Fórum - Téma


Astra G 1,4 Z14XE 2001 chyba na motoru


Fórum Astra G Astra G 1,4 Z14XE 2001 chyba na motoru

Informace o modelu: Opel Astra G



2012-06-24 16:06:44

Ahoj měl bych problém s autem typ motoru Z 14 XE. Mám takovej záhadnej problém. Pokusím se o podrobný rozepsání.

V zimním období auto nastartuje a po ujetí několika metru najednou auto začne ject nepravidelně na plyn moc nereaguje v nízkých otáčkách když auto nějakým zbůsobem vytočím tak i auto nejak jede (nerad ho vytáčim za studena, ale musím) jinak po dojeti na křižovatku auto chcípne.

Startuju, ale ta kolem 1 min (skoro to trvá jak hodinu) po tvrdejch nervech naskočí a jede zas nepravidelně po zahřáti se motor sklidní a jede vcelku dobře (spotřeba ,,Zimní období´´ město 9-10l mimo 6,5).

Byl jsem u mechanika a ten ho napích a napsalo to špatné spalování na třetim válci prej lišta dal jinou a furt to hlásilo stejnou chybu.

Tak že prej se přidíra ventil a oprava hlavy (jediný co vyčistil byl egr veltil).

Furt mi to nedalo co je to za blbost o ventilu na hlavě když za tepla jede jak má.

Měřený tlaky za tepla na motoru a vše v pořádku žádnej velkej rozptyl tlaků nebyl.

Pochopil bych když je špatnej ventil tak je v háji tlak na valci či né?

No nějak jsem to přežil do jara a teď léta a motor jede skoro bez závad.

Jinak to furt hlásí chybu motoru, diagnostice nevěřím protože to je jen tak informatyvní a hledej kolem...

Co to může bejt nevíte? motor má najeto 50000km to je kuloví mělo ject kdysi kvuli tomu na reklamaci, ale co se nestalo auto se nabouralo a to byla chyba.

Auto se dalo opravit ke karosářovi a teď zas nějak jezdí.

Jinak další věc když chci ject třeba 2000ot. 60km plyn držím ani se nehnu tak občas auto pocukne jede ale pocukne.

Myslel jsem jestli to třeba nebude v klapce či pedálu když je elektronickej nevím...

Pak jsem zaregistroval když zapnu klimu auto ztrati výkon to je tolik znát? Klimu jsem před tim nikdy neměl...

Snad je to všechno co jsem popsal a bude to k pochopení děkuji za každou reakci.

2012-06-24 20:52:30

Odpovím, s dovolením, jen na něco - elektronická škrtící klapka a el. plynový pedál ve valné většině případů fungujou zcela bez problémů, ale i tato klapka se dá (a je to dobré) čistit, sám to dělávám 1-2x do roka, stačí jen stáhnout přívodní hadici od sání a klapku pořádně vystříkat třebas přípravkem Carburator Cleaner nebo jiným podobným, co se dobře odpařuje, pořádně s ní zahýbat, vystříkat a vytřít hadrem, kam až se dostaneš. A že při zapnutí klimy cítíš ztrátu výkonu, není u tohoto motoru, bohužel, příliš překvapující - já třeba zapnutí klimy na výkonu vůbec nepoznám...

2012-06-24 21:15:47

na 14 zapnutí klimky vždy poznáš. No rozepsaljsi se hezky a tak co vzít diagnostiku a nehledat závadu ale měřené hodnoty a ty posléze kontrolovat zda jsou všechny v pořádku či ne a dle toho najít poškozenou součástku.

2012-06-24 22:02:04

A jak mám naměřit hodnoty když je bohužel neznám. Neni nekde neco vypsáno třeba v knize jak na to tento motor vůbec neni popsán. Díky


Odpovědět