Fórum - Téma


alternator.....pomoc


Fórum Zafira B alternator.....pomoc

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2

2014-11-19 17:42:04

Zdravím pánové..tak zafira opět zlobí...tentokrat mi přestal dobíjet alternátor.....kde se daji sehnat uhlíky,je složitá výměna atd....diky

2014-11-19 18:00:03

snoop77: Dobíjí málo nebo vůbec, svítí kontrolka dobíjení...? Příčinou nemusejí být zrovna uhlíky, může být kupř. vadný diodový můstek (některá z diod), regulátor napětí (jehož součástí uhlíky bývají, takže samotné uhlíky do svého altíku budeš shánět těžko...). Nevykládej si to špatně, ale pokud jsi už někdy alternátor nerozebíral a neopravoval (asi nee, to by ses takhle neptal), na tvém místě bych opravu svěřil odborníkovi...

2014-11-19 18:04:00

colommbo: nedobijí vůbec....oka dam na tebe vezu to servisu....

2014-11-19 18:05:03

Jinak ani jednou se mi nerosvitíla žádná kontrolka

2014-11-19 18:06:32

snoop77: Jaks přišel na to, že altík nedobíjí - přestal fungovat posilovač řízení, tak jsi měřil dobíjecí napětí...?

2014-11-19 18:20:01

colommbo: nechal jsem to změřit v servise...posilovac normál funguje

2014-11-19 18:29:32

snoop77: Uff, příteli, z tebe to leze jak z chlupaté deky... Promiň, že se tak ptám, ale píšeš, že žádná kontrolka nesvítila, posilovač řízení normálně funguje, tož by mě jen tak ze zvědavosti zajímalo, jak a kdo došel k závěru, že alternátor přestal dobíjet, a PROČ ti to třeba někdo může tvrdit... Základním průvodním jevem nízké kvality dobíjení je u tvého auta omezení funkce (elektrohydraulického nebo elektrického, tím si nejsem zcela jist, ale jedno z toho určitě) posilovače řízení, který v důsledku zjištění poklesu napětí v síti ŘJ prostě odpojí a řízení velmi znatelně ztuhne (jako bez posilovače). Přestane-li altík dobíjet úplně, rozsvítí se kontrolka dobíjení. Píšeš, že ani jedno z toho se neprojevuje, tož jen zkouším dopídit se, PROČ ti někdo (servis) tvrdí, že altík nedobíjí...

 Venca49  
Václav
2014-11-19 18:45:35

snoop77: Tak já jsem z toho jelen,už jen ty parohy a nechám se střelit. Nedobíjí,dobíjí,nesvítí,posilovač normál funguje.....

2014-11-19 19:02:34

venca49: Tož to jsme jeleni nejmíň dva, Václave, a proto se tak blbě vyptávám, bo už přecjen známe (v servisech) své Pappenheimské...

2014-11-19 19:03:34

colommbo: Měj semnou trpělivost.....

takze pěkně od začátku...stalo se mi ze jsem jednou chtel odjet a nepovedlo se mi nastartovat....klasika, jak by ti odešla baterie....tak jsem baterku dobil, ale po cca 14 dnech opět to samé.....baterii jsem opět dobil... Absolvoval jsem delší trasu cca200km...zajel na naftu...ale už jsem neodjel neboť se opět vybila baterie....vse bez jakékoliv signalice chybi,žádná kontrolka mě neupozornila na chybu... Tak jsem zajel do servisu na doporučení �� ten na mě z fleku vytáhl ampérmetr či co�� pak na mě vyvalil termín kdy mam dojet...a řekl altak nedobijí.....cena neznámá...�� Co ty na jako odborník ��

