Fórum - Téma


Aktivacia zadneho ostrekovaca na sedane


Fórum Vectra C Aktivacia zadneho ostrekovaca na sedane

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2016-05-01 20:49:41

Dobry den vsetkym,

chcel by som si dorobit ostrekovace svetiel na Vectre C (sedan, 2005 pred faceliftom). Pozeral som auta na nahradne diely a vrakoviska a ziadne z nich ostrekovace svetiel nemalo. Nove diely su velmi drahe (vychadza to na vyse 150€, co je podla mna riadne prestrelena cena). Preto by som to najradsej spravil takto: vymenit cerpadlo za cerpadlo z verzie GTS / kombi / signum, ktore ma 2 vystupy vody (predne a zadne sklo) a zadny vystup pripojil na svetla. Znie to jednoducho, ale ako to spravit, aby to islo? To cerpadlo ma len 2-pinovy elektricky vstup a podla toho, ci je na vstupe +12V alebo -12V to strieka z jednej alebo druhej dierky.

Cez opcom som vsade, kde sa dalo, zmenil karoseriu na hatchback / kombi, aktivoval som zadny stierac a vyskratoval som kontakty snimaca hladiny vody v nadrzke, aby si system myslel, ze v nadrzke je dostatok vody (potvrdene diagnostikou opcom, hladina sa zmenila z LOW na NORMAL). Ale ani za ten zivy svet neviem ako dostat na vstupe toho cerpadla -12V. Co mam spravit / aktivovat / vymenit, aby to islo? Mam par otazok:

1. potrebujem vymenit packu stieracov? (predpokladam, ze nie, lebo v samotnej packe je len cyklovac stieracov a polohu packy snima modul CIM - pod volantom),

2. potrebujem vymenit / doplnit nejake rele alebo poistku? Predpokladam, ze musim doplnit pistku a rele zadneho stieraca do REC.

Dnes som rozobral elektro centrum pod kapotou (UEC), hladal som rele ostrekovaca K9_X125, nenasiel som ho. Jedine na co som prisiel je, ze tie kontakty, ktore idu do cerpadla su nejakym sposobom prepojene s obidvomi relatkami stieracov (jedno rele ovlada zapnutie/vypnutie stieracov a druhe rele ovlada rychlost stieracov). Takze sa tu druhu otazku pytam este raz v trosku inom zneni - su na sedane tie iste relatka stieracov, ako na hatchbacku / combi / signume?

Vopred dakujem za akukolvek pomoc, radu, postreh... COKOLVEK! Dakujem!

2016-05-01 20:58:53

zrb17: Aspekt instalace a zapojení pomíjím, ale viděls někdy ostřikovače světlometů "v akci"...? Jsou tlakové (však taky žerou kapalinu jak sací bagr naftu) a třebas u Omči má člověk po jejich spuštění dojem, že projíždí vodní clonou... Myslím, že použít výstup zadního ostřikovače a ještě jej rozdělit na dva současné proudy bude o ničem...

2016-05-01 21:07:59

colommbo: dakujem za odpoved. No, ono to nie je celkom tak, lebo to cerpadlo nikdy nedavkuje vodu na predne a zadne okno sucasne. Ten tlak vody by teda mal byt taky isty, ako ma ostrekovac celneho skla, co nie je najhorsie. A ak ste to mysleli tak, ze naraz ma ist voda na zadne okno + svetla, tak to tiez nie je tak, lebo ako som pisal, je to sedan a teda vzadu nemam ostrekovac ani stierac, preto chcem tento "volny" vystup vody dorobit a napojit na svetla. A suhlasim, ze original ostrekovac svetiel ma ten tlak vyssi. :)

Tie ostrekovace chcem hlavne kvoli zimnemu pocasiu, kedy su svetla hned zaspinene od mokrej cesty a na to ocistenie netreba nejaky extra silny tlak, ved staci ich obliat vodou a ta spina je prec, takze ucel to urcite splni. A na nejake zaschnute musky v letnych mesiacoch nestaci ani tlak original ostrekovacov svetiel, takze asi tak. :) Ale to je mimo temu.

