Fórum - Téma


Astra G 1.7TD kontrolka elektroniky motoru


Fórum Astra G Astra G 1.7TD kontrolka elektroniky motoru

Informace o modelu: Opel Astra G



2012-11-09 15:17:14

Dobrý den,

poslední dobou mám problém s elektronikou motoru. Při jízdě se mi rozsvítí kontrolka elektroniky motoru a motor ztratí výkon (akceleraci). Stáva se to při nízkých otáčkách, kdy není motor příliš zatížen. Odstranit tuto chybu se dá poze vypnutím motoru a znovunastartováním, nebo při nižší rychlosti, kdy je motor zatížen a rychle se zvyšují otáčky.

Jde o Opel Astra 1,7 TD, rv.: 1988, 50kw.

2012-11-09 15:20:20

EGR asi zřejmě. Diagnostika to poví.

Hansdob, 2012-11-09 15:20:20 napsal:

EGR asi zřejmě. Diagnostika to poví.

2012-11-09 15:51:10

EGR je co? Co by to znamenalo?

Na kolik přijde diagnostika v servisu?

Omlouvám se za banální otázky, ale moje dovednosti co se týče auta, končí u výměny oleje, olejového filtru a výměny rezervy :)

2012-11-09 16:12:04

Nic se neděje, od toho tu poradna je... EGR ventil (Exhaust Gas Recirculation, česky: recirkulace spalin) je takový, s prominutím, kurvítko mající v motoru za úkol část výfukových zplodin přepouštět znovu do sání, kde dochází k jejich opakovanému spalování společně s čerstvou směsí a tím (k údajnému) zlepšování emisních hodnot motoru... Toto zařízení se právě v důsledku průchodu spalin nadměrně znečišťuje, což mívá následně vliv na správný chod motoru... EGR ventil lze čistit, někdy je nutno jej vyměnit (není to zas až tak úplně levná záležitost - cca kolem 3tis.Kč), u některých typů motoru jej lze vyřadit z činnosti (zaslepit.) Kde přesně na tvém motoru se EGR ventil nachází, bohužel, nevím. Diagnostika v servisu vyjde na +- jeden tisíc korun českých. http://www.club-opel.com/...hp?sle_gs_text=EGR+ventil

2012-11-09 16:19:17

A je možné vyčistit ERG svépomocí, nebo je nutné to dát do servisu?

Čekal jsem, že diagnostika výjde do 500kč, ale 1000 už je docela pálka za to že mi jen řeknou co všechno nefunguje jak má...

Je ještě jiná možnost, která by mohla způsobovat rozsvícení kontrolky elektroniky motoru a snížení výkonu motoru?

2012-11-09 16:27:13

Já chtěl EGR zaslepit. Hledali jsme to "kurvítko" se sousedem dvakrát a vůbec jsme ho nenašli. Jo kdybych ho nenašel já , tak řeknu jsem asi blbej , protože až takovej borec přes motory zrovna nejsem. Ale , že ho nenašel ani kámoš soused , tak to už je co říct. To už borec celkem je, a dá se říct ,že si poradí téměř se vším

2012-11-09 17:02:46

Záleží na tom, co máš na mysli servisem - osobně si myslím, že servis jako takový se do čištění EGRu nepohrne a bude spíš přemlouvat zákazníka k jeho výměně, ale nechci nikomu šahat do svědomí - nějakej dobrej mekánik, co ví, vo co go, by pomoci mohl. Vyloženě svépomocí to jde taky, ale je důležitý znát a dodržovat svoje limity... Co způsobuje rozsvěcení kontrolky motoru by nejlépe řekla právě ta diagnostika... A už jen tak na okraj, příteli, ve svých příspěvcích nemusíš citovat ty předchozí - odškrtni si políčko "odpovědět s citací"...

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-09 20:20:22

Ahoj, jen mě vrtá hlavou ten rok výroby - to se ještě vyráběl Kadett

2012-11-09 20:29:32

asi mysleli 1998

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-09 20:42:29

Sem si to myslel, potom jde o X17DTL - egr ventil je přímo na sacím "paroží" - váleček s talířkem a jde z něj podtlaková hadička na elektro ventil pod torpédem. Jednotka motoru ovládá tento elektroventil a ten ovládá podtlakem mechanickou část v sání. Může být vadný ten elektroventil nebo poze zpuchřelé podtlakové hadičky...

2012-11-09 23:33:37

Jj, myslel jsem 1998 :)

2012-11-09 23:47:00

Ano, je to přesně X17DTL :) Takže? Co mám zkusit? Pokud možno vysvětlit co nejjednodušeji :)

2012-11-10 14:11:07

píchnout na diag at víš 100% že to je EGR no zkontrolovat podtlaky a funkce toho ventilu.


Odpovědět