Fórum - Téma


Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td


Fórum Astra F Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1995 Astra F 1.7

1 fotek  |  7 servisních knížek  |  138 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4400 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, X17DT.

Motor Isuzu .

Jezdím výhradně na bionaftu. Najeto s tímto autíčkem přes 100tis . Šlape jako hodinky . Akorát kabátek už není co býval .


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2013-12-07 15:35:32

alice.k: Helemese... A možná že ráno Astřičce napodruhé zavoněl čerstvý rohlík z pekárny, tož se rozhodla nastartovat...

Velda  
Laďa
2013-12-07 16:42:25

colommbo: Nevím, ale zase takovým odborníkem být nemusím, abych nepoznal, že tím rohlíkem to asi nebylo Z vlastní zkušenosti vím, že Astřička se prostě opít rohlíkem nenechá

2013-12-07 17:26:28

Než začnu hledat kdo mi ty ventily seřídí .... má někdo představu kolik taková oprava stojí ? Nerada bych zase naletěla ..

Venca49  
Václav
2013-12-07 21:03:05

alice.k: Záleží jestli bude mechanik dávat jiné vymezovací podložky,zda je má v různých tloušťkách,jak si je bude cenit.Jsou dost drahé a dodávají se v celé sérii.Pro starší motory stačí když se přebrousí na potřebnou sílu ty původní.Chce to ale dobrého fachmana z oboru a rovinnou brusku.Já takového měl,takže nebyl problém.

Jak jsem psal dříve,potvrdilo se to,že sací mají vždy malou vůli.Znovu uvádím vůle: SACÍ 0,30mm,VÝFUKOVÉ 0,40mm

Jestliže mají sací nyní nulovou,tak se musí obrousit minimálně o 0,40mm,protože nemusí již dovírat.Pak namontovat zpět,protočit ručně motorem a znova přeměřit,případně opět brousit.Podložku dát obroušenou stranou dolů.

Na vymontování podložek je potřeba přípravek na zmáčknutí zvedátka.To snad mechanik má,nebo si poradí jinak.

Přeji úspěšnou opravu a nejmenší vydání.

2013-12-08 15:25:25

Tak držte palce , auto jsem předala do péče . / Alzafirovi/

Velda  
Laďa
2013-12-08 15:44:11

alice.k: Tak ti držím pěsti

2013-12-08 20:05:51

Zdar všem, po lehkém seznámení s Efkem , to víte, tuto generaci oplíků jsem přeskočil, z Favorita rovnou do Zafiry 2,2DTi, takže Géčka jsem poznal dost podrobně, Efka znám jen ze silnice

Na sacích ventilech fakt není žádná vůle, to je maso, i když auto chytne, tak prostě vůle není, nechápu

Zkusil jsem cvičně vyndat podložku, problém nenastal, takže ráno jdu měřit.

Ale mám jiný problémek, Alici nejde dálkáč, už jsem prolezl motor zámku, bude třeba nejspíš vyměnit, pak to vypadá na mikrospínač u zámku ( klíč ve dveřích).

A proto prosím , kolegové, nemáte někdo schemata na Efko? Na novější typy oplíků mám TIS, Efko tam není.

Ještě proberu net, ale kdyby někdo měl....

2013-12-08 20:28:57

Buď zdráv, Alzafire, jsem rád, že jsi tady...

Velda  
Laďa
2013-12-08 20:48:16

alzafir: Taky tě tu vítám

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-12-09 19:51:07

alzafir: Ahoj, konečně servisák který Alici pomůže

2013-12-10 23:16:49

Zdravíím a pozdravuji do Ovy . Alzi prosímtě schéma centrálu je v esitroniku

2013-12-11 08:29:52

Dík, ale ten nemám

Už jsem s tím centrálem hotov, je to nějaký DODO ( dodělej doma) ,pomalu mohlo dojít ke katastrofě, dráty byly na pochodu mimo svorky, to nemluvím ani o drátu trvalého napájení, ten byl málem upoutaný pouze vzduchem

No ale aby to bylo zapeklitější, byl ještě zlomený drát v konektrou dveří, v gumové ochraně. A to uvnitř izolace, to jsem ještě neviděl, obvykle praskne izolace.

V autě už není jednotka centrálu, do jejího konektoru vedou pouze něktré dráty z krabičky alarmu. Já se lopotil s mikrospínači, u klíčku zámku řidiče, no marně, když to tam nemá co ovládat. Myslím když bych otvíral klíčem u řidiče, aby se zároveň otevřelo celé auto.

Takže centrál funguje.

