Fórum - Téma


Astra G 1.6 16V X16XEL pístní kroužky


Fórum Astra G Astra G 1.6 16V X16XEL pístní kroužky

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

2012-02-23 13:55:50

Zravím všecky Chtel bych se zeptat zda je možne vymněnit pístní kroužky zespoda motoru nechcesemi sundavat hlavu pokud ano potřeboval bych vědět jak nato a dotahovací momenty. Motor 1.6 16v X16XEL. Díky

2012-02-23 15:20:22

Pokud se technicky nepletu, tak jedině zespoda, bo i kdybys sundal nahoře celou hlavu, nevysuneš píst nahoru z bloku natolik, aby ses vůbec na kroužky dostal, bo tomu brání ojnice. Takže jedině odspodu, sundat vanu, rozdělat spojení ojnice-klika, spodem vytáhnout písty z bloku a hurá na kroužky!

2012-02-23 20:08:15

Mislíte si že by musela ven celá klikovka?Nešloby vytahovat ty písty jeden podruhým? A co ty utahovací momenty?

2012-02-23 20:27:42

Kliku bych nechal v hlavních ložiskách utaženou, odšrouboval bych jen ojniční oka a pak by měly jít písty i s ojnicí vytáhnout z válců, aspoň si myslím, že by tam mělo být místo. Pro sichr bych si označil polohu pístů i ojnic a zpátky to nepoplet Utahovací momenty, bohužel, neznám

2012-02-23 20:39:12

Musím zjistit momenty a pak to skusím zatím. Díky

2012-02-23 21:22:28

Zdravím pánové! Jen že se mísím do diskuse. Důvod výměny pístních kroužků? Žere olej nebo proč? A jaký je na motoru náběh km??? Mně totiž tentýž motor žere zhruba litra oleje na tisíc km. Podle budíků mám 160 000km, ale mám podezření že je to stočené a v reálu mám asi o 40 000 km víc. Už jsem se setkal i s názorem, že výměna kroužků bez zabroušení válců lze, ale moc si nepomůžu. Že už to chce rovnou udělat i repas uložení kliky a nové těsnění pod hlavou plus zabroušení ventilů. Že když se udělá spodek, odporoučí se vrch motoru a naopak. Prostě že je ten motor zvyklý na určité pracovní tlaky a já mu najednou výrazně změním podmínky, tak se tam to ostatní odporoučí do kytek

2012-02-23 21:35:04

Pístní kroužky na motoru X16XEL jedině nahoru dolů nejdou u 90% motorů

2012-02-23 21:38:47

ADAM89: Pane pokud chceš dělat pologo na tomto motoru tak to chce kompletní sadu těsnění na celý motor (pokud je sojka OK tak nevyndávat motor nechat ho v autě ale rozebrat až na holo vše odkarbonovat a vyměnit šály klikovky, šály ojnic,píst kroužky,zalapovat ventily,vyměnit gufera ventilů,hydroštely,olejové čerpadlo,komplet rozvody a sesadit zpět. dělal jsem takhle motory který měli kolem 400tiskm a od této doby zase mají CCA 100tis km najeto a bezproblémů. Pokud je spojka horší motor ven a udělat vše zmíněné plus gufero pod spojkou a spojku mimo auto.

2012-02-23 23:25:00

A je to! Děkuju, Hansdobe, myslel jsem, že normálně spodem. A myslet znamená, jak víme...

bad64  
2012-02-24 07:38:57

Colombo:jak pak bys protahl písty přez klikovku a hlavně jak by si je spodem zase nasadil

2012-02-24 09:35:01

No a přesně tohle myslím! Samozřejmě že můžu udělat jen pístní kroužky a těsnění do kterých se šáhlo (třeba právě těsnění pod hlavou). Ale pokud udělám jen tohle, tak zpravidla do příští výměny oleje se mi stejně odporoučí i ten zbytek co jsi psal a bude to dvojí práce, tak je lepší udělat to vše naráz a nečekat až to zaklepe na vačkách nebo na klice, ne? Rozumíme si? Jinak moc díky za pohotovou odpověď! Pamatuješ si prosím zhruba cenu dílů, na kolik to tehdy vyšlo, když už řešíme konkrétní motor a nebavíme se obecně o "nějakém" šestnáctiventilu?

2012-02-24 13:04:47

No, jak, normálně přece, rukama... Každej pořádnej motór (blok) má mít dost místa, když jsme to dělali s kámošem naposledy někdy v r. 1980 u mýho tehdejšího Moskviche 408, tak tam bylo, pokud si dobře pamatuju, místa dost a šlo to všecko normálně spodem, aha!

bad64  
2012-02-24 14:18:52

Haha ale moskvich neměl písty ale dubový špalky

2012-02-24 14:48:13

Nojo, srandičky, na to vás užije...

bad64  
2012-02-24 14:54:02

Akorát mi nejde do hlavy jak jste tam dostali zespoda písty z kroužkama.Já měl kdysi moskalenka také a motor jsem dělal ale vrchem.

2012-02-24 15:44:08

Možná si to blbě pamatuju, radši se zeptám toho kamaráda, jestli si ještě vzpomene, už jsme taky starší klucííí a je to přece jen pár let zpátky Tenkrát jsme dávali celej novej blok, bo se, jak jsme pak zjistili, povolil a přetrh šroub na ojnici a ta mi "podala ruku". Bylo to naše první společný autoopravárenský dílo, tehdá se takový závady eště zgruntu opravovaly

2012-02-24 15:46:47

No co, rozpulis ojnici, otocis kliku a trhnes ... dvakrat, trikrat, ono to vypadne. No a zpatky? Vemes poradny kladivo a nabouchas to tam, aspon si to sedne

2012-02-24 15:54:05

No ja, hlavně vyšroubovat svíčku, aby nevadila ta kompréze

2012-02-24 16:02:22

Pockej ... moskvator mel kompresi? Tys mel verzi pro export?

bad64  
2012-02-24 16:18:07


Odpovědět

1  2