2016-05-01 21:48:47

zrb17: Já jen abys pak nebyl zklamaný... V této souvislosti mě napadá použít spíš čerpadlo z vozu, kde ostřikovače světlometů normálně pracují, tedy z nějakého vybaveného xenonovými světlomety, mohlo by dávat vyšší tlak...

2016-05-01 22:18:17

colommbo: k tomu by som uz potreboval inu nadrzku, rele a kablovanie z vectry, ktora mala ostrekovace original. Cize plati to, co som napisal do prveho prispevku, ze pouzite sa to prakticky neda zohnat a nove je to strasne drahe. Pri tom "mojom" variante by malo stacit vymenit cerpadlo, co sa na vrakaci najde v pohode (a nova druhovyroba stoji cca 5-6€, co je nic) a este nejake tie relatka alebo poistky, co tiez nie je vobec drahe. Ale problem je, ako to rozbehat, nedari sa mi to vobec.

2016-05-02 07:37:55

zrb17: Ahoj ja som na starej Astre nahradil origo poskodeny motorcek z cerpadla motorcekom z Felicie alebo z Fabie mal len inak smerovane vyvody co nebol problem a bol postatne lacnejsi. Ked som potreboval relatko tak od Kosic po Blavu nemali nikde v Opli skladom nakoniec som objednal z

http://www.tme.eu/sk/kata...I3T2bzVuswCFRHhGwodQrYCNA

2016-05-02 14:46:45

ostřikovače světlometů mají vysoký tlak z důvodu absence stěračů světlometů (oblíbených v 90.letech - Volvo, nebo dokonce i Lady 2105), kde postačoval tlak jako na ostřiku okna. Cílem bylo na světla jen dostat vodu a nečistoty setřít, zato vysokotlaká tryska to rovnou odpálí pryč. Takže chceš-li ostřiky světlometů, šel bych cestou, kterou již napsal Colommbo. Nádobka včetně obou čerpadel ( z toho jedno právě vysokotlaké) a aby to elektricky nebylo tak složité na zapojení jako u origo stavu, kdy vysokotlak jede jen na zapnutých světlech a to ještě myslím jen pár vteřin (nikoli po celou dobu ostřiku okna), tak ten vysokotlak bych napojil přes zpožďovací relé na čerpadlo ostřiku okna. Tedy držíš-li např. páčku ostřiku do 3s, jede ti jen čerpadlo na okna a držíš-li déle, připojí se i čerpadlo ostřiku světel.

2016-05-02 15:18:31

Dakujem vam za odpovede. Ale prosim, neriesme to inak. Riesme to, ako aktivovat ten zadny ostrekovac.

Ak by tlak zadneho ostrekovaca nestacil, tak sa na to bud vykaslem, alebo to mozno prerobim s vysokotlakym cerpadlom. Ale ako som pisal, bola by to podstatne drahsia varianta. Vectry na nahradne diely s ostrekmi svetiel su mimoriadne nedostatkovy tovar a nove diely maju premrstene ceny. Preto to chcem, aspon zatial, riesit vlucne popisanym sposobom. Preto vas pekne prosim, drzme sa temy - ako aktivovat zadny ostrekovac na sedane? Dakujem.

PS: lubori, dakujem za ten odkaz. Maju tam relatka za super ceny.

bad64  
2016-05-02 15:24:18

zrb17: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste zřejmně opomenul(a).Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat v Nastavení Změna profilu a dále ve VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Pokud máte vozidlo utajené je to jako by nebylo doplněno jelikož ho nevidíme.Super-Administrátor

2016-05-02 15:29:40

dle mě to bude složitější na zapojení, navíc s velmi pravděpodobným neúspěchem v podobě nedostatečného tlaku na tryskách světlometů. V této větvi řešení poradit neumím. Sám jsem měl rozbité čerpadlo ostřiků světel (tlačilo, ale málo - prokluzovala vrtulka a tlak nebyl o moc větší než u standardního funkčního čerpadla oken) a voda se nedostala dál než na zpětné ventily, na tryskách bylo sucho.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-02 16:12:45

zrb17: Cokoli přepojovat a nastavovat jinak než je nastaveno, znamená další problémy. Tedy když se bavíme o vozech s CAN-busem.....

