Fórum - Téma


alternator.....pomoc


Fórum Zafira B alternator.....pomoc

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Zafira B  |  Naše vozidla


1  2

2014-11-23 08:59:25

snoop77: Na volnoběh naměřených 12,9V na svorkách akumulátoru je málo, mělo by být 14 až 14,2V...

2014-11-23 15:50:50

Tak já už fakt nevím pánové....zkusim ještě servis...co oni na to...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-23 17:44:10

snoop77: Hele a kontrolka dobíjení svítí než nastartuješ? A po startu motoru zhasne? Jestli ano, je v háji alternátor........

2014-11-23 21:05:33

kopejda: jak tak přemýšlím tak snad kontrolky se vždy rosviti. Po nastartování vždy zhasnout...ne?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-23 21:12:12

snoop77: Tak by to mělo být, jen jsem chtěl říct, že když se před nastartováním nerozsvítí kontrolka dobíjení a ani po startu, tak alternátor dobíjet nebude......ač je v pořádku. Není vybuzen přes PRASKLOU žárovičku kontrolky dobíjení......

Tedy jestli to je u zafky takto uděláno... U většiny oplíků to tak je.....

2014-11-23 21:50:25

kopejda: Předpokládejme, že pokud by altík nebyl vybuzen, nebude dobíjet vůbec a tedy asi nebude možné na svorkách akumulátoru na volnoběh naměřit napětí 12,9V... Co mi spíš v tomhle konkrétním případě vrtá hlavou, je, že při předpokládaném špatném dobíjení, kdy i kapacita nedobíjeného či málo dobíjeného akumulátoru postupně klesá, ŘJ neodpojí elektrohydraulický posilovač řízení... Proto si také stále tak nějak myslím, že s tím (ne)dobíjením to nebude tak špatné...

2014-11-23 23:53:46

colommbo: Colombo....jednoduše mam koupit novou baterku? A problém vyřešen?

Venca49  
Václav
2014-11-24 00:13:43

snoop77: Prosím tě,neřeš to po řeznicku - sek sem,sek tam.Nech dobíjení proměřit autoelektrikářem,baterku také a budete chytřejší.Musí se jít vyřazovací metodou.Možná,že to málo dobíjí,možná baterka,ale to se pozná až po řádném proměření odborníkem.Pak se bude napravovat.

2014-11-24 08:05:22

Jestli je altik v poradku, bude i do vadne baterie hustit a napeti na ni se bude pohybovat ve spravnych hodnotach okolo 13,5 -14,5V Aby baterie nebyla schopna prijimat energii, musela by byt absolutne vyschla, nebo mit rozpadle steny. A opravte me, ale zafira b bude podobna vectre c a ta nema kontrolku dobijeni zarovkou, ale led diodou, takze bude buzeni uz jinym zpusobem, mozna primo v regulaci alternatoru. Chce to promerit vsude na svorkach a konektorech od altiku, az k baterii, vcetne kostry a na neco se prijit musi.

2017-05-27 13:30:38

Konečně téma podobné mému dotazu. Nedávno jsem koupil Zafiru. Jelikož nebyla na značkách, studoval jsem funkce, tudíž spousta odběru. Po dvou dnech mě napadlo změřit baterii. Měla "jen" 12 V. Po 12h na nabíječce a po následujících 5 dnech, kdy jen Zafča stála, měls baterie 12.47V. Sice to není ideálních učebnicových 12,6 V, ale fajn-není nová. Podle palubního PC dobíjí 13,9-14,1V. To znamená stejné napětí, jako měly "stodvacítky". Není to na auto, které má tolik elektroniky, málo? Ptám se proto, že do teď jsem měl Fordy a ty už od r. 1998 používají 14,6-14,8V samozřejmě ve spojení se stříbro-vápnitým akumulátorem. Možná jen " honím duchy", ale ptám se pro upřesnění. Auto normálně startuje.

2017-05-27 21:05:23

bigmen: Je to ok. Ono ani tak nejde o napeti, ale o proud. A alternatory u opelu jsou dostatecne k uziveni elektrospotrebicu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-05-28 09:55:04

bigmen: Ondra má pravdu, na mojí Vectře C 1.9 CDTi 88kW je to 13,6 V při zapnutém osvětlení a rádiu již několik let s původní baterií z výroby. Nyní tedy 11 let stará baterie...


Odpovědět

1  2