jsem sešlapnul plyn a vyskočila kontrola emisí, chyba P0130 myslim, což je lambda ale kdyby to bylatak by to udělalo vždy ve stejnou dobu, mě chyba vyskakuje jak kdy ale spíš v tom tahu do kopce. Tak jsem se do problemu položil víc, myšleno sundal jsem vstřiky a 2. a 4 byly jako od sazí ostatní ne a když jsem se podíval na ventyly vždy byl, na tech dvou válcích, jeden z dvojice suchej.

Někde jsme slyšel že tyhle motory nemaj radi když se snima jezdí skoro na volnobežný otačky že se pak zadíraj ventyli tak mám pocit že jsou zadřený, ono by to i odpovídalo při studeným startu po nastartování poskakuje na dva, na tři až pak se zahřeje a ,,šlape" relativně normálně.

Předchozí majitel mel auto jen do prace a zpět.

Mužete mi někdo moje podezření potvrdit nebo vyvrátit at to nerozhazuju zbytečně.

Doufám že je to napsáno srozumitelně.

2014-03-18 18:07:29

Po dlouhe době se opět ozývám a pořád k tomuto tématu. Po výměně Lamdasondy, snímači klepání, vyčištění sání(vylití oleje bylo ho tam opravdu hodně ) pořád problém cukání až zhasnutí při startech. Zjistil jsem že jde o váhu vzduchu protože pří odpojení problem zmízí. V autě už jedna vaha, nejspíše druho vyroba a je předělávaý konektor. Našel jsem u nás na vrakáči váhu vzduchu ale zase velké ALE je to Z Vebe 2.0 16v X20XEV což je kódově stejný motor. Přivezeno namontováno je sice větší ( na dělky pruměr ok) ale vešla se ale Op-com mi ted hlásí vysoké napětí na váze vzduchu tušim P110. Muže to být špatně zapojenými kablíky, musel jsem předělavat kuli konektoru, nebo už je problém to že to je z Vebe? Děkuji za každě popíchnutí třeba i za to jak maj kablíky davat napětí.

Venca49  
Václav
2014-03-18 20:10:36

gajdy: Není dobře opravovat vozidlo způsobem "pokus - chyba".Mám li Astru G tak dávám součástky na Astru G.

Váha vzduchu je choulostivá součástka a není dobře experimentovat.Je třeba koupit tu,která na tento motor patří.Váha vzduchu z VB,i když stejný typ motoru,bude jiná,protože se jedná o těžší vozidlo a ŘJ bude jinak naprogramovaná.

Dopřej motoru to,co mu patří.Předělávky jenom přidělávají práci v odhalování závad.Je to uzavřený kruh.Píšeš,že při odpojení váhy problém zmizí.Je to pravda i za jízdy?Já vím,že je to nesmysl.To by tam nemusela být.Jinak se vadná váha vzduchu testuje diagnostikou za jízdy,kdy se porovnávají naměřené údaje.Nejsnažší je vyzkoušet váhu původní za jízdy a novou na stejné trase.Rozdíl je poznat.

2014-03-18 20:21:06

venca49: "Dopřej motoru to, co mu patří. Předělávky jenom přidělávají práci v odhalování závad. Je to uzavřený kruh."

Já bych to, s dovolením, spíš než k uzavřenému kruhu přirovnal ke smyčce. Na krku...

2014-03-18 20:23:04

ono když se ví jaký předělavky mají být tak je to super (své auta mám stavěný a origo dílu tam mocnení v motorovým prostoru ) ale pokud člověk neví je to jak říka venca.

Venca49  
Václav
2014-03-18 20:24:40

hansdob,Colommbo

2014-03-18 22:26:24

OK OK jen jsem se ptal zda je to možné, což neni ..... takže koupit novou ....doporučení vyrobce nebo možno original ? nebo Bosch ?

2014-04-04 19:31:02

Tak vaha vzduchu nova, nasazena a porad to hlasi chybu P0110 tak nevim :( jeste me napada ze ty kabliky mohou byt spatne zapojene, protože (nevim proč) konektor byl pridelany jako pres svorky z čokolady da-li se tomu tak rict, dalo nejak zjistit ktery kablík patří na který pin? Třeba hodnoty jake maji byt mezi nimi jinač už nevím POMOC !


Odpovědět

1  2