Fórum - Téma


Astra Bertone Turbo - který motor?


Fórum Astra G Astra Bertone Turbo - který motor?

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

2016-08-30 23:10:11

Zdravím,

Dost uvažuju o koupi Astry Bertone s motorem 2.0 turbo, tak se chci zeptat který typ motoru je nejlepší, jejich spolehlivost, plusy a mínusy, měl jsem najitou stránku kde jsem na to koukal ale už jsem to znova nenašel :/ Díky

2016-08-30 23:19:55

Motorem Z20LET v Astře G Coupé trefíš hřebíček přesně na hlavičku!

2016-08-31 06:13:36

mastalirsky1: 140, 141, 147 kw je jeden a ten samej motor :)

2016-09-04 21:26:55

Ještě mě napadá jedná otázka, je nějaký rozdíl mezi motorem Z20LET z Astry G a motorem Astry H OPC Z20LEH 177kW? Je tam rozdíl i v bloku motoru? Nebo jen v přepracovaném sání a turbu? A poprípadě v čem dalším? A co je pravdy na tom, že mají tyto turbo motory už z výroby kované písty a ojnice? Je možnost zaměnit mapy ECU z motoru Z20LET za Z20LEH? Díky

2016-09-04 22:09:12

mastalirsky1: z20let ma kovanou pouze kliku.. lehko uz i ojnice a pisty. Je tam jine turbo a ridici jednotka.

2016-09-04 22:45:19

wisastar: Myslíš že by byl problém dát řídící jednotku Z20LEH na motor Z20LET? nebo by se musela přehodit i motorová elektrika? Každopádně bych tam dal sání s turbem z motoru Z20LEH A kterej z těch motorů Z20Let je asi nejpovedenější 140, 141 nebo 147kW?

2016-09-05 06:19:27

mastalirsky1: Jsou stejny. A sani je snad taky stejne? Vymenit to nejde. Musel bys vymenit celou kabelaz auta, coz je nesmysl. Nacipuj to a mas to to same.

mastalirsky1: A ty mas LEHko na dily? Nebo kde vemes turbo a sani? :)

2016-09-05 18:39:20

wisastar: Saní s turbem bych koupil z toho motoru Z20LEH 177kW a dal to na motor Z20LET. S tou ECU mi jde hlavně o to jestli tam nepotřebuje to turbo nějaký ovládání naklápění lopatek pokud to teda má to jsem si ještě nezjišťoval. A ECU Z20LET asi neumí přepnout na režim sport že, nebo už to i Astry G mívaly? To by byl druhej důvod proč bych to tam chtěl pasovat. Jinak ta motorová elektrika je mezi těmito dvěma typy hodně odlišná? Do ECU Z20LET by mapy na chiptuning z ECU Z20LEH nešly co? A ještě poslední věc mě zajímá jestli mívaly převodovky na tomto motoru samosvor nebo nebo aspoň ty na Astře H OPC jestli to měly. A jakej výkon je ten motor schopnej spolehlivě snést aniž bych musel dávat kovaný písty, ojnice a ventily? S tím turbem jiným bych se dostal na 177kW a měl bych možná možnost koupit mapu na chip ECU Z20LEH s navýšením o 33 kW, takže na 210kW v režimu sport. Chtěl bych to auto právě tímhle způsobem trochu upravit.

2016-09-05 19:38:59

To turbo tam nepujde. S letkovou jednotkou se casem znici. To same kdyz se dela chip, tak tam musi byt z letka. Ja mam letko a mam nejakych 180-190 kw. Je hodne moznosti jak to navysit. Tou cestou jakou to planujes ty to nepujde.

Jeste jedna vec. To turbo ti nic neprida. Je skoro uplne stejne.

Res prime sani, intercooler, pruchozi vyfuk bez katu, blowoff a nakonec chip. A jsi na 250 konich.

2016-09-05 19:53:57

wisastar: Ale kdybych tam dal jak turbo tak i ECU tak by to jít teda mělo ne? Jenže to turbo v LETku je celkem problémový jsem koukal ne? Přimý sání, blowoff a chip bych dal určitě ale kat vyndávat nehodlám spíš bych dal větší jsem koukal borci nějakej doporučovali a intercooler se mi dávat taky nechce abych nemusel poslouchat pindy policajtů a na STK. Jde mi o to aby tam bylo spolehlivější turbo aby něco vydrželo a neprovokovat bez katu.

2016-09-05 20:19:38

mastalirsky1: ale ta jednotka tam nejde! A od kdy nesmis mit vetsi intercooler? A kde si nasel ze je turbo problemove? V cem?

