Fórum - Téma


Alternátor


Fórum Astra F Alternátor

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1997 Astra F 1.7

43 diskuzí

Výkon motoru 50 kW (68 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 700 ccm (104 cui), 4-válec, Řadový, X17DTL.

Kombík


1  2

2014-06-19 18:39:38

Dobrý den,

asi před týdnem jsem si všimnul, že mi lehce svítí kontrolka dobíjení, skoro to nešlo vidět. Po chvíli zhasla, tak jsem to neřešil. Včera jsem nastartoval, kontrolka opět slabě svítila, po 25km zhasla a jel sem normálně dál. Dneska sem ujel asi dalších 15km, zaparkoval u baráku, a než jsem to zhasnul, rozsvítila se kontrolka naplno. Čím víc jsem toho pustil (větráky, světla), tím víc svítila. Při větrácích a světlech mi nešlo pustit rádio, tak si říkám ajaj. Šel jsem pro multimetr, že to nastartuju a změřím, jestli to dobíjí..no a už jsem to nenahodil, baterka měla necelých 11V. Mám ji teď na nabíječce a hodlám to pak přemeřit, zda to dobíjí - na baterce by mělo být cca 14V, že? Jak zjistím, zda je to alternátorem, nebo třeba špatnou kostrou na něm? Nějaké rady tipy?

Venca49  
Václav
2014-06-19 18:47:20

mattew: Většinou je to diodový můstek,nebo regulátor v alternátoru.Je třeba ho rozebrat a proměřit funkčnost diod.

2014-06-19 18:50:10

Je to složité? Že bych ho rozebral hned. Máme nějaký návod, jak to proměřit?

Venca49  
Václav
2014-06-19 18:58:00

mattew: Je to lepší svěřit autoelektrikáři.Diody propouštějí jen jedním směrem a je třeba znát jak.Také je potřeba mít měřák.Regulátor se nedá jednoduše proměřit,laicky.Pak se objedná a vymění jen to co je třeba.Většinou se prodává komplet.

2014-06-19 19:56:34

venca49: A těch diod je na můstku třeba devět... Mno, v úterý valím taky s altíkem k doktorovi, nejspíš ložisko(ka)...

Venca49  
Václav
2014-06-19 20:02:23

colommbo: Jirko,já vím,proto jsem psal,aby to svěřil dráteníkovi.Ložiska nech dát originální,z náhrad nevydrží.Hlavně u Japonců.

2014-06-19 20:04:13

Díky za rady, baterka se nabíjí, tak to tam zítra hodím, změřím za běhu, jestli dobíjí a odvezu to když tak do opravny

Venca49  
Václav
2014-06-19 20:06:36

mattew: Moc s tím nejezdi,protože to nabíjí možná střídavým proudem a mohla by odejít baterie.

2014-06-19 22:01:29

Ještě dotaz..baterku mám na nabíječce asi tři hodiny, když sem ji tam píchnul, měřák na nabíječce ukazoval, že je úplně vybitá. Teď sem na to koukl a ukazuje, že je plně nabitá. To je trochu divné ne? Když sem to nabíjel posledně, tak sem se za celou noc posunul o třetinu kapacity?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-19 22:21:31

mattew: To je divné, nejspíš kleknul jeden článek baterie........

2014-06-19 22:24:47

Myslíte, že to je příčina prosvěcující kontrolky dobíjení nebo to jsou dva na sobě nezávislé jevy?

Venca49  
Václav
2014-06-19 22:25:24

mattew: Tak už bude asi v pánu..... Alternátor zničil

2014-06-19 23:03:17

Ta baterka má taky hodně let...nechal sem ji hoďku vychladnout a po připojení k nabíječce to ukazuje sotva čtvrtinu kapacity. Takže je to jen baterka nebo oboje? Když koupím novou, hodím do auta, nastartuju a kontrolka nebude svítit ani malinko, můžu to považovat za opravené? :-D

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-19 23:32:13

mattew: V žádném případě neopravíš výměnou baterie. Vyndej altík a dej ho opravit. Kup novou baterii a namontuj spolu s opraveným altíkem. Potom bude teprve opraveno.

Ta baterie bude následkem poruchy altíku......Já mám v autě originální baterii z výroby a stále maká - už jí je 9 let......Altík dává 14,6 bez spotřebičů a se zátěží 14,2 V. Až tohle naměříš na svorkách baterie za chodu motoru, bude to OK.

Venca49  
Václav
2014-06-19 23:55:16

mattew: Nepřemýšlej,jak to udělat a zachovej se tak,jak píše Kopejda.To je jediná správná možnost a taky nejlevnější.

2014-06-20 09:24:26

mattew: Jen drobnost - pokud bude altík bez zapojených spotřebičů dávat "jen" 14,2V, bude to taky v pořádku...

Colommbo, 2014-06-19 19:56:34 napsal:

venca49: A těch diod je na můstku třeba devět... .. Mno, v úterý valím taky s altíkem k doktorovi, nejspíš ložisko(ka)... ..

2014-06-24 18:51:04

S už zcela nefungujícím dobíjením jsem jen na plně nabitou baterii dnes dojel do Práglu do dílny (75km a bez svícení), altík za hodinu venku, odvezen k doktorovi, za tři hodiny hotová repase (ložiska, komutátor, nějaké futro, diodový můstek s uhlíky, kompletní vyčištění...) za další hodinku altík namontovaný a už zase vesele dobíjíme 14,35V na studený volnoběh...

Současně upřímně a hodně děkuju velmi šikovnému členu tohoto klubu kamarádovi Oldovi (ok99) za demontáž a montáž altíku v jeho dílně i za velmi příjemnou společnost a dobrý kafe...

Venca49  
Václav
2014-06-24 18:56:04

colommbo: Jirko,tak to má být.Bude zase nějakej rok klid.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-24 22:58:01

colommbo: Koukám, že jsi dojel a je opraveno

2016-06-17 00:16:30

Kde mam co premerit na alternatoru at zjistim pricinu jestly je ok nebo ne


Odpovědět

1  2