Fórum - Téma


Asi totální smrt


Fórum Vectra C Asi totální smrt

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2004 Vectra C 1.8

27 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec.



Tom
2016-02-22 16:31:54

Dobrý den. Vlastním Vectru C, 1,8 benzín, motor Z18XE. Dneska přijela manželka z práce a při parkování ji auto "chcíplo" a znovu už nešlo nastartovat. Netočilo, nereagovalo. Když jsem za 5 minut přišel, auto jsem normálně nastartoval, ale svítilo pár kontrolek (autobaterie, ABS a protiskluz). Objel jsem sídliště (asi 2 km) a cestou se rozsvítila velká kontrolka volantu s vykřičníkem a přestal fungovat posilovač řízení. Dokroutil jsem to zpátky na parkoviště a vypnul motor. El. okénka zavřít šla (sice pomalu, ale šla), rádio hrálo, centrálem zamknout také šlo, avšak už jsem nenastartoval. Jakoby byla v háji baterie. Dobíjel jsem jí začátkem ledna. Žena ještě tvrdí, že cestou domu jí asi dvakrát "problikla" celá palubka. Omlouvám se za vyjadřování, ale nejsem profík na auta a lépe to popsat neumím. Díky dopředu za každou případnou radu - ze skály to ještě házet nechci - v prosinci jsem dal dost peněz za opravu motoru, který "žral" olej a měnili mi skoro všechno kromě bloku Děkuji.

bad64  
2016-02-22 16:54:15

Ahoj proměř baterku kolik má voltů a pak jestli ti pujde nastartovat kolik dává alternátor a pak ještě zapni světla a topení naplno a změř

Tom
2016-02-22 17:00:12

bad64: Provedu a děkuju.

2016-02-22 17:13:20

Něco podobného se mi stalo na Hyundaii, bylo to alternátorem...

2016-02-22 17:22:49

Přesně tak. Alternátor. Ta samá zkušenost na VeCe. Ale u mě to bylo, že nedobíjel kvůli špatné kostře. Bohužel jsem auto dal do rukou technikům mehánikům a nejraději bych jim zlámal ruce, protože změřili napětí na baterce, tam bylo 12V a řekli, alternátor nedobíjí. Dali nový Cena 5000,- a hle baterka měla stále 12V místo 14V Pak ty kokosy napadlo měřit na alternátoru a tam krásných 14V problém byl na hnědým kabelu vedoucí na střed motoru zespodu. Je průměru jako ukazováček a vede na blok motoru. Tam je šroub ten jsem povolil oškrábal oxidaci, prolil kontaktolem utáhnul a oprava která zabrala asi 15 min a žádné peníze byla hotova. No teď se raduju že mám nový alternátor, ale 5000,- by se mi hodilo spíš na něco jiného. Takže než to dát mechanikům nejprve si to pořádně všechno proměř obyčejným milimetrem. A k dotazu na lidi ve fůru mě zajímá, Na uchycení k baterii tohoto kabelu mám mezi kabelem a úchytem což je asi 3cm 30 ohmů. Na kladné koncové tento odpor nemám. Řešení je přisvorkovat úchyt k baterii. Mám to řešit je ten odpor velký nebo ne?

Tom
2016-02-22 18:13:44

dmoc: díky, zítra to zkusím zařídit.

bad64  
2016-02-22 18:17:25

dmoc: Ne proměřit milimetrem,ale multimetrem

Loupak  
Pavel
2016-02-22 18:29:49

tom: S podobným problémem bojuji již dlouhou dobu. Nemyslím si, že bude na vině baterka ani alternátor. Je-li v háji baterka, pak přístrojovka dělá různou diskotéku, rozsvěcují se a zhasínají různé kontrolky. Je-li v háji alternátor, upozorní tě pouze svítící kontrolka dobíjení, po vymlácení baterie auto nenastartuješ ani za 2 týdny. Osobní zkušenosti s oběma závady, altík repasován cca před 3 měsíci. Špatnou (vymlácenou) baterku a její projev jsem viděl už na 3 různých vozech VC. V tvém případě si myslím, že máš buď vadný CIM modul (rozsvícení kontrolek dobíjení, ABS, ASR a posilovače řízení), někdy se přidáva i špatná funkce blinkrů a klakson netroubí, padají rafičky na budících. Nebo jako u mě - vadná pojistková skříň u řidiče (v mém případě je to na 90% tím). Nejlépe provést diagnostiku, alespoň vyčíst chybové kódy a budeš moudřejší, stejně se tomu asi nevyhneš. Vsadím se, že ti to vypíše chyby buď kolem CIM modulu a nebo ve všech jednotkách chyby s komunikací CAN-Bus sítě, něco takového http://www.club-opel.com/...&tab=blog&user_blog_id=56. Hodně štěstí s odstraněním závady.

