Fórum - Téma


Astra F 1.4 44kW vysoké otáčky, kontrolk


Fórum Astra F Astra F 1.4 44kW vysoké otáčky, kontrolk

Informace o modelu: Opel Astra F



2012-01-26 07:59:21

Zdravím, potřebuji nějakou dobrou radu.

Máme doma "novou" Astru a občas se stane, že otáčky vyskočí do 2000 a nechtějí dolu...až po chvíli. A zdá se mi, že stále padají hrozně pomalu, než se ustálí něco pod 1000 ot.

Jednou se mi stalo, že motor jel jakoby na 3 válce, na křižovatce se to dusilo, musel jsem dát plnej na neutral, aby se vzpamatoval. Od té doby jezdí v pohodě.

A poslední věc: občas se staně, že se rozvítí kontrolka motoru. NA pár sekund... Na jízdu to nemá vliv - pořád táhne.

Chlapík, který mi Astru prodával jezdil po Praze a jeho styl jízdy byl kolem 1500 ot. Jako s dieselem. Je možný, že prostě zadělal volnoběžný ventil, nebo EGR ventil ? Někde jsem četl, žepřesně takhle se auto chová, když je to zadělaný - špatně klesající otáčky a občas vyhazjící chybu motoru.

Takže bych si to vyčistil, jenomže netuším, co přesně a kde Stačí mě navést, zbytek zvládnu...

Jedná se o Opel Astra 1997, motor 1.4 44kW.

Díky všem za rady.

2012-01-26 14:22:39

Tak mě to nedalo, a protože ja dnes tak hezky, jsem sundal a vyčistil tuto věc na fotce. Mohl by to být ten volnoběžný ventil?

Ruko šl opravdu ztuha, takže jsem ho namočil do ředidla. Vypadla z toho hromada sajrajtu. Potom jsem ho prostříkal WD40. Nakonec šel hejbat rukou vcelku bez problémů.

Odpol to pojedeme projet, tak uvidíme, jak se budou hejbat otáčky.

Tak teď jen najít ten EGR ventil, ať ho můžu také vyčistit...

2012-01-26 23:18:40

nemusíte hned radit všichni... Nestíhám se v tom orientovat

Pro všechny - měl jsme TDi Seata a na foru jsem vždy vyřešil problémy, které nastaly. Tady chcíp pes Doufám, že existují i jiné Opel stránky než tahle. Je to ostuda tohle provozovat !!

Vidím i jinde dotazy, které nebyly vůbec zodpovězeny - jako kdby někdo neměl chronicky opakjící se problém s Oplama.

Lidi, styďte se

2012-01-27 09:32:49

To, že ti zatím nikdo neodpověděl může znamenat víc věcí. Mezi nimi i to, že ten kdo se v tomto orientuje a dodá sofistikovanou radu, tu nevisí celý den nadržený, aby mohl každému odpovědět.

To co jsi vyčistil je regulátor volnoběžných otáček. Máš Monovstřik a tam není klasický volnoběžný ventil. Tvůj systém vrtí škrtící klapkou a tím reguluje volnoběh. Zkus vyčistit komplet blok klapky nějakým sajrajtem na čistění karburátoru. Myslím, že se ti teď otáčí ztuha klapka a proto ti to kolísá.

EGR tam asi ani nemáš. Možná poradí někdo, kdo ten motor víc zná.

2012-01-27 11:41:36

díky.

ok, mrknu na klapku


Odpovědět