Fórum - Téma


Astra 1.4i 1992 - naprosté zbláznění


Fórum Astra F Astra 1.4i 1992 - naprosté zbláznění

Informace o modelu: Opel Astra F



2013-03-02 23:33:39

Zdravíčko,

dnes jsem se po půl roce stání auta rozhodl ho provětrat. Olej, brzdovou kapalinu, benzín, svíčky, vše jsem vyměnil a dal nové. Baterii jsem dnes nasazoval plně nabitou ( ne, nepřepoloval jsem ji ), rozvody jsou v autě taky udělané nové.

Vše fungovalo jak mělo, jenže po cca 50km se rozsvítila kontrolka dobíjení akumulátoru, následně se rozsvítila kontrolka mazání motoru, brzdového systému,řídící jednotky motoru, budíky na ukazování teploty a stav paliva v nádrži klesly na minimum, začalo kolísat osvětlení budíků, signalizační relé na upozornění vypnutých světel už taky nefungovalo... mno prostě neskutečná spoušť, že jsem se modlil, abych dojel. A taky že jsem měl namále - 5m před barákem zhasl motor a já taktak dojel na neutrál. Při opětovném otočení klíčkem ( ne, opravdu jsem s kontrolkou mazání nezkoušel znovu nastartovat :) ) se spustilo na plné koule rádio ( což byl největší výsměch, protože rádio už tak rok nefungovalo :D ). Mno prostě naprostá paseka.

Moje otázka - nevíte někdo, kde by mohl být problém ? Na 90% je mi jasné, že bude chyba v alternátoru, ale že by dělal až takovou paseku i v ostatních kontrolkách se mi nezdá.

Předem díky za odpověď

2013-03-02 23:50:52

Málem bych zapomněl dodat - po zamčení auta už se do něj ani nedostanu - nejde odemknout, takže pro otevření kapoty do něj lezu kufrem

2013-03-03 08:54:31

Takové a podobné excesy mívá na svědomí špatné (zkorodované) ukostření, po půlročním stání mi to přijde celkem pravděpodobné, ale kde...? Tož hledej, Šmudlo...

2013-03-03 09:08:21

Ale kurňa aby mě auto nepustilo ani dovnitř, aniž bych z večera musel prodět akrobatické kousky a lést tam kufrem ? Může to souviset s vybitou baterii, že se "klapky" neotevřou ? Zkoušel jsem je vytáhnout ručně, ale jde to z těžka a když už, tak zase spadnou dolů.

Každopádně i tak díky, dnes na to mrknu

2013-03-03 09:13:14

Pixicek: Ze všeho nejdřív (až se dostaneš do auta) zkus kouknout na ukostření zadních světel...

bad64  
2013-03-03 09:19:05

Když se dostaneš pod přední kapotu natahni drát z kostry alternátoru na kostru baterie a pak zkus vozidlo pokud nebude baterie mrtvá natočit.Kdys jsem měl problém na VeA s dobíjením a takto jsem to vyřešil.Jinak pokud je baterie total vybitá tak centrál nejde,servomotorky jen tak nepřetahneš ručně.

2013-03-03 12:49:41

Pixicek:

Hele měl jsem 2 F-kové Astry (oboje s centrálem) a pokud byla vybitá nebo odpojená baterie, vždycky, ale vždycky jsem se do auta normálně dostal. Klíček do zámku a čudl normálně mechanicky vyjel. Samozřejmě, že jenom ty dveře, ve kterých byl klíček. Čili u řidiče nebo spolujezdce. Ale nikdy žádný lezení přes kufr nebo tak.

2013-03-03 23:17:32

Míla-bad64: Dnes jsem dal baterii na nabíječku, takže opravdu bude asi problém v alternátoru, takže tvou radu určitě vyzkouším a děkuju :) Jenom mám malinko obavy vůbec zkoušet nastartovat, docela mě vyhukala ta olejnička, přeci jen nejsem úplně znalý v autech a tak bych nerad zadřel motor.

Stejně tak jako děkuju všem zúčastněným za rady, zítra se do toho pustím :)

HonzaL: Když potočím klíčkem doleva, abych odemknul, dostanu se do pozice, kdy to má cvaknout a čudlíky vyjet, ale nic se nestane a nějak extra rvát to nechci. Když naopak zajedu do pozice zamknout, slyším "zvuk" od kufru. U spolujezdce mi otočit klíčkem nejde vůbec, ale to bude spíš problém v tom, že se snad nikdy od spolujezdce neodemykalo, tak kdovíjak to tam vypadá :D Už včera jsem měl právě ještě před výjezdem problém s otevírám kufru, všechno fungovalo jak mělo, ale pak už jsem kufr nedokázal otevřít jinak, než za pomocí klíčku ( i když bylo auto odemčeno, při zmáčknutí tlačítka pro otevření kufru, my čudl jen zajel dovnitř, ale necvaklo to abych ho mohl otevřít, takže jsem vždy musel vrazit klíček, otočit, zatlačit dovnitř a teprve pak šel otevřít. Je dost možné, že jsem tam vlastní chybou něco pokazil, opravdu nemám páru jak to funguje.

Ještě jednou děkuji za váš čas

2013-03-03 23:50:26

Pixicek: Odemykání v případě výpadku el. energie funguje (musí, je to tak udělané, ale jen v případě že není předtím zamčeno "na dva západy" a nejsou ve dveřích vysunuté závory zabraňující násilnému vytažení kolíků kupř. po rozbití okna dveří) tak, že pootočením klíče doleva jako při odemykání se mechanicky (nic necvakne, není el.) vysune nahoru kolík dveří řidiče a dveře se odemknou. Pokud ti to takhle nefunguje, je v systému zámku nějaký mechanický nedostatek...

2013-03-04 11:47:36

Tak pánové, dnes jsem to otevřel... a musel jsem se vážně smát, protože při pohledu na alternátor mi tam jaksi něco chybělo - a to klínový řemen To byl asi ten moment, kdy mi začali hlásit kontrolky nedobíjení

Takže koupen nový, nasazen, napnut a vše funguje jak má

bad64  
2013-03-04 17:00:17

Pixicek: děkujeme za vysvětlení závady i to se někdy stává alespon to nebylo tak drahý.

bad64  
2013-03-04 17:00:59

Pixicek: Ještě prosím číst Vzkazy děkuji

2013-03-04 17:25:31

Pixicek:

To mi jako chceš říct, že když jsi dával baterii nabít (musel si otevřít kapotu), tak si neviděl, že ti chybí klíňák???

2013-03-04 20:33:47

Jsou i horší případy. Měl jsem tu pána s BMW že bude chtít udělat turbo a hlavu na autě protože to píská a nejede a přehřívá se a dole v chladiči a intercooleru měl zajíce kterého srazil neví kde a měl rozbitej cooler proto pískot a nedostatek výkonu a děravej chladič a to že mu palubní "televize" hlásila nedostatek vody včetně kontrolek pípání a podobně mu nevadilo prý si té francoužtiny nevšímal a červená kontrolka taky divná nebyla takže nevšimnout si chybějícího klínáku je myslím pohoda.


Odpovědět