Vidím problém v přepólování motorku, dojde k přepólování i výstupu UEC..... Co to udělá, netuším. Osobně bych se na to vykašlal a všechna nastavení vrátil do původních.

Ostřikovače světel bych řešil naprosto samostatným "analogovým" okruhem a bylo by vyřešeno. Nevím proč si komplikovat život a případně poškodit instalaci ve voze....

Sehnal bych ostřikovače, hadici, zpětné ventily, vysokotlaké čerpadlo (které půjde jednoduše instalovat do současné nádobky, nebo úplně samostatnou nádobku s čerpadlem - jakoukoliv), relé, nějaké inteligentní tlačítko, pojistkovou patici s pojistkou, el. vodiče a konektory, fašety (zdrhovací pásky), kabelová očka. Existuje uni sada, kde je vše potřebné pro nízkotlaký systém, z toho se dá už něco vymyslet......

http://www.xenonylevne.cz...i-sada-ostrikovacu-svetel

Instalaci bych rozjel přímo od baterie přes pojistku na relé a čerpadlo, ovládání relé tlačítkem na přímo. A budeš mít mytí světel k dispozici nezávisle a hlavně bude okruh spolehlivý a funkční bez jakýchkoliv zásahů do originální instalace vozidla.........

2016-05-02 17:29:47

bad64: ospravedlnujem sa a dakujem za upozornenie, vozidlo som doplnit do profilu.

Kopejda: no ja som sa prave domnieval, ze prave takato cesta by mohla byt lahka a "bezbolestna" - lebo verzie kombi / GTS / signum mali uplne standardne zadny ostrekovac + stierac a teda neviem, ake problemy by to malo robit. Po pridani rele stieraca sa toto rele maximalne zopne, ale odoberat sa z neho nic nebude, to je tak vsetko nie? A presne to prepolovanie chcem dosiahnut, ved na tom principe funguje samotne dualne cerpadielko, nie? Alebo inak nechapem, co sa mi snazite povedat.

Nad takymto riesenim som rozmyslal hlavne kvoli tomu, ze takto to maju spravene kombiky a hatchbacky (ci signum alebo GTS) uplne standardne. A predpoklada / dufal som, ze tie zmeny budu najma softverove. Suhlasim, ze by sa to dalo aj inak. Ale toto sa mi zda ako najjednoduchsie a zaroven aj najmenej nakladne riesenie (teoreticky staci vymenit cerpadlo, pripadne nejake rele), preto sa chcem opytat vas - podstatne skusenejsich a znalejsich problematiky. Snazil som sa velmi intenzivne dohladat akekolvek info, ale nikde som nic, co by mi pomohlo, nenasiel.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-02 18:26:16

zrb17: OK, netuším jak si s tím poradit, nejprve je nutné mít všechny prvky které umožní použít neosazený ostřikovač zadního okna. Vepředu u nádobky skutečně stačí vyměnit čerpadlo za duální (přepólovací) a natánout hadičky k ostřikům předních světel. Problém bude s modulem UEC a CIM. Oba musí umožnit funkci zadního stěrače s ostřikovačem. Pochybuji, že byli při výrobě použity moduly, které tuto funkci umí, proto tam není zadní stěrač a ostřikovač. V modulech nebudou osazeny vývody pro tuto funkci.

Ostřikovače: http://ecat24.com/opel/ca...5/4057/41802,41767,41775/

http://ecat24.com/opel/ca...part/1/41/565/4057/41805/

http://ecat24.com/opel/ca...5/4057/41806,41796,41766/

http://ecat24.com/opel/ca.../41/565/4057/41807,41797/

UEC - položka 1: http://ecat24.com/opel/ca.../41/565/4055/41751,41752/

Ale který to je fakt nevím....

CIM - položka 3: http://ecat24.com/opel/ca...,41773,41774,41777,41776/

Ale který umí zadní ostřik a stěrač opět nedokážu posoudit.

Přesně kvůli tomuto jsem navrhl jednodušší řešení, neboť všechny ty desítky verzí jednotlivých jednotek navazují dál na stovky verzí kabelových svazků atd..... Proto právě nemusí být "jednoduché" řešení domnělým přidáním relátka do reléboxu a osazení pojistky plus SW nastavení jednoduchým řešením.......

