Fórum - Téma


alternator


Fórum Astra G alternator

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1998 Astra G 1.4

1 fotek  |  47 diskuzí

Výkon motoru 66 kW (90 PS) při 8000 ot./min. Palivo benzín + LPG. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 389 ccm (85 cui).


1  2

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-06 23:29:10

No jestli to chcíplo za jízdy vlivem vady altrnátoru, tedy že dával 18voltů, tak je klidně možné, že odešlo elektrořízení a kdoví co ještě. Jednotky po autě obvykle snášejí napětí 15 až 16 voltů, vyšší stavy mohou kdeco poškodit.......... Jinak nabíjecí napětí se neměří na alternátoru ale na svorkách baterie, neboť jde o nabíjení baterie a ne alternátoru. Výstup na alternátoru může být měřen orientačně ale nemá žádnou vypovídající váhu. Pokud vím, kabel vede napřímo bez přerušení, tedy jeden šroubový spoj na alternátoru a druhý na plus svorce baterie. Přechodový odpor obou spojů nemůže udělat ani ten 0,2 V rozdíl za předpokladu, že jsou oba spoje v pořádku.....

2015-02-06 23:35:11

kopejda: né u každého auta, proto se to má měřit na tom altíku...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-06 23:36:46

povadi: Důvod je jaký? Jak poznáš nabíjecí napětí? Jen mě to zajímá, rád se nechám poučit...

2015-02-07 11:38:15

Taky bych chtěl vědět proč výhradně na alternatoru a ne baterii. Pokud vím, tak automobil je napájen z baterie a ne alternátoru a vzhledem k propojení celého okruhu jedním cu vodičem /starter-alternator-baterie/ by mělo být napětí naměřené všude stejné.

2015-02-08 18:25:19

Já jen doplním, že už mě několikrát prdnul klínový řemen a posilovač přestane fungovat, protože je elektrický a je poháněný přímo od alternátoru.

2015-02-08 19:17:12

lladislav: V případě vozidel vybavených elektrohydraulickým nebo elektrickým posilovačem řízení je SW nastaven tak, že zjistí či vyhodnotí-li řídící jednotka z nějakého důvodu větší pokles napětí v palubní síti, automaticky posilovač odpojí jako spotřebič s největším odběrem, aby zbytek energie zůstal sdostatek zachován pro provoz motoru a osvětlení. Tedy přetrhne-li se či spadne klínový řemen, není už vůbec co řešit...

2015-02-08 20:48:26

colommbo: No já si myslím, že pokud přestane dobijet alternátor akumátor, multitimer v autě schodí včechny spotřebiče, které začínají fungovat po cca 3-5 vteřinách než naběhne alternátor po nastartování motoru. Takto se zapojují i zásuvky na lednice přes rele, kdy v okamžiku, že začne nabíjet alternátor, sepne se rele, to spojí silové kontakty rele a lednice dělá sněhuláky. Pokud vypnu klíček a zastaví se motor, odpadne rele a nedojde k vybití akumulátoru. Takto si troufám tvrdit, že obecně funguje multitimer, pokud nedobijí alternátor, nesepne rele pro spotřebiře jako elektroservo, vyhřívání skla a nevím co ještě.

2015-02-08 21:11:39

jazeta: Vidíš, ty to umíš vysvětlit odborně, to já, nejsa natolik erudován, nedovedu...

2015-02-11 21:12:09

Tak jsem nechal vyměnit alternátor, dolil nemrzku, vyměnil výfuk (stř. i zadní), a auto šlape jak hodinky Nicméně v tlumiči bylo hafo vody tak nevím jestli to nebyla ta nemrzka která někde zmizla?? Pokud jo tak je to asi problém?? Nikde jsme nenašli žádný únik.. tak nevím..

2015-02-11 21:15:07

danielz: Pokud to bylo v zadním tlumiči, tož se v tomto ročním období s velkou pravděpodobností mohlo jednat jen o kondenzát, na tvém místě bych byl zatím v klidu, jen trochu sleduj množství chladící směsi v expanzce, pro jistotu.

2015-02-11 21:21:05

díky za odpověď, je totožná jak od mechanika,takže můžu v klidu spát

2015-02-11 21:21:48

danielz: U benzinovych motoru v tomhle rocnim obdobi a zvlast pri jizde ve meste a na kratke vzdalenosti je ta voda v tlumici bezna.

2015-02-11 21:22:47

danielz: Prožeň auto nějakou delší trasou aby se to ohřálo a po 10 km budeš mít ve výfuku lázně a pak se to po dalších 10 km vypaří.


Odpovědět

1  2