2014-11-19 19:14:44

snoop77: Však já jsem trpělivý jako starý sup, příteli... A takhle už je to mnohem čitelnější. Jak dlouho je už v autě ten akumulátor...? Že špatná (stará, vadná) baterie už neudrží kapacitu a nejde nastartovat, se celkem běžně stává. Akumulátor dobiješ nabíječkou a nějakou chvíli jezdíš, auto startuje a pak najednou finito, to je v téhle souvislosti taky normální. JENŽE Pokud už nastartuješ, proud a napětí ke všemu potřebnému v motoru a autě dodává alternátor, akumulátor je jen zásobníkem shromažďujícím energetické přebytky, abych tak řekl. Dle mého soudu tvůj alternátor normálně dobíjí, protože ŘJ žádný pokles napětí neregistruje, nic neodpojuje ani nerozsvěcí. V tomhle tvém případě, jak jsi to konečně popsal, vidím na 99% problém v akumulátoru, který, ač altíkem dobíjen, neudrží kapacitu a časem se startováním postupně vybije. Máš-li možnost, zajeď k někomu, kdo má obyčejný voltmetr, ať ti změří napětí na svorkách akumulátoru při nastartovaném motoru, skoro bych se vsadil, že bude naprosto normální (14V a víc)...

P.S. Co ty na to, Václave...?

 Venca49  
Václav
2014-11-19 19:41:45

colommbo: Máš pravdu,já takle vyhodil akumulátor po 4.letech mírného provozu.Baterie je nevyzpytatelná,jak na ní není spolehnutí - vyhodit! Je také možné,že je někde odběr,který toto způsobuje.Někdy zůstane svítit žárovka v kaslíku na rukavice,jindy něco jiného.Může to být i vadná jedna dioda v alternátoru,kdy kontrolka jen slabě pomrkává a při osvětlení to není vidět.Každopádně by to chtělo změřit-odborníkem odběr při vypnutém motoru a zavřeném(odstaveném)vozidle.Také na to má vliv i centrální zamykání,to odebírá pořád,alarm a spousta jiného.Jedině proměřit.

2014-11-19 19:51:47

venca49: Ano, Václave, ten případný skrytý odběr mě hned nenapadl... (Z)měřit a klidně dvakrát, než hned něco začít řezat...

2014-11-19 21:49:58

colommbo: baterii mam asi 2 roky....podle typu značky (Firebird) jste můj problém vyřešili.....škoda že mi v servise nemohli říct rovnou to co píšeš ty....uz jsem mohl davno jezdit a ne se tlačit v buse. Nechám to jeste přeměřit pak napíšu výsledek....zatim diky za rady...klobouk dolů co vše ovládáš

2014-11-19 21:57:35

snoop77: Ještě nechval ani mě ani den před večerem, příteli, ale každopádně dej vědět, říká se tomu zpětná vazba a myslím, že by to zajímalo nejen mě... Děkujeme!

 Venca49  
Václav
2014-11-19 22:05:34

snoop77: Nech to proměřit,nějaký odběr,při odstaveném vozidle bude,ale v miliampérech,ne v ampérech.Dej vědět.Dík.

2014-11-19 22:22:41

snoop77: Jak píše Václav, nějaký malý odběr se naměří (paměť rádia, popř. alarm...), ale fakt v řádu miliampér. Bude-li větší (velký), bude to asi chtít vytahovat pojistky jednu po druhé a furt měřit. Pokud bude klidový odběr správný, měl by šikovný elektrikář vědět, jak změřit akumulátor při zatížení, aby zjistil, má-li dost či nee. Však on si poradí.

2014-11-22 23:11:12

Tak pánové. Měření dopadlo následovně při nastartovanem autě je 12,9 vypnutém 12,7....tak teď nevím co teď. Jinak nechal jsem den a půl nabíjet baterku a zatím jezdím...

2014-11-22 23:13:08

Měřil jsem to tak,ze jsem přiložil na spony k baterce bylo to správně.

 Venca49  
Václav
2014-11-22 23:44:27

snoop77: Je třeba dvou lidí,jeden měří,druhý ovládá plynový pedál.V klidu máš napětí OK,ve volnoběhu budiš také.Ještě by to chtělo změřit v otáčkách,kolem 3000,mělo by být napětí 13,5 - 14V.Také v otáčkách s rozsvícenými světly,to by mělo být alespoň 13,5V.

Co se týká skrytého odběru,tak ten se měří při zapojení měřáku sériově s + na baterce a měří se proud,který protéká.Všechny spotřebiče musí být vypnuté,vozidlo uzavřené.Jde o miliampéry.


Odpovědět

1  2