Ve vozidle máte osazeno vše co je potřeba k funkci výbavy vozidla, jakákoliv změna výbavy směrem k přidání něčeho co původní výbava nemá, je problém, neboť ve voze již není el. instalace nutná k této funkci.

Starší vozy, do roku cca 2000 měli v tomto případě "plnou" hlavní kabeláž a něco do výbavy vozu přidat nebyl až zase takový problém. Buď byla příprava již hotová a stačilo to udělat jak si myslíte jen bez SW úprav - to nebylo potřeba. A nebo doplnit jen chbějící část kabeláže.

2016-05-02 19:58:31

zrb17: Nechci te nijak odrazovat, ale ostrikovace svetel jsou ve finale na dve veci...na nic a k nicemu. Akorat to zere kapalinu, efekt zadny a mas od toho zasvineny cely auto. Kazdy kdo je v mem okoli na aute ma, vcetne moji b vectry, je ma odpojene.

Tak aby si pak nebyl zklamany, az si na to prijdes sam...

2016-05-02 20:49:56

kopejda: ako vidim, dali ste si s tym vela namahy to dohladat, dakujem, uz len za Vasu uchotu a cas!

UEC som mal rozobrate vcera, okrem tych rele a poistiek, ktore su pristupne po otvoreni kapoty, tam nic ine nie je. Len plosak a na nom nejake obvody. Zo spodnej strany to je napojene na 3 velke hrube kablove zvazky. Hladal som tam rele K9_x125 - rele cerpadla ostrekovacov. Nenasiel som ho a stale netusim, kde by mohlo byt. Jedine na co som prisiel je fakt, ze kontakty, ktore idu do cerpadielka, su nejakym sposobom spojene s niektorymi kontaktami rele stieracov (on/off aj rychlosti). Preto tu je dalsia otazka - su tieto 2 rele rovnake pre sedan aj pre zmienovane modely so zadnym stieracom? Nerobia prave tieto relatka -12V na vstupe pumpy?

Co sa tyka CIM, nemal by byt univerzalny? Domnievam sa, ze ked sa odparuje, tak sa da napr. modul z GTS pouzit do sedanu a dokonca sa tusim daju CIM moduly menit aj medzi modelmi auta (napr. z Vectry do Zafiry atd., samozrejme netvrdim, ze akykolvek CIM napr. z vectry bude pasovat do akejkolvek zafiry a pod. - no verim, ze sa rozumieme ). Keby kazdy diel bol robeny presne na mieru vybave, tak to by tych modelov muselo byt strasne vela, lebo pri skladani auta sa dalo spravit X variacii vybavy. Uplne chapem to, co ste pisali ohladom kablovania, napr. u seba som nenasiel pripravu na ostreky svetiel, takze ak by som to chcel robit "oficialnou cestou" s original dielmi, musel by som doplnit aj kablovanie. Riesim skor kompatibilitu modulov a softver. Samotny CIM snima polohu packy a teda by mal snimat aj potencialne ovladanie zadneho stieraca. Ide skor o softverovu cast - aby modul vedel, co s danym signalom ma robit a ci vobec ma nieco robit. Skumal som aj REC v kufri, mam tam slot pre poistku zadneho siteracu a dokonca je tam aj priprava pre rele zadneho stieraca - staci ho tam vlozit. Z coho som sa domnieval (a aj sa stale domnievam), ze predsalen by to bolo mozne spravit tak.

A este na zaver dodam. Pred vyse mesiacom som mal pozicany OPcom. Na nom fungovalo vsetko. Bohuzial, nemohol som preskumat vsetky moduly z hladiska ich programovatelnosti funkcii, lebo som nemal carpass - security code (teraz uz mam). Teraz mi zhodou okolnost dalsi znamy pozical jeho opcom. Ale tento je nejaky divny, neda sa s nim pripojit na RJ motora a ani na CIM. O 2 tyzdne budem mat zase ten "funkcny opcom" k dispozicii a pripojim sa s nim na CIM a pozriem sa na to. Pozrite si toto video: https://www.youtube.com/watch?v=jEY3UcJs0e0 - cas 5:35. Je tam moznost v CIMe zapnut zadny stierac. Predpokaldam, ze to tam budem mat aj ja, ale zatial to neviem na 100%. V BCM, UEC a REC som vsade zadny stierac aktivoval resp. som zmenil aj model vozidla na hatchback / kombi / signum. Dufam, ze po aktivacii zadneho stieracu v samotnom CIMe to uz pojde.

