Fórum - Téma


Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td


Fórum Astra F Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1995 Astra F 1.7

1 fotek  |  7 servisních knížek  |  138 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4400 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, X17DT.

Motor Isuzu .

Jezdím výhradně na bionaftu. Najeto s tímto autíčkem přes 100tis . Šlape jako hodinky . Akorát kabátek už není co býval .


1  2  3  4  5 ......... 7

viki  
viktor
2013-12-05 22:45:00

bre@thlless: malej of topic dailina čerpadlo cc 470000km leto bio zima normal nafta základ je natankovat vyjezdit nesmí to v tý nádrži stát pak se děje to co jsi popsal

2013-12-05 22:46:39

mě se zdá že asi moc ne .... ale žárovkovej test asi mechanici nejsou schopný udělat.

Případně změřit proud na žhavičky...

viki  
viktor
2013-12-05 22:56:10

bre@thlless: uřčitě tam je na cestě nějaké čidlo teploty pojistka relátko el vedení pokud to v teple startuje hledal bych tímto směrem

taky mám za to že pokud nejsou tlaky tak právě motor hůř startuje teplý jak studený aspoň myslím ale myslet znamená h,vno vědět

2013-12-05 23:30:25

viki: EE , U tohoto typu je na tělese termostatu jsou 2 čidla teploty.

Jedno je pro budíky (připojení Faston) , druhý je pro ŘJ žhavení (připojení konektor). Od toho se odvíjí doba žhavícího cyklu.

Jinak je to pouze přes pojistku 60A do relé a pak svíčky.

Relé je spínáno ŘJ žhavení. Navíc je tam ještě "cosi" zezadu na sání , ale to nevím , já to u VB nemam. To mají jen Astry.

Předehřev pal. fitru je řízen přez relé pouze čidlem na vrchu pal. fitru.

Venca49  
Václav
2013-12-06 00:19:32

viki: To se hochu mýlíš,teplý bude startovat,ale s prvními mrazy nenatočí.Proč,protože je vzduch studenýýýýý a je menší teplota na vznícení při menším kompresním tlaku.Žhavičky jen usnadní starty.Je pravda,že u nepřímého vstřiku se snáze nafta vznítí pomocí žhaviček,ale musí být vše OK.

viki  
viktor
2013-12-06 00:49:31

venca49: je to možné nehádám se mě to auto dělalo naopak teplej točil a točil nakonec blafl studenej prakticky okamžitě možná to bylo tím že to byl Francouzti maj vše naruby,jo a byl to benzín

u nepřimeho střiku při zhruba minus pěti bez žhavení hodně bílého kouře start v podobě pětiminutového motání pomocí ještě jedné baterky startérem a to ještě po nastartování chrchlal nějaký čas max na tři válce s šesti

pd- ečko mě bez problémů startuje na brnk bez žhavení i v současném počasi,dnešní technika je prostě někde jinde

2013-12-06 07:34:30

Dobré ráno všem , včera večer jsem měla ještě hodinový rozhovor s jedním automechanikem s OV . Řekl mi přesně postup jak mám dneska ráno startovat a prej z toho bude jasné kde je problém. A já dneska opravdu nastartovala dle toho postupu .

1. Jelikož auto bylo ráno pod sněhem tak mě napřed čekal úklid abych se dostala k tomu balonku.

2. Napumpovala jsem balonkem naftu až jsem ten balonek nemohla zmáčknout.

3. Otočila klíčkem nažhavila a zatočila motorem , motor nenastartoval jenom točil cca 6x s motorem.

4. Dále jsem jenom 6x po sobě nažhavila a pak to s cca 5x protočením motoru nastartovalo , ale při to točení mi bylo hned jasné že to chytne , ten zvuk už byl jiný než to první točení .

