Fórum - Téma


Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td


Fórum Astra F Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1995 Astra F 1.7

1 fotek  |  7 servisních knížek  |  138 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4400 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, X17DT.

Motor Isuzu .

Jezdím výhradně na bionaftu. Najeto s tímto autíčkem přes 100tis . Šlape jako hodinky . Akorát kabátek už není co býval .


1  2  3  4  5 ......... 7

2013-12-04 13:42:14

Tak první pokus o nastartování v -2°C se nepovedl. Ani jsem dále motor neprotáčela a počkala až bude poledne , auto potom nastartovalo v pohodě.

Dala jsem auto do servisu , bylo tam přes noc , ráno klasicky nenastartovali. Zatím vyměnili palivový filtr, auto tam opět zůstane přes noc a ráno uvidíme .

Každopádně teplota hraje roli. Budu i nadále informovat.

2013-12-05 07:48:58

Tak nový filtr nepomohl , auto jde zase na dílnu ... Kdyby měl někdo nějaký nápad, tak sem sním

2013-12-05 10:58:14

Nevíte kde bych koupila nejlépe /kvalitní ne čínský/ "balonek" , prej se to přidá před ten pal. filtr . Ani nevím jak se to jmenuje správně v náhradních dílech .

2013-12-05 11:17:15

99% motorů ISuzu s padáním nafty problémy nemá , nemášli natržený šroub na pal. fitru.

Ale to nebude tvůj případ. Píšeš že ráno nenatočíš a odpolednu už ano ?

Viděl bych to na žhavičky ! Dokáže ti je někdo vyndat ? Soused tebo tak ?

Pak je proměřit Ohmetrem a hodnoty nám sem pak napiš.

2013-12-05 11:23:46

Žhavičky jsou tam 14dní nové, a teď je prověřili a jsou v pořádku. Prostě ráno při nizké teplotě to jen točí motorem a nic . Auto stojí v servise a já h otam zatím nechám , nikam s ním nepojedu , namontují balonek a zítra ráno ho zkusí nastartovat. Protože teď na dílně normálně startuje. Prověřili i ten el.magnet na čerpadle , spíná , cvaká , prostě vše jak má být jenom tam nejde asi nafta. Jakmile ale auto chytne tak už chytne vždy.

2013-12-05 11:35:24

alice.k:

A předehřev fitru funguje ?

Celá tahle anabáze je podivná , pokud by ti padala nafta spíš by se to projevilo jinak.

Kdysi jsem se bavil se známým ohledně "bio" , oleje atd a on má zkušenost že pokud se jezdí na olej delší dobu a pak se přejde na čistou naftu , čerpadlo zdechne. Tou naftou se uvolní pryskyřice z olejů a ty pak zalepí vstřiky a přidrou čerpadlo.

Pokud se jezdí furt na olej problém není.

Možná fáma , ale mě to docela odradilo.

PS: bílý kouř za studena je vpořádku , je to prostě studený to je normální.

2013-12-05 11:48:08

bre@thlless: No mechanik teď říkal, že když to ráno startoval tak bylo jasné že tam nafta není, a pak jak to začalo startovat tak se to chovalo tak jako by se tam ta nafta postupně dostávala ... tj .. to pomalu začalo chytat až to chytlo /nevím jak bych to písemně vyjádřila :) /

Namontovali balonek /viz foto v mé galerii/ a zítra ráno se uvidí . Já tomu stejně nerozumím, takže jsem odkázaná na servismeny .

2013-12-05 12:06:12

Tak v tom případě komplet přetěsnit pal.soustavu.

Nové měděné podložky u všech sponek , kontrola plast víčka výhřevu , mikropraskliny na průtočnech šroubech , těsnění atd.

Tak jak to píšeš , je opravdu padání nafty , tzn někde maličká netěsnost kdy se ti to postupně zavzdušní.

