Fórum - Téma


alternator nedobiji


Fórum Vectra B alternator nedobiji

Informace o modelu: Opel Vectra B



2014-08-14 21:22:41

zdravím,... tak dnes jsem zjistil ze můj alternátor mi nedobiji při volnoběhu, hned po startu musím vytočit motor přes dva tisíce otáček a pak se probere a zacne dobijet normalne.. nechápu,, sem ho přeměřil.. a na zadni straně altiku jsou asi dva plusove kable jeden je tlustší ten mi daval po vytočení kolem 14,68V a vedle nej napravo je tensi kablík a ten mi dával 15 voltu! samozřejmě sem to měřil až po vytočeni přes dva tisíce otáček a následně pockal az padne do do volnoběhu .. dekuju za odpovedi...

2014-08-14 21:27:50

opelak: A co chceš slyšet (číst)...? Mimochodem naměřených 15V je hodně, takové napětí už nedělá dobře řídící jednotce...

Venca49  
Václav
2014-08-14 21:35:06

opelak: Já mohu jen doporučit: vymontovat altík ven a dát ho do opravy.Stejně tě to nemine a ušetříš si trápení.

2014-08-14 21:58:35

Jak říkají kolegové. Ale přesto,.. kolik to dává při volnoběhu?

Mrki

2014-08-15 14:56:37

zdravím,,no tak po startu mi dává kolem 12,20 a po vytočení to jde kolem 14,26

2014-08-15 15:27:39

a nech to opravit hned než si velkým napětím odrovnáš ŘJ jako se to stalo mě

2014-08-15 15:35:09

opelak: Volnoběžných kolem 12,2V je moc málo, mělo by být právě kolem 14,2V, co naměříš při vysokých (vyšších) otáčkách. A jak píšou kolegové, altík musí ven a čím dřív, tím lépe...

2014-08-15 16:45:08

opelak: Kde si to měřil? Aletrnátor má jeden + vývod. který vede přes starter a na baterii. Nemáš náhodou prasklou, nebo s malou wattáží, žárovku v přístrojové desce? Protože některé alternátory se budí okruhem právě přes žárovku. Když to teda prošlápneš a otáčkama nabudíš altík, dává i potom na volnoběch 12V nebo už normálních 14V, tzn ... klesají otáčky - klesne i napětí až na 12V? Pokud ano, je to špatně, pokud ne a napětí na baterii nepřesáhne 15V, nemá smysl hned letět do servisu, nebo ho kuchat ven.

2014-08-15 20:45:31

Vidím to na uhlíky. Popřípadě na vyjetý kolektor.

Diodový můstek s regulátorem bude pravděpodobně v cajku, pokud to dobíjí alespoň někdy.

Což je ale stejně na opravu celého altíku, pokud s tím nemáš zkušenosti.

Loni jsem to řešil výměnným způsobem za třiapůl tisíce Kč.

Mrki

2014-08-16 09:18:18

ondra01: zdravím,, tak jak píšeš Ondra mě nesviti na palubovce dobíjeni a po vytočení mi to zůstane na 14v ..neviš jak se vyměňuje žárovka ? dekuju...

2014-08-16 09:52:30

http://www.club-opel.com/...-palubovky-vectra-b-70536 asi tak

2014-08-16 23:26:33

Tak první co udělej, vyměň žárovku v palubovce. Osobně si myslím, že bude po problému, pokud si s tím nejezdil xx let a nenačal ho. Pak až přichází v úvahu varianta repase... .

opelak, 2014-08-16 09:18:18 napsal:

ondra01: zdravím,, tak jak píšeš Ondra mě nesviti na palubovce dobíjeni a po vytočení mi to zůstane na 14v ..neviš jak se vyměňuje žárovka ? dekuju...

2014-08-17 09:43:10

opelak: A proč to nenapíšeš rovnou, příteli...?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-17 13:52:37

Takže závada není v alternátoru ale je PRASKLÁ kontrolka dobíjení. To píšu jen tak pro pořádek.....

2014-08-18 17:45:54

zdravím ,,tak včera jsem vyměnil tu žárovku a hele je po problému díky za vaše příspěvky,, dekuju všem(( i tem nevrlým )...a přeji hezky den...


Odpovědět