Fórum - Téma


Astra G 2,0 100 kw. sport. kat + rezonátor


Fórum Astra G Astra G 2,0 100 kw. sport. kat + rezonátor

Informace o modelu: Opel Astra G



2014-09-09 08:13:32

Zdravím, uvažuji o menších úpravách. Mam sportocvní koncový tlumič výfuku a uvažuju o poladění zvuku, auto jede krásně. na netu co sem pochopil je nejlepší dát rezonátor místo středového dílu (který mám špatný a zní to jak plechovky). Tak že bych místo středového dílu navařil rezonátor, to bude mít nějaký vlvi na zvuk, ne? Kdyby mi v servisu že můj kat. je K.O., tak sem uvažoval o sportovním katalýzatoru, na netu sem se díval a je levnější než origo cca 3500. Montovat rezonátor místo katu není moc dobrý nápad že?? Kdo máte rezonátor, poradte :) a řekněte svoje zkušenosti. díky moc Opel Astra G 2,0 100kw X20XEV

2014-09-09 09:26:27

Zdravím kolego. Myslím si ze tim rezonatorem ten zvuk zas tak rozdilnej nebude, jediný co se zlepší bude odvod spalin ze spal prostoru (rychlejší vyprazdnovani válců od spalin) na druhou stranu si myslim ze ti to auto začne trošec víc bumbat pac ten kat tam je z nějakého cileneho duvodu. Pokud by jsi chtel přece jen ten zvuk ladit, tak se třeba vyměňuje celý potrubí vufukovyho traktu za silnější (za širší potrubí) ale způsobu je mnoho... Ale jaká koliv změna vyfukovyho systému, biť jen malickost se odráží na celkovym vykonu motorů a i na jeho spotrebe phm.... Ja byt tebou dopral bych tvému motoru orig kat a koupil bych si jen treba koncový tlumič např od Renusu kde se dá ten zvuk ladit pomocí klapky, cena takového koncového dilu se pohybuje okolo 3000 czk.

2014-09-09 10:47:47

Diky za rychlou reakci. Myslíte že výměnou středního dílu za rezonátor by mělo nějaký vliv na spotřebu?

2014-09-09 11:07:30

Zdravím, když jsem si pořídil Astru F, tak jsem měnil postupně komplet výfuk (od svodů, až po konec), a i když jsem nedával nic sportovního, atd., tak se snížila spotřeba, a trochu se zlepšul zvuk. Ale pokud jde o zvuk, koupit ideálně od nějaké renomované značky, kde je kvalita zaručena. A taky postřeh z tátovo Vectry B (1.8i 16V, r.v. 2000), kde má sportovní vzduch. filtr a koncoví díl výfuku značky Ulter, lepší dynamika i zvuk, ale je tam znát změna parametrů, kdy se posouvají hodnoty otáček a točivého momentu oproti továrním údajům. Co se týče rezonátoru místo kat., je to sporné, ale v jiném tématu už jsme řešili, známej to má u Fiatu Marea v sedanu 1.6 benzín, a nemůže si to vynachválit, a je fakt, že mu to lítá líp než předtím, a nepřijde mu ta spotřeba o moc větší, co povídal, tak když na to opravdu dupe, tak o cca 1 litr na 100 víc jak předtím.

2014-09-09 11:10:13

Ja chtěl měnit rezonátor místo středního dílu, ne místo kat.

2014-09-09 11:22:40

Dle názvu příspěvku, a kolegovo komentáře jsem si nebyl jist, tak jsem zmínil i tuto variantu.

2014-09-09 11:50:54

Tohle šaškování s uni a levnejma verkama nedoporučuju. Udělat výfuk na atmosférů je celkem slušná věda.

Je toho po internetu napsána sand už tuna a stejně se každej znova zeptá. Rezonátor je naprd , koncovej díl výfuku je taky o ničem , jen o kraválu. Když už tak pořádne a to začít od svodů zcela nově.

2014-09-09 12:19:51

A to je to, většina lidí vidí a slyší jen ten zvuk. I když nemam sportovní výfuk, ale jen obyč Bosal(komplet), tak jsem schopen potrápit ještě kdejaký TDI-čko, když za mnou kličkuje a neví, zda předjet, nebo ne.

2014-09-09 13:09:20

Mě by jenom zajímalo, jak přijde člověk na to, že zrovna kvůli sportovnímu filtru a kdoví čemu všemu možnému okolo motoru, se mu zvýší kroutící moment a dynamika vozu... . Nějaké údaje z měřění, nebo tak něco, co by to dokazovalo? To není jenom o filtru a nebo vyhodit polovinu dílů výfukového potrubí.

LiborPolak : Jestli chceš ten zvuk zku*vit a být slyšet na míle daleko, tak ten střed vyhoď a dej si rezonátor. Jestli chceš mít pro většinu lidí ten příjemnější zvuk, tak tam střed dej nový a nech jen koncový díl. Pokud neuděláš zásadní změny v motoru, sání a výfuku, tak výkon stejně nezvýšíš. Lambdu máš tuším jen před katem, takže od ní dozadu, si defakto můžeš dělat co chceš.

2014-09-09 13:32:45

Existuje levnější řešení na cool zvuk motoru... :-D vyhod komplet vyfuk potrubí hned za svodovym potrubim. :-D

2014-09-09 14:18:56

Však to píšou an těch bezva tunerskej stránkách , že když dáš koncovej díl značky "Rámus" a extra sport filtr značky "punčocha" tak ti přibude min 20 koní ! (pocitově , když už to stálo takový love...) K tomu každá nálepka na dveřích přidává 5 koní a rychlý pruhy a žehlící prkno na kufr a máš uplnou raketu. Ještě musíš dát dozadu poklice s imitací kotoučů abys to ubrzdil !

2014-09-09 14:48:01

Prostě to zkrátíme, tím Ti tu chceme říct, že nemá smysl vyhazovat nehorázný peníze za nesmyslný udělátory, vše tyto věci jsou prezentovány různými prodejci a podvědomě nám do hlavy natlačit to že po instalaci sport rezonatoru na místo stávajícího katu motor bude lip akcelerovat a že bude mít výkon o 10 procent vyšší a ostatní jiné žvásty. Já jsem zastáncem toho že nejlepší výsledky podává auto v originální montáži, pak-li že motorům nerozumíš tak sebemenší upravy raději nedělej a zachovej originalitu.... Přiznám se, já sice na své Astře mam ten Rénus (koncovej díl) - nekupoval jsem ho já ale předchozí majitel, je pravda že tam je komplet nový potrubí od svodů až po poslední díl, kromě vlnovce za sběrným potrubím kde je dírka, která mě ovšem deprimuje, ale že bych zaregistroval nějaky lepší projevy po výkonostní stránce mi teda nepřijde :D

Velda  
Laďa
2014-09-09 15:39:33

Ahoj. Mrkni na tohle. Máš to skoro zadarmo a kraválu to nadělá taky dost.

https://www.youtube.com/watch?v=ZAW306gOi4Y

2014-09-10 10:46:04

velda: Při tom to budí fakt dojem sportovně laděnýho vejfuku jaku F1 :D


Odpovědět