5. Auto nastartovalo a jen cca 3 sec. jsem měla pocit že to zase zhasne , ale nezhaslo , chytlo to normální chod a pak už klasika. Odjela jsem :-D

6. Teploměr na palubovce ukazoval +1°C.

Odpoledne jedu za ním a popíšu vám co udělal . Zatím páá Alice

PS: ptala jsem se ho včera večer i na ty tlaky , tak on se mě ptal jestli to auto má větší spotřebu jak oleje tak nafty ... oleje jsem dolila za 8tis km cca litr a na měrce to včera ukazovalo nad polovinu. Spotřeba nafty je 5- 6litrů podle toho jak jezdím .

PS2 : právě měří tlaky ...

2013-12-06 08:58:49

Tak mám peška . Druhý a třetí válec má malé tlaky . Tak jdu šetřit na další auto . Tohle zkusím prodat. Vyhodila jsem peníze za filtr , balonek , vodní pumpu :-D /kterou měnili pře 4 týdny / . atd ... Ještě se poradím s mechanikem jestli to má cenu opravovat. Děkuji všem za spolupráci .

Ještě doplním , že pokud se sundá víčko kde se nalévá olej a nastartuje se motor a to přes to víčko pěkně fouká .

2013-12-06 09:41:25

alice.k: Toliko drobný přípodotek ke "spotřebě oleje": U každého spalovacího motoru dochází k tomu, že větší či menší množství paliva se z válců přes kroužky dostává dolů do olejové náplně. V případě benzínového motoru se palivo z horkého oleje stačí opět odpařit, avšak nafta v oleji zůstává, náplň postupně ředí a znehodnocuje a určitým způsobem její množství "doplňuje", tím víc, čím méně kroužky těsní. Mekánikova otázka na spotřebu oleje je tedy sice celkem logická, ovšem ne příliš směroplatná...

2013-12-06 13:56:45

Doplňující otázka , Když to pak chytne hulí to ?

Jestli ano , nafta tam jde , jen je malá teplota pro vznícení.

Jestli ne , je opravdu zavzdušněno.

Teplé to chytá bez problému ?

Psala si tomu Alzafirovi ? Co sem ti poslal do Vzkazů.

No motor by se možná dal sehnat jiný , ale je mi divný že bys neměla tlaky ... tyhle motory mají výdrž cca 700tis km !

Nicméně i podle toho co píšeš se mi zdá že to "málo" žhaví.

A´t už je příčinou cokoli a že mě napadá více věcí.

Venca49  
Václav
2013-12-06 15:22:23

alice.k: Koukal někdo na ventilové vůle? Nejčastěji jsou menší,až žádné, na sacích ventilech.Stačí přebrousit,správně dát slabší,vymezovací podložky a je to OK.To může být vinou,že jsou tlaky menší.Doporučuji před "likvidací" přeměřit vůle ventilů.Jinak není oprava motoru rentabilní,japonec je dražší na díly.Tak ať se zadaří.S těmi tlaky jsem měl pravdu,že je třeba měřit.

2013-12-06 17:42:56

Ahoj, mám sice fakt blbou náladu, ale popíšu co se dnes odehrávalo, měla jsem moc práce a tak jsem nemohla být u celé akce v servise. Každopádně ten měřák co měli připojený místo žhaviček /asi tlakoměr / měli nějaký porouchaný a nedržel jim tlak , na prvním a posledním válci to skákalo /ručička tlakoměru/ postupně nahoru když točili motorem. Druhý a třetí válec se skoro ručička nepohnula .

Po startu to auto nehulí , jde z něj ten kouř co jsem popisovala výše .

Auto má prý hydroštely /opět pro mě jenom informace , ani nechci vědět co to je

Bre@thlless : Když to už jednou chytne tak to chytá pořád , sice když třeba sedím v kanclu 3 hodiny a pak potřebuji někam odjet a startuji tak to třeba 2x protočí motor a chytne , ale žhavím jen jednou .

Odpoledne jsem jela z práce a taky to chytlo .

