Fórum - Téma


Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td


Fórum Astra F Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1995 Astra F 1.7

1 fotek  |  7 servisních knížek  |  138 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4400 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, X17DT.

Motor Isuzu .

Jezdím výhradně na bionaftu. Najeto s tímto autíčkem přes 100tis . Šlape jako hodinky . Akorát kabátek už není co býval .


1 ......... 3  4  5  6  7

Venca49  
Václav
2013-12-14 02:06:58

alzafir: Jsem rád,že jsi se seznámil s tímto typem motoru a že jsi se do opravy pustil.Tlaky a případné vůle ventilů jsou pro startování podstatné.Samosebou i žhavení,ale to není tolik třeba je-li teplo.Toto byly motory držáky a poměrně jednoduché.Novější 16ti ventilové už měly více problémů,většinou s řídící jednotkou čerpadla,kdy se dostala vlhkost dovnitř a poškodil se tišťák.Najednou se nenastartovalo.Tak se měj a ještě jednou Ti děkuji.

2013-12-19 09:47:56

Dneska ráno na teploměru -3°C , "oslík" nastartoval na první škrt .

Venca49  
Václav
2013-12-19 19:54:26

alice.k: Bezvadné

2013-12-20 10:34:26

A horší už to nebude

Baterka je v dobré kondici, žhavení taky, tlaky jsou, takže když půjde nafta do válců, chytne to vždy

Ještě takový nápad, když jsem dal dokupy ten centrál, zjistil, jsem, že ta LED dioda ve dveřích řidiče bliká pořád, ono to nemá nic společného s alarmem, je to jen imitace zapnutého alarmu. Bohužel bliká i když je zapnuté zapalování, tzn i za jízdy. Na můj vkus docela ostré záblesky , hlavně v noci.

Takže pro Alici k zamyšlení, neupravíme tuto "úžasnou vlastnost" ?

Vyrobil bych modul, který bude blikat bez klíčku v zapalování, po otočení klíčku v zapalování se blikání zruší.

Velda  
Laďa
2013-12-20 11:14:05

alzafir: Ahoj. Taky bych potřeboval takového šikovného Alzafiru, co by mi dával do kupy vozítko Ale to bych se musel jmenovat třeba alice, co? Jsi šikovný a gratuluji Alici, že našla tak dobrého a ochotného mekánika Toho se Alice drž

2013-12-20 11:30:39

velda: no já ho našla díky tady komunitě na foru . Je fakt, že Alzafir je pečlivý . a zadaný

2013-12-20 15:56:00

No tak co se týče aut, to jsem docela bigamista , i když je fakt, že jsou to všichni, až na Alici , clapi , ale na pusáčky fakt nejsem

Veldo, z Vyškova to do Ostravy zas dak daleko není, jezdí ke mně kluci i z Uničova

2013-12-20 20:14:18

na to blikání ve dveřích není přece modul nutný myslím že to stojí za to se s modulem či převodníkem zabívat u aut s CAN sběrnicí ale tady myslím stačí zapojit jen trošku jinak.

2013-12-20 23:27:22

No jo, ale to bys musel vidět, co je v té kouzelné krabičce

Je v tom dvoutranzistorový multivibrátor, bez plošňáku, jen tak, vzdušná konstrukce typu pavučina

Tohle já v autech netrpím. U Alice jsem to aspoň zalil tavnou pistolí, ať se to někde nesetřepe.

No a modulem myslím něco na desce plošného spoje ( časovač 555 s blokací spouštění je nejjednodušší varianta) vyvedené přes konektor, kdyby bylo třeba lézt do dveří, jako bylo v případě opravy centrálu.

