Fórum - Téma


Astra G 1.7 DTi - Po zavzdušnění nestartuje


Fórum Astra G Astra G 1.7 DTi - Po zavzdušnění nestartuje

Informace o modelu: Opel Astra G



2014-02-24 02:09:53

Ahoj přátelé.

Můj problém je takový, že jsem vyjela rezervu do stavu, kdy mi auto po cestě 2x chcíplo a cukalo. Pokoušeli jsme se to odvzdušnit, ale bez úspěchu. Do čerpadla nafta jde, a vracečkou jde zpět do nádrže. Čerpadlo nepustí naftu do vstřiků. I po zkoušce odmontování přívodní hadice ke vstřiku, nekápla z ní ani kapka nafty. A TEĎ, babo raď Co se asi mohlo stát.....

2014-02-24 09:42:24

didina: "Do čerpadla nafta jde, a vracečkou jde zpět do nádrže"

Tohle jste zjistili jak ?

2014-02-24 11:34:29

Nafta sla do cerpadla a z cerpadla zase pryč. Chci radu,ne cist rejpavý bezpredmetny komentare. Pak sme tady naprosro k.......... neustále plníme naftou startujem, a nafta furt mizí a mizí,ale ne ven a ne do vstřiků. Takže zpet.

2014-02-24 12:24:54

Co je to za motor ? Opel , nebo Isuzu ? (opět nevyplněný profil a věštěckou kouli sem pronajal)

Ptám se takhle polopatě schválně !

Protože existují specifické postupy pro odvdušnění různých naftových motorů.

Chtěl se z tebe vydolovat jak přesně jste to dělali... Tak se prosím uklidni.

Jinak těžko dostaneš technicky správnou odpověď.

Příčiny proč to z trubiček nestříká....

1, zavzdušněno

2, ucpáno (ventil , čerpadlo)

3, zadřeno

2014-02-24 12:48:12

V poradku,omlouvam se. Je to motor isuzu. Zkouseli jsme snad uz vse.cerpadlo nasava,ale nepusti do vstriku a vraceckou nam tekla nafta zpet. Co povolit privodni hadice ke vstrikum?

2014-02-24 15:34:54

Aha když jste nepovolily trubičky ke vstřikům , jak jste tedy odvzdušňovali ? = jak víte že nejde do vstřiků nafta...

Zkoušeli jste startovat s plynem na podlaze ? Musíte točit alespoň 20s a pokud nezačne "kašlat" , tak tam opravdu nejde nafta a pak platí to co jsem psal víše.

2014-02-24 20:38:09

Jen jeden,ale to nestaci co. Uz to mam u mechanika. Nevim si uz rady

2014-02-24 20:39:05

A startovani pod plynem taky nic, to auto si ani neškytlo.

2014-02-24 21:24:34

MIL asi nesvítí co ? No nevim jak je na tom už diagnostika na tomhle motoru , předešlé ročníky se nedokázali diagnostikovat.

Ale mam takovej pocit, že už to nerozdejchá .... K.O. čerpadlo ( jeho vysokotlaká část ).

Kdy si naposled měnila naftový filtr ?

2014-02-25 21:39:34

čerpadlo na tomto motoru vydrží poměrně mnoho. Diagnostikovat se dá naprosto bezproblému vždyt je to už i EURO 3 .

Ale ted k věci.

Jak víš že ti 100% došla nafta?? ty píšeš že jsi jela a auto dvakrát chcíplo a to jsi ještě nastartovala?? Pak jsi dolila naftu a od té doby nejede??

2014-02-25 21:40:40

Mě totiž hlavně zajímá prvopočátek proč se začalo to auto odvzdušnovat ???

Venca49  
Václav
2014-02-25 21:48:44

Jak jsem pochopil,jde o motor Isuzu 16V.Jestli ano,tak mohla odejít řídící jednotka čerpadla.Ta odejde z minuty na minutu.Nateče do ní voda,nebo zkondenzuje vlhkost,přeruší se vedení na tišťáku a je problém hned.Nechá se opravit,ale ne vždy.Je upevněna přímo na vstřikovacím čerpadle.Pak nejde o zavzdušnění,ale nefunkčnost ŘJ.

Je to běžná závada,bohužel častá a drahá.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-25 21:53:24

Co vadný stop ventil?? Při startování neotvírá - nafta nejde trubkama na vstřikovače......Všechny trubky povolit a protočit motor - když je vše OK, tak to z povolených převlečných matic na vstřikách doslova stříká...

2014-02-28 20:24:08

tak jak auto dojelo uplně na dno (prostě došla nafta ) nebo jen cukalo protože bylo málo nafty dotankovalo se a auto cukalo dál??

a pak se začalo odvzdušnovat?? která varianta je správná??

2014-04-20 22:36:43

didina: Kluci jen na okraj.

Každé čerpadlo které jelo na prázdno bez nafty se musí trubice vedoucí ke vstřikům povolit.

Jinak nemáte šanci to odvzdušnit !

