Fórum - Téma


Astra FG zadní silentbloky nápravnice - výměna


Fórum Astra G Astra FG zadní silentbloky nápravnice - výměna

Informace o modelu: Opel Astra G



2012-06-03 13:12:08

Ahoj, neporadíte někdo jak vyměnit zadní silentbloky v nápravnici př. nápravy. Někdo mě tvrdil, že se musí motor s převodovkou nějak zavěsit a nápravnici celou sundat. Nechce se mi věřit, že by nebyl jednodušší způsob. Předem děkuji za každou radu.

2012-06-04 23:54:56

myslím že je pomalu nejjednodušší ji sundat a šup do lisu. jinak ji leda nějak vyvěsit aby jsi za ni dostal šroubovici s podložkou a silentblok tam natlačit šroubovicí

2015-05-26 21:34:23

to je momentálně i problém mojí Astry. Pořád se mi ozývali při projetí nerovností železné zvuky od přední nápravy, že jsem preventivně vyměnil horní uložení tlumičů i s ložiskem, které bylo stejně kaput, tak se to alespoň vyměnilo. Když kovové mlácení nepřestávalo, zajel jsem na STK a za 200,- Kč mi udělali kontrolu nanečisto. Zjistili, co jsem i předpokládal, že mám unavené silentbloky nápravnice a to nejhůř vpravo vzadu. Výměna je dle technika časově náročná, neb se musí sundat celý polorám a silentbloky vylisovat a opět usadit zpět na karoserii. Nikdo to nechce dělat. Takhle se s tím ale nedá jezdit, tak jsem chvátal domů s tím něco udělat. No nevím, holt je budu měnit, až mi padne spojka, neboť se kvůli vyměně spojky musí polorám sundat taky.

Ale k té závadě silentbloku. Dojel jsem domů a zvedl Astru pod pravým uložením ramene, abych odlehčil uložení silentbloku. Změřil jsem si šuplerou průměr silentbloku (cca 38 mm) a dále jsem si změřil vnitřní osazení držáku silentbloku (cca 53 mm). Jak asi už hádáte, chtěl jsem si vyrobit prsten z tvrdé gumy, abych vyplnil mezeru. která vznikla unavením silentbloku. Od souseda jsem dostal plechovou desku z 3 mm železa potaženou tvrdou gumou z 7mm. Celkem tedy 10 mm materiálu. Vybrousil jsem si kruh-prsten, prořízl stranu, abych mohl prstenec nasadit do otvoru. Pro jistotu mám podložený práh auta vpředu i vzadu. Povolil jsem šroub silentbloku ( ořech 18) o cca 3-5 mm a do vzniklé škvíry usadil prsten železem nahoru a gumou dolu k držáku. Nakonec jsem prsten utáhl z obou stran k silentbloku protihlehle plochými šroubováky a otáhl 18 šroub na krev zpět. Když jsem jel na zkušební jízdu k rodičům a zpět cca 40 km, již jsem žádné rány neslyšel- tudíž závada byla odstraněna. Neříkám, že jsem to udělal přímo vzorově, ale když potřebuji auto denně do práce, musel jsem zvolit nejjednodušší , nejrychlejší a prozatím i nejlevnější způsob opravy.

2015-05-27 11:12:14

Já jsem ty silentbloky přelisoval bez demontáže nápravnice, jak doporučují v příručce. Dělal jsem to v domácích podmínkách, tudíž vleže pod autem, ale dalo se to.

2015-05-28 00:13:05

takže se to dá udělat v leže pod autem bez stahováků a různých přípravků? Rád bych to měl vyměněný, protože vím, že moje vypodložení je pouze dočasné řešení.

2015-05-28 11:14:13

Ano, dá. Měl jsem auto na menších nájezdech a starý utržený silentblok jsem plátkem pilky na několika místech vyříznul a vytáhnul. Nový jsem tam nalisoval přes přípravek a hever. Úplná pohádka to nebyla, ale za to ticho v autě to stálo.

2015-05-28 12:12:23

cantemir: Ještě poslední otázka. Jak dlouho jsi měnil zadní silentbloky? Teď se dívám, v Kelly stojí oba cca 600,- Kč, ale bez dovolený mám vždy pouze 2 dny někdy i 1 den v týdnu volna. Přemýšlím, že si udělám ze závitotyče a podložky stahovák, abych se při demontáži tak netrápil.

2015-05-28 13:48:16

Oba dohromady se dají v jednom dni zvládnout. To oko, chce pořádně očistit smirkem a pak mazat. No a mít ohraněný přípravek, aby jsi tlačil přes ocelový lem.

2015-06-16 10:46:37

dnes jsem byl na návštěvě v servisu (smazat chybové hlášení airbagu) a když jsem bavil s montérem, jestli by to zvládl, tak mi říkal, že to už dělal na Zafiře a výměna silentbloků mu zabrala cca 2 hodiny. Takže není co řešit. Dám mu 700,- Kč za práci + materiál cca 600,- Kč a mám pokoj. )


Odpovědět