2013-12-05 12:29:07

bre@thlless: mohu se tě zeptat , jak se dá zkontrolovat jestli ten předehřev nafty funguje ? Odpověď mechanika zněla "nemám jak" . A ještě klasické poznámky o tom, že si mám koupit nové auto :-D . Já je mám ráda , jsou to kluci šikovní , ale auto pořád nestartuje :-D

2013-12-05 12:43:11

alice.k: Jednoduše , samotnej předehřev jde proměřit ohmetrem (spirála) funkčnost spínaní lze prověřit, že místo toho výhřevu dáš na konektor nějakou žárovku ( klidně silnější 30-50W/12V ).

Na fotce je to ten konektor se silnějšíma drátama (červené dráty) , ten modrej je pro čidlo...

Od jaké teploty to má spínat z hlavy nevim (od 5°C ?) , musim se juknout odpoledne do knížky.

Zajímavej mechanik co neni schopen / ochoten proměřit žárovkouvou zkoušečkou funkčnost ?

Balónek je dobrej pomocník , nicméně je to jen řešení důsledku , nikoli příčiny.

Je možné skoro i jisté, že se to časem bude zhoršovat. A každý ráno lést pod kapotu a pumpovta bude dozajista otravovat .

2013-12-05 13:06:05

bre@thlless: To je mi jasné že je to jen oddálení problému , nicméně teď potřebuji rychlé řešení :) . Mě jenom zaráželo, že když bylo nad nulou tak auto normálně třeba na druhé protočení ráno chytlo , jakmile šla teplota k nule a pod tak dlouho nic a až pak to nakonec chytlo . Auto jinak opravdu jezdí perfektně, já jsme s ním moc spokojená , proto mě docela mrzí , že ne a ne najít viníka :) závady . A taky ty pohledy ráno od kolemjdoucích :-D , jak ženská sedím v autě točí motorem jak strhaná a nic :) ..... asi si to dovedeš představit :-D . Je mi jasné že to je staré auto . Počkám do zítřejšího rána a pak to odvezu z toho servisu pryč někam jinam , třeba budou někde jinde vědět více . Kdyby někdo věděl o někom schopném na sev. moravě , pošlete na SZ vzkaz s kontaktem . Moc děkuji . Zítra ráno Vás budu informovat o situaci .

Venca49  
Václav
2013-12-05 19:06:47

alice.k: A co kompresní tlaky,měřil je někdo? Je to málo pravděpodobné,že by byly nízké,ale je třeba vyloučit vše.

2013-12-05 20:10:13

venca49: Tak o tlacích dneska na dílně mluvili, ale nakonec to neměřili. Každopádně jen takový dotaz , pokud ty tlaky /nevím o co jde :) ale vím že to je ve válci :) / budou špatné tak je to asi tak zralé odvést to na vrakoviště co ? Oprava by byla asi dražší než koupě dalšího vozu .... Jak se tak divám po inzerátech tak tohle auto se prodává od 10tis až po 20 tis. :/

2013-12-05 21:07:39

Pokud by kompresní tlaky (maximální tlak stlačeného vzduchu vytvořený ve válci dnem pístu při pohybu nahoru proti ventilům a hlavě válců) byly nedostatečné, znamená to pro naftový motor s ohledem na jeho vlastní princip zapalování směsi zcela zásadní problém... Musely by se řešit nové pístní kroužky (nezůstává-li viset nějaký ventil), možná výbrus válců, v podstatě GO motoru, která by vhledem ke zbytkové ceně celého auta byla opravdu již nerentabilní...

2013-12-05 21:30:25

Jenom dotaz :

Jak se měří tlaky u komůrkového dieslu ? vždyť tam do válce neni díra/svíčka/vstřik .... ?

Venca49  
Václav
2013-12-05 22:12:18

bre@thlless: Vymontují se žhavící svíčky a dá se redukce pro tlakoměr-kompresiometr.

2013-12-05 22:22:45

Jo to chápu , ale co tam jako naměříš ? Když je to komůrka před ventilem , do válce jdou jen ventily nic víc....

jak chceš naměřit tlak ( kompresní ) před ventilem ???

Venca49  
Václav
2013-12-05 22:27:05

bre@thlless: A kam zasahuje žhavička,asi do nádrže jo?

2013-12-05 22:32:29

Opravdu odpověď na úrovni ...

viki  
viktor
2013-12-05 22:41:13

žhavičky nové ale žhaví to?


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7