Fórum - Téma


Astra F Nefunkční ventilátor


Fórum Astra F Astra F Nefunkční ventilátor

Informace o modelu: Opel Astra F



2012-08-23 12:25:03

Dobrý mám problém je jedno jak zapnu větrák prostě se nerozjede už mi to udělal jednou a pak najelo topení ale tet už nic ani jedna poloha nevím čím to je pojistky jsou dobré,Prosím o radu kde by mohla byt chyba nevím si rady a zima se blíží :D díky moc

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-08-23 12:35:44

Ahoj, moc možností není, vadný ovladač nebo motor ventilátoru. Kuchni ovladání z konzole a změř, jestli přichází přívodem napětí a jestli odchází na všechny polohy z přepínače, jestli ano, budeš se muset dostat k samotnému ventilátoru a změřit, jestli na samotný motor přichází napětí, jestli ano, je KO motor větráku. Jestli ne může být vadný předřadný odpor, který vlastně dělá různé rychlosti ventilace.

Chce to postupně od opjistek proměřit a nakonec zjistíš, kde je problém. Pravděpodobně bude vadný předřadný odpor. Bývá to nejčastější závada.

 p.s.
Pavel
2012-08-23 12:39:52

vypadá to na k.o. předřadnýho odporu najdeš ho u větráku pod stěračema vede do něj konektor se 4ma kablíkama a měl by bejt chycenej na jednom samořezu na torx nedávno sem to dělal známýmu

ještě je možný že u něj jen odešla tepelná pojistka ta se řeší bud výměnou nebo překlemováním

2012-08-23 12:51:19

takže chapu to dobře že jak otevřu kapotu tak u stěraču je motor?ventilace?

 p.s.
Pavel
2012-08-23 12:56:10

ano asi budeš muset schodit stěrače a ten plast abys k tomu měl přístup

2012-08-23 12:56:43

díky moc

2012-08-26 21:31:50

Dobrý tak mám zase dotaz,ano díval jsem se pod stěrače,ale vůbec jsem do toho nevrtal,Dneska pršelo a najednou ventilátor jede jak má nevíte čim to je nebo si to auto dělá ze mne srandu :D

 p.s.
Pavel
2012-08-26 21:57:26

třeba jen zoxidovanej konektor je třeba kouknout očistit kontakty proměřit ten odpor

2013-05-12 15:06:24

Dobrý den,

ten odpor je schovaný uvnitř té schránky jak je v ní větrák? Já jsem tam viděl takovou destičku asi 3*5cm s nějakou elektronikou, ale dál jsem to nezkoumal...To bude ono?

2013-05-13 20:28:55

Tohle bude bud ohnilej konektor u vetraku nebo ko uhliky v motoru. Kdyz to jednou jede a jednou ne tak v ovladaci bych chybu nehledal, ten je v Af tak jednobuchej ze se snad ani nemuze podelat a ten predradnej odpor by mel byt na rychlosti 1-3 a 4 propojena naprimo na 100% to ma takhle udelany nissan, fiat, ford a bmw, nepredpokladam ze opel by to mel jinak.. Vzhledem k tomu ze ve vlhku to funguje tak bych sel napred po tom konektoru.

2013-12-31 15:08:39

Zdravim, tak i já měl problém s větrákem. Už od začátku nešel na první polohu, a dnes dokonce žádná odezva. Byl opálenej konektor na hnědém drátu.(Asi mínus- nevím.). Ten je vlastně napřímo propojený k ventilátoru, ale z neznámých důvodů je veden přes konektor do předřadného odporu, a pak zase přes druhý konektor do ventilátoru. Prostě tím pádem, jsou tam vlastně dvě spojení navíc. No a staré elektrikářské pravidlo praví, že co spoj, to potencionální problém. Neumím si to vysvětlit jinak, než že se jim to takhle ve fabrice rychleji montovalo. Bylo by spolehlivější, kdyby to vedli rovnou do ventilátoru. Tak jsem vše vyndal, očistil, prostříkal, a milej hnědej drát napojil rovnou na drát co vede od ventilátoru. Šlape to jak hodinky, a to dokonce i na první polohu. Hezkej novej rok, a opravám zdar. Jo a dík za tip. Člověku to ušetří kupu času a nervů...

2014-01-01 11:40:18

ono je to tam myslím jen z bezpečnostního důvodu.


Odpovědět