2016-02-22 21:31:44

bad64: To je jasný jako by jsi nevěděl že T9 je všemocná a napíše ledasco.

Tom
2016-02-26 15:57:11

Všem díky za rady . Byl to alternátor. Koupil jsem nový 100 A za pouhých 3100,- přes kámoše a on mi ho i vyměnil (kluk jeden šikovná). Jen jsem k němu chtěl dojet na baterku, ale to nešlo, tak přijel za mnou a makal na parkovišti. Díky OPLÁCI

2016-02-26 16:05:07

tom: z totální smrti na banalitu opravitelnou na pariovisti, to potěší.jen by mě zajímalo jak to udělal protože mi technici museli dat auto na zvedak a sundat poloosa.

2016-02-26 16:09:55

tom: Před dvěma lety jsem jel do Prahy za kámošem-mekánikem na opravdu altíku (svítila kontrolka, dobíjení 0.) Dobil jsem pořádně aku, světla jsem nezapínal a Varta 74Ah tu cestu 72km (cca hodinu a čtvrt) k mému překvapení zvládla naprosto s přehledem. Možná i proto, že jsem v kufru pro sichr vezl ještě jednu nabitou...

Tom
2016-02-26 16:10:50

Název totální smrt jsem dal schválně a navíc proto, že jsem fakt ani netušil, co se stalo. Jsem laik a vždycky hodně nešťastnej, když se něco podělá a já si s tím nevím rady. A na parkovišti to fakt vyměnil. Trvalo to hodinu. Sundal vzduchový filtr, řemen, odpojil pár kabelů a altík byl jen na dvou šroubech. Všechno ze shora. Koukal jsem na něj, ale nechápu, proč by někdo musel sundavat poloosu

Tom
2016-02-26 16:15:21

colommbo: já mám slabší baterii. Nabil jsem jí, ráno v sedm dal do auta, oškrábal skla (včera u nás ráno byly 3 pod nulou) a chtěl jsem jet jen na parkovačky bez rádia a větráku, jenže zevnitř se to hned zamlžilo, tak jsem na chvíli pustil větrák a za dvě minuty se větrák vypnul a přestával zase fungovat posilovač řízení. Ten já nemám mechanickej, ale elektro. Tak jsem zase zaparkoval a neriskoval to. Po výměně altíku mi změřil baterii asi po 5 minutách puštěnýho motoru na volnoběh a světe div se, hodnota byla 12, 63 V.

Loupak  
Pavel
2016-02-26 21:58:58

tom: Koukám jako blázen, ani se mi tomu nechce věřit. Jen se zeptám, kolik dával původní alternátor napětí, měřili jste ho? Nebo jak jste zjistili, že je v háji? Jinak gratuluji ke zdárné opravě a držím palce aby se závada za nějaký čas zase neobjevila.

2016-02-27 07:46:03

Vyměnit alternátor vrchem jde i u Z19DTH, a to mi tvrdili že to nejde. Vlastnoručně jsem ho vytáhl - též na parkovišti, navíc bylo tak -5°C, nechal opravit a namontoval opět zpět. Takže některá tvrzení, že to nejde je třeba ověřit .

Tom
2016-02-27 11:41:10

loupak: Ahoj. Jak jsme zjistili, že je v háji alternátor? Psal jsem, že já tomu rozumím jako koza petrželi, ale kámoš multimetrem všechno proměřil a řekl, že altík nedobíjí baterku. Změřil i průchod nějakými dráty (sorry za vyjadřování) a rozhodl vyměnit altík. Já mu věřím, páč tomu rozumí (i když nění mekánik, ale je to ferda mravenec - práce všeho druhu), altík vyměnil a já jezdím. Víc ti k tomu opravdu neumím říct


Odpovědět