Fórum - Téma


Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td


Fórum Astra F Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1995 Astra F 1.7

1 fotek  |  7 servisních knížek  |  138 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4400 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, X17DT.

Motor Isuzu .

Jezdím výhradně na bionaftu. Najeto s tímto autíčkem přes 100tis . Šlape jako hodinky . Akorát kabátek už není co býval .


1 ......... 3  4  5  6  7

2013-12-12 12:08:55

alice.k: Dle servisní dokumentace se u motorů Y17DT a Y17DTL (ale nevím, jaký máš přesně ty) mají dělat rozvody po 150tis.km nebo deseti letech, což je strašný hausnumero... A u ventilů kontrola a seřízení vůle nemlich to samé. Nedej na příručky, věř tady kolegům a nech ventily zkontrolovat a rozvody udělat mnohem dřív.

2013-12-12 12:41:27

colommbo: Tak těch zbylých 30tis co mi chybí do 300tis km ujedu teď celkem rychle , musím pendlovat hodně mezi OV - Praha - Ústí nad Labem . Je to zaplať panbůh skoro pořád po dálnici. Akorát by někdo mohl konečně postavit dálnici mezi Mohelnicí a Hradcem :) ale to sem nepatří nebudu zaplňovat vlákno tím co se netýká startování mojí Astřičky :).

Já už očekávám jen telefon od Alzafira , že mám roztrhnout tedy ten strožok a jet pro autíčko do OV

Venca49  
Václav
2013-12-12 13:11:59

colommbo: Máš naprostou pravdu,ale na jiný motor.Je to 16ti ventilový.Alice má X17DT a 8mi ventilový.

2013-12-12 14:02:39

venca49: No jo, máš recht, jsem blbec, je to pod názvem vlákna, omlouvám se...

2013-12-12 14:09:11

colommbo: Buď klidný , já to tam dopsala až teď po Vencovém příspěvku

2013-12-12 14:19:10

Přiznání je polehčující okolnost, Alice. Odjakživa.

2013-12-12 14:19:47

Collombo : hausnumero u Y17DT to sice je ale ani mne nehne je dělat dřív a vule na ventilech ani nebudu sundavat víko ventilů jelikoš dokud hydra nebudou klepat nebudu řešit.

a Y17DTLnení je jen X17DTL nebo Z17DTL

Jediný co je špatně a je to už prokázaný jsou výměny oleje po víc jak 20000km

2013-12-12 16:20:08

Tož abychom se zas vrátili k motru z toho vlákna no ni (X17DT) ? Nebudem zde rozebírat ouplně jine motor , že Colombo ....

2013-12-12 17:40:48

bre@thlless: Pravdu díš, příteli, však taky nic rozebírat nechci, už bych to třeba ani nemusel dát dohromady...

2013-12-12 18:01:50

Jelikož se nudím tak jsem si stáhla "Příručku " Astra F , nicméně tam není ani ťuk o motoru X17DT , je tam jenom o motoru X17DTL což asi je ten oplácký jak mi napsal přítel google :) .

Tak jsem hledala něco o servisních prohlídkách a jediné co mi google poslal bylo

http://astra.yc.cz/dokume...rvisni_prohlidky_opel.pdf

a tam je uvedeno opravdu že ventily se kontrolují co 30 tis a ozubený řemen /což asi bude ten rozvodový ?

po 120 000 km.

2013-12-12 19:54:43

Na těchto stránkách je motor X17DT uveden (1.7 TDS 60kW) http://www.opel-infos.de/modelle/astra_f.html, nicméně schválně se podívej do TP, v němž by kódové označení mělo býti uvedeno...

2013-12-12 20:01:42

colommbo: Ve velkým TP je uvedeno X17DT

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-12-12 21:12:47

alice.k: Rychlodata k motoru:

Venca49  
Václav
2013-12-12 21:19:40

Tyto diskuse jsou již o ničem.Jestli tak nebo tak. Jak jsem psal tak to bylo stanovený v servisních Opláckých informacích stanovených pro pravidelné prohlídky vozidel.Je to japonec a tam byly lhůty vždy trochu specifické.Je zbytečné o tom polemizovat.I tyto servisní intervaly se upravovaly OPLEM dle zkušenností a podle roku výroby.Tak to je.