2013-12-21 15:17:44

To že jsi hodně šikovný a znalý jsem zjistil už jinde ale když čtu tohle tak to musí hooodně bavit. Jseš prostě týpeeeek přeju hodně uspěchu v dalším roce a krásný svátky

Velda  
Laďa
2013-12-21 20:08:02

alzafir: Ať tě nevemu za slovo. Já opravdu přijedu (moje tam má rodinu) a pak se z toho opravdu Kecám, zase tak strašné to s tím autem není

2013-12-21 22:26:42

Veldo klidně přijeď

ale než pojedeš, tak mi do zprávy písni, co máš s tou 1,4kou, ať se na to připravím. To taky není zrovna běžný motor, s kterým se potkávám

2014-01-30 10:02:38

Považuji toto téma za uzavřené, nicméně se chci podělit o sobotní zážitek. Kdy u nás bylo -17°C . Já měla půl nádrže BIONAFTY . A tak jsem šla s hrůzou k "oslíkovi" . Otočila klíčkem , nažhavila .... motor se párkrát protočil a auto v pohodě nastartovalo. Na náměstí, kde jsem parkovala, však bylo plno řidičů, které takové štěstí neměli. Přijela jsem před kancelář , vedle parkují kamiony a vím, že tankují naftu, kterou mají z vlastní čerp. stanice. Měli tam naftu do -20°C . Stejně ale ty kamiony nastartovaly až po důkladném polévaní horkou vodou z kyblíku. No koukala jsem jako blázen, když nafta do -20°C měla problémy při -17°C , a moje BIOnafta v nádrži zatím v pohodě. Ujela jsem ten den cca 100km a ani při jízdě nafta nezamrzla. Prý ale cca -16°C je pro BIO naftu kritická teplota, pak prý zamrzne taky. Tak nevím jestli mám fakt tankovat nějakou tu "zimní naftu" a nebo klidně dál jezdit na BIO.

2014-01-30 11:36:18

Klidně na to jezdi dál. Od toho je tam vyhřívaný filt nafty :)

Nebo můžeš přilejt pár decilitrů benzínu do nafty.

viki  
viktor
2014-01-30 11:47:55

častěji měnit filtr páč se rychleji zasi.á a občas nějaké to aditivum na rozbíjeni vody řes ty mrazy to bouchni pul na pul s naftou a tradá

2014-01-30 12:06:25

M.D.Rettigová doporučuje i zimní VIF...

http://www.zbozi.cz/vyrob...iesel-aditiv-zimni-500ml/

viki  
viktor
2014-01-30 12:13:27

colommbo: jjj něco v tom smyslu

2014-03-02 15:08:01

Zdravím, jsem nový člen, koupil jsem tuto starou astru f jako druhé auto (náhradní vůz) :-D

No ale jsem celkem pečliví, a tak se o ní starám stejně hezky jako o můj hlavní vůz. takže jsem začal zde na fóru střádat technické informace, abych měl přehled. No a po přečtení tohoto vlákna mám na vás dotaz.

Jaký je rozdíl mezi tímto motorem co má Alice a motorem X17DTL 50Kw ? je nějaký zásadní? a nebo to jsou "téměř" stejné motory?

no a aby to nebyl moc offtopic, tak přidám zkušenost s ranním startem

Astra mi vždicky chytla, ale musím při startování sešlápnout plyn skoro až na podlahu a asi po 6ti otočeních motoru chytnou 3 válce a čtvrtý se přidá cca po 10 sec běhu motoru, pak se vše uklidní a má krásný chod. pak už jen chvíli trvá než se rozfouká šedomodrá mlha která při startu vznikla.

Venca49  
Václav
2014-03-02 16:15:44

wakis: Nejedná se o stejné,nebo podobné motory.Alice má motor Isuzu - Japonec a ty máš německý .Nepasuje nic a jsou konstrukčně jiné.

K tomu rannímu startu jen tolik: vyndej žhavící svíčky a překontroluj jestli žhaví.Připoj je na baterii a musí se rožhavit.Je možné,že jedna nežhaví a válec se chytí po chvíli.Pak by to studené více zakouřilo.

2014-03-02 16:27:46

venca49: Má pravdu předseda... Tipuju, že nejmíň jedna bude žhavit málo nebo vůbec, tož bych, máš-li tu možnost, pořídil rovnou žhavičky nové a vyměnil je při jedné práci, motor ti bude vděčný, zbavíš ho nepříjemných studených startovacích rázů...


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7