Fórum - Téma


Astra F nestartuje


Fórum Astra F Astra F nestartuje

Informace o modelu: Opel Astra F



2016-07-09 09:24:18

Poraďte prosím. Za jízdy mně Astra 1.4 r.v. 1997(F -řada). motor 1.4 X14NZ prostě zhasla a už nerozjela. Zjistil jsem, že benzín je v pořádku - čerpadlo jede, vstřikovač stříká benzín v pořádku. Závada je v elektrice - svíčky jsou hluché - žádná jiskra. Zkusil jsem výměnu zapalovací cívky, zapalovacího modulu a nic. Přiložil jsem i schema a fotky obojího. Budu Vám vděčný za radu - auto jezdilo a vypadá velmi dobře - téměř žádná rez - jenom si povzdechnu zlatá Dacia!

Takže nová měření - zdemontoval jsem rozdělovač kvůli kontrole bezkontaktního snímače polohy vačky - při zapnutém klíčku zapalování jsem ručně otáčel rozdělovačem a zjistil, že snímač vysílá krátké impulsy 10,5V - viz obrázek - takže tam asi chyba nebude. Dalším měřením na přívodním konektoru do zapalovacího modulu (od řídící jednotky) byly naměřeny krátké impulsy 10,5V(další obrázek). Bohužel na výstupu z modulu vychází dlouhé impulsy, ale pouze 3,5V - viz obrázek - myslím, že je tam chyba - poradí někdo jaké má vycházet napětí pro napájení zapalovací cívky?

2016-07-11 07:35:00

Krom impulzů od ŘJ by mělo do cívký jít ještě napájení +12V ze svorky 15(napětí po klíčku) ! A pro sichr přešmigruj obal cívky ať pěkně sedí na kostře. Bez ukostřené cívky to nebude fungovat.

Další věc je že může klidně ta cívka být k.o.

jinak na výstupu cívky je samozřejmě vysoké napětí !

2016-07-11 18:55:21

breathlless: Bingo - hnědý drátek -Braun - tedy kostra - do zapalovacího modulu byl přerušený - provedl jsem vlastní přikostření a heuréka - motor ožil - byla to, ale fuška - začalo to zapalovací cívkou,startovacím modulem a kabelem od cívky do rozdělovače - všechno bylo OK! Pak jsem zdemontoval rozdělovač a zkoušel signály(digitálním voltmetrem za 300,-) od snímače polohy vačkového hřídele - všechno to dávalo signály do Řj. Z ní šel signál do startovacího modulu kde se převrací - tj. z krátkého napěťového impulsu 10,5V a dlouhé prodlevy se stane dlouhý napěťový impuls 3,5V a krátká prodleva. Nakonec díky schematu jsem kontroloval tu kostru a chyba byla ta nejjednoduší. Přitom jsem dospěl k závěru, že ta Astra není tak špatná i co se týče eventuelních amaterských oprav.

Jako další výhledový problém budu mít s Vectrou - začíná mi při jízdě na plyn (LPG) při nižších otáčkách jemně škubat - děje se to při jízdě na plyn - s benzínem je vše OK - přitom při plném sešlápnutí pedálu plynu je vše OK - Vectra letí jako šíp - tak nevím jestli tam je hodně plynu a málo vzduchu ( váha vzduchu je dávno odpojená - je nefunkční) anebo naopak! Škoda, že si člověk nemůže jednoduše nějakým potenciometrem prodloužit nebo zkrátit délku vstřiku - nevím proč to ta nová auta nemají - a opět musím zavzpomínat na Dacii - tam si člověk mohl štelovat bohatost směsi jak chtěl - to by se dělali emise - směs se stáhla na minimum a nebylo ani co měřit.

No nic když mi někdo poradí jak přes Scart konektor jednoduše regulovat délku vstřiku tak budu vděčný

Dík za info

2016-07-12 07:43:29

ADD2. To stím plynem. regulovat délku vstřiku lze pouze přemapováním ŘJ nebo jí podsunout jiná data (teplotu-množství vzduchu) , to většinou dělá nějaká přídavná ŘJ od LPG. Tu by měli umět pánové plynaři seštelovat.

bad64  
2016-07-15 15:51:40

blazekivan: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste zřejmně opomenul(a).Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat v Nastavení Změna profilu a dále ve VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Pokud máte vozidlo utajené je to jako by nebylo doplněno jelikož ho nevidíme.Super-Administrátor


Odpovědět