PS: podstatný je,aby to startovalo a jak to vypadá,tak bude.

2013-12-12 23:07:58

Ještě mohu dodat :

Plnící tlak turba 0,9 bar

počátek plnění 2350ot/min

X17DT (TC4EE1)

Počet válců: 4

Typ rozvodů: OHC

Počet ventilů: 8

Vrtání (mm): 79,0

Zdvih (mm): 86,0

Objem (cmł): 1686

Výkon (kW za min-1): 60 / 4400

Točivý moment (Nm při min-1): 168 / 2400

Komprese: 22,0 : 1

Řídící jednotka motoru: Bosch VE

Palivový systém : nepřímé vstřikování, Bosch VE4

Rozvod motoru: Ozubený řemen

Výfukový systém: Katalysator , bez AGR

Turbo: IHI RHB4BW

2013-12-13 19:40:07

Závěr :

1. Auto mi bylo předáno :) . Na teploměru 0,0°C .

2. Auto chytlo na první cvrnk .

3. Centrál opraven a zároveň i interiér.

4. Auto předáno čistší než jsem ho Alzafirovi předala /až se trochu stydím/

5. Co Alzafir slíbil to opravil

6. Cenu jsem plně respektovala /bez diskusí/

7. Auto jsem projela cca 60km .. a musím říct že krásně táhne do kopce .

2013-12-13 19:41:43

8. Kéž by v autoservisech byli lidi jako Alzafir.

9. Já jsem nesmírně spokojená .

10. Alzafir by si měl otevřít malou dílnu jako vedlejšák , určitě by tím obohatil rodinný rozpočet.

11. Má krásného psa

2013-12-13 19:50:34

Tohle vlákno můžu tedy zase smazat, Alice...? http://www.club-opel.com/...select=60165#message60165 ...? Ne, vážně, máme radost, že máš radost a přejeme ti jistě všichni ještě mnoho spokojených kilometrů s Astřičkou! A Alzafirovi patří velký poděkování - sám jsem o něm věděl už z jiného oplího diskusního fóra a (nejen) proto jsem rád, že sem k nám přišel, vážím si takových lidí a snad, doufám, věřím, tu s námi ještě nějaký čas pobude... Děkujeme, Alzafire! A stejně tak se patří poděkovat všem, kteří se radou, zkušeností či aspoň z dobré vůle pokoušeli pomoci!

2013-12-13 19:54:16

colommbo: to vlákno je aktuální , zafira by byla pro tatínka. Já jsem s "oslíkem" jak říkám mojí Astře velice spokojena. A poté co jí Alzafir tak vylepšil o to víc :) . To jste pánové neviděli, jak vypadaly dveře když jsem auto předávala do péče Alzafirovi . /hrůza/

Velké poděkování vše přispěvatelům tohoto vlákna . Děkuji .

2013-12-13 21:17:07

Jsem rád, že se to povedlo, no a je fakt, že to dobře dopadlo i díky tomuto fóru a radám kolegů zde. Díky všem . Jinak bych do toho nešel Tento motor jsem fakt ještě neviděl, ale zase to není nic složitého, konečně jsem si taky užil pořádné motorařiny, ne jen diagnostiky .

Colommbo, neboj že bych utíkal, bohužel jsem asi už trvale postižen diagnózou opelpozitiv

No a musím konstatovat, že to Alici teď chytá líp, než moje Zafira, budu muset dobít baterku, už se projevují dálkové jízdy okolo komína

Kupodivu ty ventily byly podstatně jednodušší, než rozchodit ten centrál. Např takový modrý drát, který je přichycen pod šroub dveří, to samozřejmě za kostru nelze považovat, a který volně navazuje na červený drát, to byl jen začátek. Nejhorší je opravovat něco po někom, hlavně v kabeláži, kdy opravdu nelze tušit, co autor myslel , když to zapojil právě tak.

Na tom jsem strávil neskutečně času, tím jsem se nedostal k tomu, abych ještě shodil přední kolo a kouknul na brzdové obložení, zdál se mi krapet delší chod pedálu.

Alici přeju konečně pořádné svezení s kvalitní kompresí a hodně šťastných kilometrů


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7