Zítra by měly být stažené podložky, jsem zvědav ,jak to dopadne, pak podám hlášení

Jo a díky všem za podporu

2013-12-11 20:59:14

počkej až budeš dělat passaty B5,5, OCT II ,FAB I a II tam jsou bužírky zdravý z 98% a kabel uvnitř není jen zelenej prášek :-D Jsi šikula že to máš a pán majitel je zachráněn před katastrofouklidně i požáru.

2013-12-11 23:33:40

Nestraš, oplíci mi stačí

Dnes jsem dovezl zbroušené podložky, opět překvapení, předchozí majitel je údajně ubíral na soustruhu, takže to nebyla plocha, ale patvar na povrchu.

Nicméně podložky nějak ubrali, čímž jsou zarovnané, nasadil jsem je, protočil motor golovkou, aby to sedlo, přeměřil nové vůle, už konečně jsou vůle i na sacích ventilech.

4 podložky jsem ještě dal na přebroušení.

No ale to hlavní, už při tom protáčení golovkou za řemenici klikovky se ozývaly ony známé kompresní zvuky na všech válcích, předtím jen na jednom.

Tak jsem nasadil víko ventilů , nažhavil a otočil klíčke na start. Při druhém otočení motoru to bravurně chytlo

Takže závada bude odstraněna. Jen co se vrátí ty 4 podložky, bude hotovo

Venca49  
Václav
2013-12-11 23:52:39

alzafir: Jsem rád,že má dedukce o proměření tlaků a pak seřízení ventilové vůle byla správná.Věřím,že to bude chytat jako dříve napoprvé.Tyto motory jsou držáky,jsou při správné údržbě schopné najet klidně 750000km.To je vyzkoušené.

Tak dodrž všechny předepsané vůle a další kontrola po 30000km.Je třeba dát nové těsnění,aby netekl olej.To jistě víš.

Děkuji ti za opravu a Alici přeji mnoho kilometrů najetých s Astřičkou.

2013-12-12 07:43:29

Ahojky všem, předchozí majitel byl takový mladší klučina , co se asi pořád šťoural v nějakých vychytávkách. Nic defakto o tom autě nevěděl . Já ho mám více jak rok , kdybych to věděla že se po 30tis mají zkontrolovat ventily tak bych to v servise řekla /já ujela za ten rok 40tis. / . Jediné co vím je že se dělají po nějakém čase rozvody u auta :-D.

No nicméně pokud oprava dopadne dobře /pevně doufám že ano/ tak budu nevýslovně šťastná .

Mimochodem , na tom krytu kde běhá asi ten rozvod , je napsané tuším číslo 178 000 km . Já mám na tachometru 270 000 Km , tak když už si tady tak krásně píšeme :) , nemohl by mi někdo napsat kdy se mají ty rozvody dělat znovu ? Děkuji Alice

2013-12-12 08:47:12

Nemám nejmenších pochyb, že to po montáži zbylých podložek nechytne, to už beru jen jako doladění konečného stavu.

A ještě jedna perlička.....psal jsem o nefungujícím centrálu. Ten už funguje, jen mě mátlo , proč nejde u řidiče odemykat klíčem, když je připojené servo. Sice už chodí centrál, jde odemknout dálkáčem, tak jsem to chtěl ukončit. Nicméně nedalo mi to, tak jsem rozpáral ještě tapec dveří spolujezdce, abych si ověřil, jestli je chyba v mechanice zámku, nebo vlastním servu. No a je to jasné, je chyba v servu řidiče.

To bych ale nebyl já, abych to servo neotevřel, nebyl jsem koneckonců první. No a tam jsem objevil "vychytávku", táhlo serva ( to co vyčuhuje ven ze serva a je napojené na mechaniku zámku) bylo přišroubované na vodítko výsuvu ( to co jezdí na závitové hřídeli) , takže klíč neměl šanci přetáhnout převody. Zřejmě "zdokonalení mechanické závory"

Takže kdyby zase odešel centrál, už se Alice dostane do auta, aniž by přelézala od spolujezdce

2013-12-12 09:10:16

šmarjáááá ... to budu muset asi rozbít prasátko, abych Alzafirovi všechno zaplatila :-D .... no kdo umí ten umí ....

Venca49  
Václav
2013-12-12 10:53:12

alice.k: Alčo,prasátko nerozbíjej,bylo by ho škoda.Stačí,když rozpářeš štrožok......

Ale já když poradím,to je jako když čtyří dělají

PS:U těchto motorů 1.5 a 1.7TD je trochu jiný interval než u jiných.Ventily seřízení po 45 tisících a rozvody po 90 tisících kilometrech.Vůle ventilů je lepší kontrolovat,jak jsem uvedl,po 30tisících.

2013-12-12 11:28:32

Tak jak budu mít 300tis tak nechám udělat kontrolu ventilů a nechám dát nové rozvody ... šmytec :)


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7