Fórum - Téma


Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td


Fórum Astra F Astra F Ranní starty - padá nafta ?1.7td

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1995 Astra F 1.7

1 fotek  |  7 servisních knížek  |  138 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4400 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, X17DT.

Motor Isuzu .

Jezdím výhradně na bionaftu. Najeto s tímto autíčkem přes 100tis . Šlape jako hodinky . Akorát kabátek už není co býval .


1  2  3  4  5 ......... 7

2013-11-28 10:03:12

Ahoj všem, jsem tady úplně nová. Zaregistrovala jsem se proto, že už mám dost podfukářů v servise ... Víte jak .. přijede ženská s autem, že má problém a už bych nerada aby ze mě dělali dál krávu , tak bych prosila o radu.

Ráno, když se snažím nastartovat , tak musím s motorem točit cca 5-8 minut , než auto nastartuje . Jenom to točí s motorem jinak nic. Nechavám to vždy protočit cca 10x a pak znovu nažhavím a zase protočím. Už jsem skoro vybila baterku, ale vždy to nakonec chytne. Jela jsem tedy do servisu a tam mi řekli ... "jo to budou žhavičky " .. tak jsem je nechala vyměnit ... cca 1000,-Kč + práce ... nicméně nic se nezměnilo :/ a tak jsem jim řekla svoje ... tak mě řekli že čerpadlo ... to už asi nebude za 1000,-Kč a tak se raději ptám tady na foru čím to může být. Abych zase zbytečně neplatila . Jinak auto pokud nastartuje , tak další starty jsou na první škrt , za jizdy nic neškube , necuká , prostě plynulý chod motoru . Jen když to dlouho stojí tak to skoro nenastartuji . S autem jsem moc spokojená, jezdí perfektně , jen teď to zlobí :/ . Prosím o radu , jestli jsem schopna něco opticky vidět já na motoru , podotýkám že vím že motor je v předu :-D ... Jen bych se nerada stala zase obětí zvůle autoservisu a zbytečně nezaplatila za něco co nepotřebovalo vyměnit. Ještě jednou podotýkám že pokud to nastartuje a v průběhu dne s ním jezdím tak není žádný problém . Děkuji za případné rady . Momentálně jsme na dovolené v Ústí nad Labem . Ještě jednou děkuji .

2013-11-28 10:10:44

Zdravim tak to muze bejt hodne veci treba doparvni pumpa nebo pal.filtr muze nasavat vzduch s telesa a mate tam pumpu jestli jste zkousela napumpovat na prvni start to vypada ze pada nafta to vypada na dpravni pumpu nevim jak to je u f ja mam g astru

2013-11-28 10:22:11

Palivový filtr mi měnili cca před 3/4 rokem . Jestli to má nějakou ruční pumpu netuším :/ . Koukala jsem teď pod kapotu , ale chytrá z toho nejsem. Vím kde byla ta ruční pumpa u staré škodovky :-D , to otec používal často , ale jestli něco takového má i moje auto netuším .

2013-11-28 10:27:47

No to taky nevim ale kdyby tam byla a napumpovala a pomohlo to tak by to bylo pumpou ze dava spatne dopravni

Venca49  
Václav
2013-11-28 11:29:34

alice.k: Tento motor nemá žádnou dodatečnou pumpu na odvzdušnění nebo natlakování palivové soustavy.Nehledej jí.

Jelikož je toto japonec tak má nepřímý vstřik a proto bych tipoval závadu ve žhavení.Pozor na délku žhaviček,musí se dodržet.Někdy mechanici namontují kratší a pak je problém se studenými starty.Vadná může být i jednotka(relé)žhavení.Jestli je i po výměně žhaviček stejný problém,tak opravu neudělali a měli by vrátit peníze za práci.

Tyto motory se vyznačují mimo jiné také tím,že dobře chytají.(na cvrnknutí).Držím palce

2013-11-28 12:13:38

Reklamaci s nimi vyřídím .. jakmile se vrátím z dovolené . To je brnkačka :-D . Ty žhavičky tam jsou správně , shodou okolností jsem u toho byla když to měnili a měli tam dvě sady a pak ještě ověřovali která z nich tam má být správně.

Sehnala jsem tady v Ústí pána co se na to přijde odpoledne podívat . Když jsem mu popsala situaci tak taky mluvil něco o relé . Jakmile budu vědět co a jak , tak tady napíšu výsledek . A jak píšete , motor před tím chytal opravdu na brnknutí . Uvidíme . Jenom laicky z mého pohledu kdyby bylo v nepořádku čerpadlo , tak by se to přeci projevovalo i jinak než tím že to dlouho nestartuje . Držte palce :-D --- A děkuji za reakce , klidně pište nápady dál ..

2013-11-28 13:52:10

Tak pan se podíval na nějaký elektromagnet cca uprostřed motoru z vnitřní strany , brbral že tam nemůže ani prostrčit ruku :) , asi to dělali pro malé japonské ručky . Nicméně když jsem otočila klíčkem tak prý el. magnet necvaknul , tak to nějak propojil a pak po otočení klíčku cvaknul . Zdálo se že zdroj závady je nalezen , nicméně po odstranění jeho přemostění , automobil normálně chytil , sice protočil motorem /nebylo to na první škrt/ ale chytil. Tak jsem mu řekla, že opravdu pokud to auto nastartuje a nestojí více jak 8 hodin tak chytí vždy ... Takže jsme to nechali na zítřejší ráno a dohodli se že pokud ráno auto nenastartuje na cca na potřetí tak dojede a odveze si to na dílnu aby viděli v reálu co s tím je ... takže zítra :) ...