2016-09-05 21:20:38

hh, kde začít. LEH je o hodně jiný motor oproti LET vyjma kovaného vnitřku má např. i ostřik spodků pístů a další a další úpravy. to už je fakt o hodně jinej motor.

a turbo? to teda sakra je problém! od LET až po LEH vč. LEL, LER prostě všecny verze maj dost velkej problém, pro mě osobně je to průser. Spočívá v restriktoru tlaku oleje jdoucího do turbíny.

Problém je v konstrukční chybě těsnění v turbu. Tlak oleje který tam jde s originálním restriktorem je příliš velký a když po turbíně chcete plný výkon od 1ky po 6ku začne z toho doslova chcát olej. Vyřeší to jen nové turbo a stále dookola trochu drahej špás.

Jedno z řešení je přepracovaný "oil restrictor" = šroub s menší dírou, který sníží tlak oleje v turbíně. Zda je to správně a bude s stíhat mazat... to je na diskusi. Mě to zatím funguje.

Druhé řešení je koupit speciálně přepracované turbo na couternay (http://www.courtenaysport.co.uk/) hledej... stojí cca 1200,-liber takže cca 2x víc jak originál z ebay.

Ale jinak je v podstatě jakákoliv verze (vyjma jedné) tohodle motoru klasika vycházející z legendárního C20LET a je jedno co koupis.

O tomhle problemu (turbo oil leak) je toho popsano hooodne. Ja sem se Z20LER velmi spokojen. I s takovou krávou jako je Zafira B to celkem i jede.

A ladit výkon? induction kit - přímé sáni http://www.club-opel.com/...ch-s-turbem-123387?kols=3 dál blow off ventil, intercooler, a naladit individualne sw ecu. kované veci, ostrik spodku (chlazeni), tlak benzinu a dalsi uz drahe veci je udajne nutny az nad 220kW.

2016-09-05 21:51:33

biggest: Super tak už jsem se dozvěděl vlastně všechno co potřebuju, to že kovanej je LEH a LET ne jojo o tom turbu jsem koukal na nějakej článek že to z C20LET dali do Z20LET že je nějak lepší víc jsem tam nevyčetl :/ Ještě jedna věc mě zajímá a sice měly převodovky v Astře H OPC samosvor? :) Jinak díky za rady :)

2016-09-05 22:05:27

Jeste zkus saci vacku z xev. Me to zacalo lepe tahat od spodu a to ji nemam souplou o pul zubu zpet jak by bylo idealni, ale o cely zub.

2016-09-05 22:21:40

wisastar: Je ostřejší? nebo ji tam máš že ti otevírá dřív?

2016-09-05 22:24:11

mastalirsky1: najdi simna facebooku autosanatorium pavel klipa a tam mam nekde na timeline fotku s porovnanim.

2016-09-06 17:51:18

wisastar: Tak to porovnání jsem tam bohužel nenašel.

2016-09-06 19:36:47

wisastar: do toho Coupe pekne "reješ" sem koukal, ze to neni jen vacice, ale i par drobnosti dalsich mmch. ten vetsi intercooler - co si udelal s vetrakem? jen odpojil bez nahrady?

neno o te vacce z XEV je treba tu: http://www.astraownersclu...ust-do-mod-for-the-Z20LET

edit: co sem tak cetl o teto uprave tak to musi byt otocene o 1/2 zubu jinak je to na figu. tzn. koupit nataceci rozvodove kolo - min. 1ks. a prinos realne zmereny na brzde je +2ps a 11Nm. Ale kdyz das treba Regal vacku vc. upravy sw tak to prida +15ps a +35Nm a to uz je jine kafe. Hlavne ALE se vsechny tyto upravy navzajem ovlivnuji. Takze je treba zvazit rozumny postup a neco o tom vedet nez to delat stylem "co me zrovna napadne".

qpc
petr
2016-09-06 20:12:02

mastalirsky1: Háčkové OPC nemá mechanickej samosvor...jen jakousi spínací el,náhradu,co stejne nic neřeší a jde to do přetáčivého smyku.Pokud plánuješ mechanické quife,na silnici je to zbytečné...a převodovka M32 je kapitola sama o sobě,zadej si to do vyhledávání...je o ní dost článků a povídání

2016-09-06 20:18:56

qpc: no o Quaife by se asi dalo polemizovat... jsou lide kteri ti reknou, ze to byla ta nejlepsi uprava jakou kdy udelali. Ale M32 to ... radej pomlcim. Ale existuje na to sada lozisek za cca 8 az 9tis + prace. A nebo se bezne prodavaji repasy za 18 tis. Otazka je co to zase vydrzi. Ovsem kolega se ptal na G-cko ne H-cko. A nebo?


Odpovědět

1  2