Este raz Vam dakujem za Vas cas a ochotu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-02 20:58:08

zrb17: Uvidíte co přinese pokus s CIMem, je možné, že to takto půjde rozejít. Určitě máte voltmetr, po aktivaci můžete změřit, jestli dojde k ovládání relé (přítomnost napětí ve volné patici pro relé) pak asi bude vyhráno......

2016-05-02 21:02:08

kopejda: presne tak, dam potom vediet ako som dopadol. Dakujem este raz, pekny vecer.

A este doplnim jeden postreh, ktory mi prave napadol. Nemam tam sice pripravu na ostrekovace svetiel, ale je tam prazdny nezapojeny konektor pre snimac hladiny vody v nadrzke. Ten snimac tam nemam a pokial viem, mali ho nielen auta s ostrekom svetiel ale aj kombi / hatchback verzie, lebo ostrekovace svetiel aj zadny ostrekovac by mal fungovat len vtedy, ak je v nadrzke dostatok vody = musi tam byt snimac, ktory tento udaj zisti. Takze aj toto je jeden z dovodov (spolu s pripravou na poistku/rele zadneho stieraca v REC), preco si myslim (dufam!), ze tieto konkretne kabelaze ohladom ostrekovacov su rovnake pre vsetky verzie. Koniec koncov 3 zo 4 verzii maju zadny ostrekovac (gts/kombi/signum vs. sedan), tak dufam, ze pre sedan nemontovali nejake ine kabelaze ostrekovacov.

Co sa tyka toho snimaca hladiny vody v nadrzke, ten hadam nebude potrebny, lebo tusim som to uz pisal aj sem, ze staci ho vyskratovat a diagnostika hned pise water level: NORMAL.

2016-05-12 18:20:28

Zdravim. Tak. Aktivoval som zadny stierac aj v CIM module a voila - ide to! Na vstupe cerpadla je +/- 12V, nemenil som ziadne rele ani som nepridaval ziadne rele.

Avsak je tu malicky (vacsi) problem - ked to zapojim na pumpu, tak pri ostreknuti predneho skla okamzite vypali poistku c.5. Mono cerpadlo ma opacne poly oproti dualnemu? Alebo preco to robi?

Meral som tu vlozku pre poistku c. 5 - je tam stale 12V. Pravdupovediac neviem, ci tam bolo toto napatie aj predtym (alebo bolo len ked pumpa isla). Neviete niekto, cim to je?

V UEC napisalo toto:

B3873 - Windshield Washer Pump Relay Circuit Open or Low Voltage

(06) - Present

B3811 - Rear Window Washer Pump Relay Circuit Open or Low Voltage

(06) - Present

V CIMe je toto:

B3840 - Wrong Stalk Switch Configuration

(00) - Present

2016-05-14 18:24:52

Nove info. Nedalo mi to, tak som skumal dalej. Napatie na svorkach sa nadalej krasne meni na +/- 12V. Tak som vybral motorcek a skusil ho, nejde! Pripojil som ho priamo na baterku a nic, len iskrili kontakty, ktore som prikladal na baterku a nic. S motorcekom ani necuklo. Motorcek ma malicky odpor a ked dam na multimetri volbu "piskania", tak pri spojeni + a - kontaktu motorceku to piska = zanedbatelny odpor = vodive spojenie. Takze je mozne, ze som si odpalil mono cerpadielko ked som ho pravdepodobne prepoloval a odvtedy mi vzdy vypali poistku, lebo to pripojene cerpadielko je prakticky skrat?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-14 21:12:44

zrb17: O tomto možném problému jsem psal hned na začátku, spíš to vidím, že takto nelze provozovat monočerpadélko a je prostě po něm..... Oboustranné čerpadélko bude vybaveno nejspíš i diodami atd....

Sežeň si duální a vyzkoušej to.....


Odpovědět

1  2