Venca49  
Václav
2013-11-28 14:08:49

alice.k: Asi se jednalo o elektromagnetický ventil na čerpadle pro uzavírání nafty při vypnutí motoru.Je možné,že neotvírá nebo je přerušený kabílek.To by v tomto případě neotevíral a nevstříkla by nafta do válce.Proč necvakal se ukáže.

2013-11-28 14:40:05

venca49: tzv. chcípák...

2013-11-28 14:57:08

colommbo: No jestli to je chcípák tak by někdy /pokud by byl vadný/ nešel vypnout motor , on se mě na to ptal , ale moje autíčko šlo vždy bez problémů vypnout . :/ jsem zvědavá ještě dnes večer cca v 21:00 jedu do města , auto bude stát cca 6 hodin tak uvidím jak to bude startovat ještě večer .

2013-11-28 15:12:04

Je-li to to, co píše nade mnou Václav, tož je to chcípák - tedy ne Václav, ventil... Naftové motory nelze vypnout odpojením zapalování jako benzínové, uzavřením právě toho elmg. ventilu se musí uzavřít přívod nafty. A jestli se ten ventil občas zase správně neotevírá, může to způsobovat popisované potíže při startování...

Venca49  
Václav
2013-11-28 20:51:16

colommbo: Jirko, já vím, že je to "chcípák", ten ventil, ale nechtěl jsem to dámě takhle naservírovat.A právě že je problém většinou při otevírání.Zaklapne raději, pomocí pružinky.

2013-11-28 22:20:00

Tak to jste hodní :) . . Jinak večer auto chytlo na druhé protočení . Tak uvidím ráno . Brou noc

2013-11-29 09:24:07

Hmm .. tak dneska ráno jsem nažhavila, protočila motor /cca 6x/ a pak znovu nažhavila a po asi 3 protočení motoru, auto nastartovalo .... /na palubce teploměr ukazoval 5°C / , musím přiznat že to byl nejrychlejší studený start za posledních 14 dní . .

2013-11-29 09:52:27

alice.k: Mno, ale stejně, milá Alice, žádná sláva... Je-li příčinou zdlouhavých studených startů skutečně ten elmg. ventil, netuším, jen je to možnost a taky nevím, jak nákladná a mechanicky složitá je případná náprava, nicméně ještě nezačalo pořádně mrznout, bude hůř...

2013-11-29 10:09:23

No asi mi nic jiného nezbude než dovolenou přečkat a potom to odvést chlapům na dílnu ať proměří ty součástky. :/ . Pravda je že to má chytat na první škrt :-D . Nicméně opravy na parkovišti asi zde v UL moc nepomohou , V pondělí to odvezu do servisu a uvidím co řeknou mechanici a pak napíšu co bylo příčinou. Auto stálo do dnešního rána 12 hodin , ale to asi jak vidím nemá na nic vliv ... Dám si a snad to do pondělí vydrží :)

2013-12-01 10:41:58

Ahoj, tak jsem z toho docela zmatená :) . Dneska ráno auto chytlo na první škrt .Nikdo zatím nic neopravil , jen ten pán zahýbal tím kabelem co vedl k elektromagnetu. Prostě jsem jen nažhavila, otočila klíčkem a auto chytlo . Budu mít takový hloupý dotaz ... Já celé léto jezdila na bionaftu , ujeto cca 20tis km , nafta se nikdy neohřála v nádrži víc jak 3 dny /myšleno plná nádrž/ . Myslíte, že je možné, že by se třeba něco nějak zaneslo ? Protože, až teď poslední 2 plné nádrže tankuji naftu do -20°C . Děkuji za případné rady .

viki  
viktor
2013-12-01 10:53:13

alice.k: hoj Ali

pokud se bio neohřála dlouho v nádrži nic by se nemělo stát nicméně rychleji se zasirá pal. filtr pro jistotu vyměň je to pár kaček a do nádrže cvrkni nějaké aditivum které rozbíjí vodu

klidně muže být špatný i nějaký kontakt směrem ke žhavení takové závady se hledají jen těžko při studenem startu pozoruj jak moc kouři s vyfuku a jako barvu má kouř po startu

2013-12-01 12:08:16

No po studeném startu to kouří úplně bílé , tedy jestli dobře vidím :) , ale nezdá se mi že by to "hulilo" nějak moc. Prostě bílý /bílo šedý/ dým z výfuku . Tohle jsem aspoň pozorovala při posledních startech .

2013-12-01 12:42:21

alice.k: Ohledně bionafty to není hloupý dotaz, děvče, notabéne na blbé dotazy jsem tady na fóru já... I v autech (motorech) se občas vyskytují závady "mezi nebem a zemí", jež se nakonec o(u)praví samy... Naftový motory jsou na kvalitu paliva (na rozdíl od benzínů) hodně háklivý, tož jak píše Viki - tankuj kvalitní (teď zimní) naftu, na tu biosrágoru se zvysoka vy... (zasírá filtr a někdy i vstřiky) a možná bude po problému... Resp.: Letní provoz na bionaftu může být bez potíží, MEŘO dobře maže čerpadlo, motor bývá mnohdy tišší a klidnější, ale s příchodem chladů a zimy se mohou potíže objevovat...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7