Fórum - Téma


Alternátor BOSCH 120A - pokles dobíjecího napětí


Fórum Vectra C Alternátor BOSCH 120A - pokles dobíjecího napětí

Informace o modelu: Opel Vectra C



2014-11-05 22:47:51

Čus opláci, chtěl bych se zeptat zda můžu dát do Vectry C z roku 2008 alternátor o stejných parametrech, ale z mladších ročníků Vecter. Věřím, že by tam šel dát i jiného modelu vozu. Musí se dodržet i typ motoru tedy Z18XER nebo skutečně stačí, aby měl stejné parametry. Podle diagnostiky Op-Com mi dává napětí i v otáčkách 13.8 V - 13.9 V. Na 14 V se nedostanu. Zpusobuje mi to pokles napětí v síti a večer je patrané když mi "automat" přeřazuje, že mi mírně pohasnou světla - je viditelná změna intenzity svítivosti světel.....usuzuji na ten alternátor i podle toho kolik dává. Ve vyšších otáčkách by měl dávat kolem 14.2 V jestli se nepletu...poradíte zda by tam pasoval i jiný. Koupil bych jiný a ten starý bych si zrepasoval a měl ho jako náhradní... Díky za radu...

2014-11-05 23:08:53

caravan: Já myslím že stačí vyměnit jen regulátor napětí na alternátoru.Ale nemusí to vyjít protože ne všechny regulátory jsou přesně 14,2 až 14,4 což je maximum nabíjeciho napětí baterie(2,4V na článek baterie).Hlavně pokud je druhovýroba z Číny.Chtělo by to originál Bosch.

2014-11-05 23:43:14

No, pokud chces vyhazovat penizky jen tak, muzes tam dat cokoliv, ale jestli myslis, ze ti 0,3V rozdil v necem pomuze... . Vsadim se, ze po nastarovani studeneho motoru, tam budes mit skoro 14,5V a postupem, behem jizdy, jak se vse prohriva, napeti klesne na 13,9 (8)V je to bezne. To, ze napeti pulzuje, je vec normalni vsude tam, kde dochazi k velkemu proudovemu narazu. Posilovac rizeni, U spadne az na 12,7V, ventilator topeni taky az na 13,2V, vyhrivani okna tak znat neni, ale taky U o neco klesne... To by si tam musel mit soustavu kondenzatoru a nabijeni o hodnotach mnohem vetsich. Nemer to diagnostikou, ale mericim pristrojem a az nameris 13V tak to teprve res.

2014-11-06 21:46:05

Zkusím to proměřit měřákem za studena a uvidím. A čím by to jinak mohlo být když ne alternátorem...?

Venca49  
Václav
2014-11-06 21:56:32

caravan: Vždyť odpověď tady máš Jestli to proměříš a bude altík dávat do 14V,tak je to OK.Světla při poklesu otáček budou vždy pohasínat.Nehledej závadu,kde není.

Loupak  
Pavel
2014-11-06 22:07:02

caravan: Jak píše Ondra01, také si nemyslím, že máš v háji alternátor. Viz . chytrá kniha - Alternátor, kontrola dobíjecího napětí:

1. V průběhu startování nesmí napětí baterie poklesnout pod asi 8V (při venkovní teplotě +20°C)

2.Zvýšíme otáčky motoru na 3000 ot/min. Výstupní napětí alternátoru se musí stabilizovat na hodnotě 13 - 14,5 V. To je důkaz, že alternátor a regulátor napětí správně fungují.

3. Zkontrolujeme stabilitu napětí. Zapneme dálková světla a zopakujeme měření při 3000 ot/min. Napětí nesmí stoupnout o více než 0,4 V nad předchozí naměřenou hodnotu.

Jinak pulzování intenzity svícení v interiéru dokonce i světel (kolísání napětí) je u VC dosti běžná věc a dle mého názoru je to již konstrukční záležitost. Ono se není čemu divit, když VC je napěchována elektroinstalací od podvozku až po střechu.

2014-11-09 13:50:04

Tak jsem to vše proměřil a dávám vám za pravdu. Aletrnátor dává kolik má a jeho dobíjecí proud se pohybuje v závislosti na zatížení síte od 13,5 V do 14,4 V (spodní a horní hodnoty jsou jen krátkodobě) jinak se to při 3000 ot. drží na 14,1 V a 14,2 V. I podle "hloubkového menu" po dlouhém stisknutí talčítka "setings" se tyto hodnoty zobrazují i při jízdě. Takže vám děkuji za příspěvky a snad to bude v pořádku. U předchozího vozu mi světla nepohasínala při zatížení sítě, tak jsem pojal podezření, že odchází přávě regulátor napětí...