Čerpadlo není nastaveno na samo nasáváním když se zavzdušní.

Jednou je tam vzduch a ten čerpadlo neprotlačí až k tryskám.

Dělal jsem to na Zafiře a na moji Astře.

Po pěti minutách bylo odvzdušněno.

Jak nafta začne stříkat z trubic ven bez vzduchu je vyhráno.

Nasadit zpět a po chvilce motor naskočí.

2014-04-20 22:52:15

To není zcela pravda. Např , já trubice ke vstřikům neodvzdušňuji. Nejduležitější je těsnost celé soustavy a pak odvzdušněná cesta nádž-fitr-čepadlo. Zpátečkou se to vrátí.

Např Oktávky se odvzušní dobře i samy , mají jinak konstrukčně vrch čerpadel kde to jde. proč to tak není i u ostatních je záhada...

2014-04-21 01:30:18

Nic proti, ale já psal poznatky u OPLU.

Jak je to u jiných aut nevím.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-21 13:38:30

Když se budeme bavit o vstřikovací soupravě s rotačním čerpadlem, tak to bez povolení matek vysokotlakých trubic na vstřikovačích půjde odvzdušnit dost spatně, ne-li vůbec. Nákladní vozy nevyjímaje. On vzduch i když stlačený dost blbě nedzvedne ventil ze sedla ve vstřikovači......Druhá věc je cesta od nádrže k čerpadlu, tam musí být opět vše bez vzduchu, jinak se nafta špatně dostává až k čerpadlu. Ale to je snad jasné všem, kdo se pouští do odvzdušňování palivového systému vznětových motorů.

2014-04-21 16:38:23

Děkuji Kopejda za doplnění k tématu odvzdušnění čerpadla.

Já jen ještě doplním, že je dobré takto zavzdušněné čerpadlo odvzdušnit na krátko a pomocí injekční stříkačky aby čerpadlo nešlo na prázdno s pomocí kelímku, ve kterém máte naftu.

Potom to stačí napojit zpět na filtr a čerpadlo zbytek co vede od nádrže s přehledem to nasaje bez problémů.

Já když dával nové čerpadlo, tak jsem ho ještě dovnitř nastříkal motorovým olejem aby se to promazalo než začne tlačit naftu a člověk nikdy neví, zda součástky, které servis dává nové promaže, pro prvotní použití než nasaje naftu.

Bratr má ZAFIRA, a jak už jsem jednou psal, tak mimo jiné vyždímal tři baterie a nic neodvzdušnil.

Až jsem mu říkal, povol trubky od vstřikovačů, netrvalo to déle než pět minut.

A těm, kteří tvrdí, že čerpadlo to zvládne samo je blbost.

Vždy tam někde musí být nějaký ventil nebo šroubek, který uvolní pro lepší odchod vzduchu.

A pokud nic takového tak se ty trubky prostě povolit musí.

A jak píše Kopejda, tlak na tryskách je vysoký. OPEL ASTRA G 1.7 DTL 130Bar.takže vzduch to neprotlačí.

Například čerpadla pístová mají na konci šroubek, který se musí povolit, až se zalije čerpadlo naftou, potom si to protlačí samo k trubkám a tlačí naftu. Ještě jedna věc.

Dost často se stává, že jezdíte a najednou si myslíte, že vám padá nafta.

Také případ ZAFIRA.

Odvzdušnili jsme čerpadlo a jelo to.

Po týdnu čerpadlo ten sám problém.

Verdikt zněl, K O, vstřikovací čerpadlo a bylo kaput čerpadlo.

Takže u každého je to jinak.

Někdo nalítá 120 000 nebo 200 000 a přesto to není stejné.

Takže + - 150 000-200 000.je čerpadlo kaput.

Jeden den jedete v pohodě a druhý den čerpadlo ani neškrtne.

Moje oprava čerpadla vstřikovacího, proběhla v říjnu 2012. Cena 17 500.

A nezapomeňte na trysky při výměně vstřikovacího čerpadla !

Dál můžu jen doporučit.

Protože dnešní nafta je více suchá než ta originál dávat pravidelně aditiva a k tomu ještě na nádrž minimálně 2-5 dcl. motorového oleje. pro dobře mazané vstřikovací čerpadlo.

Jsem se zase rozepsal.

Myslím si, že je to zodpovězeno dostatečně toto téma.

2014-04-21 18:41:18

Jen doplním u čerpadel VP44 je nutnost nenechat po výměně filtru paliva čerpadlo nasát každá taková výměna zkracuje životnost (není doloženo o kolik) ale osobní usudek minimálně o 10000km. K odvzdušnění trysek většina moderních automobilů s rotačním čerpadlem má dvoupružinové vstřikovače a není nutno povolovat matice na tryskách ale100% je to lepší jenže si člověk musí uvědomit zaroven pak utahovací momet jelikož spousta lidí po podobných pokusech mi to stejně dovezla polonepojízdné a to způsobili špony po špatnem utažení matky a dosedací plocha se třela a udělala špony.


Odpovědět