Ráno to vlastně chytlo na druhý pokus i když jsem 6x žhavila. Ale já jen dělám to co mi lidi radí .

Na tachometru auta je 267 000 km , ale asi to bude stočené jako každé auto v ČR

2013-12-06 17:44:41

Alzafira jsem zatím nekontaktovala , auto stálo v tom servise a tak jsem čekala co bude. O víkendu jedu do OV a nechám přeměřit tu eletriku u kamaráda.

Venca49  
Václav
2013-12-06 19:20:29

alice.k: Řekni tomu "mechanikovi",že motor Isuzu nemá, opakuji nemá hydroštely. Vůle ventilů se seřizuje podložkami přesně broušenými. Vůle je 0,30mm na sacích a 0,40mm na výfukových ventilech. Jestli budou ventily bez vůle, tak nemusí těsnit a komprese je malá. Nechci to dále rozvádět, ale je třeba zjistit vše než se rozhodneš o dalším řešení. Hydroštely vymezují vůli ventilů pomocí tlaku oleje při mazání motoru a jsou bezúdržbové - neseřizuje se nic.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-12-06 19:27:20

venca49: JJ je to tak. Pro nevěřící mechaniky přináším důkaz - seznam podložek i s tloušťkami

2013-12-06 19:47:29

Chlapi já opravdu děkuji za plodnou diskusi. Asi už mě měli plné, zuby protože jsem tam pořád s něčím otravovala . Zítra ráno pojedu do Ostravy za kamarádem na prověření elektriky .

A pokud bude ochotný tak se mi podívá i na ty ventily . Přeci jenom má vytápěnou garáž s dílnou .

Venca49  
Václav
2013-12-06 19:49:20

kopejda:

viki  
viktor
2013-12-06 19:50:09

no já jsem zvědavej jak tohle skončí

2013-12-06 20:06:50

No to sme docela rádi že jedeš jinam , protože tohle už je napováženou , přeci nebudeš poučovat (a za svoje peníze i doučovat) mechanika jak má co fungovat ... Já jet do nějaký dílny a nevidět tam znak Opelu tak tam ani nepáchnu , páč každej se hrabe ve všem ale hlubší znalosti a mouchy danejch modelů už nemají.

Tomu kamaradovi řekni že ti to divně žhaví , ať proměří proud do žhaviček a odpor vedení na okruhu žhavení.

Dobu zkutečného žhavení přímo na žhaviřkách atd. Možná ať se mrkne i na to čidlo teploty (jde z něho kablík ( nebo dva ) a je víc v pravo. (sou 2 vedle sebe)

To že máš nový žhavičky je sice pěkný ale podle toho co píšeš mi už přijde že svíčky tam daly buchvíjaký , když musíš 3-6x žhavit a pak to chytne.

2013-12-07 15:30:19

Ahojky, tak dneska ráno -1°C jsem to skoro nenastartovala , 10minut točení motorem aniž by to škytlo, tak jsem volala kamarádovi do OV že nedorazím . Šla si koupit snídani do místní pekárny a po cestě zpět jsem ještě jednou sedla do auta a zkusila nastartovat, a ejhle , na první nažhavní a točení cca10x motorem to chytlo. Ale zase se to chovalo okamžitě jinak než to první točení , prostě mi bylo hned jasné že to chyti. No ale k věci

Kamarád zkontroloval eletriku , ta je v pořádku , vše prý chodí jak má. Pak sundal víko motoru a změřil vůle na ventilech .

Výpis tak jak ho zapsal :

Z leva --> S0,00 V0,30 / S0,00 V0,40 / S,00 V0,30 / S0,10 V 0,20 ------ S= Sací V= Výfukový

Já z toho chytrá samozřejmě nejsem, nicméně mi zdělil že se diví že to vůbec teď startuje. A mám se někde objednat kde mi udělají ventily . Celá práce mu i s jednou vykouřenou cigaretou a kafem trvala cca 15 minut .


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7