2014-11-16 11:13:41

mne to ukazovalo 13,5V coz je malo,pak najednou pri jizde vecer hop a rozsvitila se kontrolka dobijeni a svetla pohasinala,objednal jsem jen ten regulator cca 11OOkc.Vymenil a nema to chybu dobiji 13,8 az 14,5V baterka kvuli jakysimu obalu se mi vetsi nez 80Ah nevlezla,,obal letel do popelnice a razem bylo misto pro vetsi baterii,dal jsem tam 95Ah st proud 800A a uz ani nemusim resit repas starteru,ktery tocil pomalu,toci jako das a chyta na hned

2014-11-18 21:45:47

Chtěl bych se podělit o zkušenost z tohoto týdne. Jedu po D1, otáčky motoru ustálené na 3000 rpm a napadlo mě, že vyzkouším zapnout všechny spotřebiče. Napětí bylo 14,2 V. Začal jsem zapínat nejprve mlhovky přední a zadní - žádný pokles napětí, přidal jsem výhřev zadního okna a zrcátek - napětí kleslo na 13,9 V poté jsem zapnul ventilátor na max. a napětí kleslo na 12,9 V. Chvíli jsem to nechal zapnuté. Chtěl jsem zapnout tempomat, ale bohužel nešlo to! Poté co jsem vypnul ventilátor a napětí přelezlo 13 V tak se mi povedlo zapnout tempomat. Postupně jsem vypnul výhřev a mlhovky, ale napětí už po zbytek jízdy nepřelezlo 13,5 V a už to tak zůstalo...a teď mi řekněte kde hledat chybu. Osobně si myslím, že to není správně.

Venca49  
Václav
2014-11-18 21:58:21

caravan: Já si myslím,že zbytečně laboruješ.Více užívej života a méně hledej zbytečnosti.

2014-11-19 00:11:33

caravan: Moc to auto sleduješ Až se ti rozsvítí červená kontrolka s baterií, tak teprve něco řeš. Takhle budeš jen opravovat to, co funguje a co by fungovalo ještě v pohodě dalších xxx tisíc km. Jen tím ventilátorem topení protéká 16A a když připočteš všechno ostatní, je jasné, že když to pozapínáš, budeš rád i za těch 13V a to u každého auta.

2015-01-30 16:24:45

Zdarec opláci. Potřebuji poradit ohledně vybíjení baterie. Mám Zafiru 1.8 2006. Baterie 55Ah je cca rok stará. Jakmile auto stojí víc jak dva dny, baterie je vybitá. Zkoušel jsem proměřit dobíjení, napětí za studena 14,3V a po cca 5min 13,5V. Kastlík nesvítí, vše je vypnuté, ztráty 0.00A. Prosím podělte se o zkušenosti. Díky

bad64  
2015-01-30 16:43:12

rgejza: Jak jsi měřil ztráty že máš 000A každé vozidlo vybaveno elektronikou má sice nepatrné ale né nulové,Vezmi žárovičku rozpoj na baterce minus pol a vlož žárovku samozřejmně na kabelech na kostru jeden fous a na minus baterie druhý fous a pokud bude svítit jedině vyndavat pojistky a až zhasne vysondovat na co ta daná pojistka je.U moji Omegy vybíjel baterii spoždovač vnitrního osvětlení.

2015-01-30 17:00:47

bad64: Díky za radu, vyzkouším , momentálně mám odpojené rádio a testuji, díky

2015-01-31 12:41:45

rgejza: Baterie je od jakého výrobce? Pokud na nic neprijdes, nic nenameris, je možnost, ze ac rok stara, kapacitu neudrzi. Zvlášť u noname výrobků je to dost možné.

2015-01-31 13:01:10

Baterie je od výrobce Akuma, ale už se jmenuje nějak jinak, teď si nevzpomenu. Ale je možné , že je po ní, zkusím sehnat někoho se zátěžákem a uvidím.

2015-02-04 15:38:11

Zdarec chlapáci, tak jsem dal žárovičku mezi kostru a mínus pol, Vytahal jsem všechny pojistky a stále svítí. Nevíte zda by to nemohlo být alternátorem nebo startérem? Jsou zapojeny přes pojistky?

2015-02-04 15:48:37

rgejza: Starter to být nemůže.Jeho vinutí je sepnuté až po zapnutí cívky která vysune pastorek.Ale alternátor to být může,vadná dioda.

2015-02-12 20:44:54

Dobrý večer,

jen reakce, kopíruju z jiného vlákna.

Tento týden jsem měl docela náročný.

Astra přestala dobíjet, Vectra má dvouhmoťák těsně před kolapsem, ale musím se podělit o zkušenosti.

Nevím úplně přesně, co je zde dovoleno, ale pokud to nebude bráno jako reklama, mám pro Pražáky a okolí tip na repasi alternátoru.

Nechtělo se mi v týhle zimě válet pod autem, takže jsem si domluvil repasi alternátoru i s výměnou.(podotýkám, že motor je 1,7 od Isuzu, takže i s čerpadlem na podtak)

Dle servisu běžná závada.(olej v diodovém můstku, takže prohořela izolace mezi uhlíky)

Včera odpoledne jsem to tam odvezl a dnes dopoledne mi volali, že je to hotové.

Celé včetně práce to vyšlo na 3 200,-Kč bez DPH

Jako skoropražák to fakt nechápu.

Pokud by někdo měl zájem o informaci, kde se to dá za tyhle peníze pořídit, nechť pošle e-mailovou adresu.

Mrki

P.S: 13,7 V při volnoběhu je určitě v pořádku. Záleží i na tom, co vše je v autě zapnuto.


Odpovědět