Fórum - Téma


Ahojky


Fórum Vectra C Ahojky

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2016-01-19 08:06:53

Jj, ohledně problému s řetězem a napínákem jsem se seznámil ještě před koupí. Risknul jsem to. Snad se mi to nevymstí.

Každá nebo téměř každá značka nebo model má svoji slabinu, něco, co se často porouchá nebo co dělá problémy.

Když člověk kupuje ojetinu v nižší cenové relaci, tak si nemůže moc diktovat a kápnout na dobře udržovaný kousek a relativně slušného bazarníka nebo prodejce je taky výkon.

Zatím to auto má dva problémy, svítící kontrolku ABS a ESP (řešeno ještě před koupí, ale evidentně to nebylo dobře pořešeno - není spoleh na bazarníka!) a pak podivný cvakání po odemknutí auta, které vychází z palubovky (možná něco ve spojitosti s imobilizérem). Cvakání chci natočit na video a poradit se.

Jinak v pondělí jde auto na diagnostiku kvůli těm problémům, tak uvidím.

Problémy s ABSkou řešil i předchozí majitel dle faktur, takže to je další ze slabin tohohle modelu jak je vidět. Minimálně tohoto kousku. Na netu jsem se už taky dočetl od pár uživatelů, že se s tím potýkali.

2016-01-19 16:11:42

vojtin: Mám stejný motor a stejný rok výroby.Zkontroluj si jaký je napínak jestli je tam ten starší problémový typ tak ho vyměňJestli máš najeto víc jak 150000 vyměň rozvody,celou sadu.Jinak motor je tichý, úsporný,spotřeba oleje je skoro nulová, mezi výměnou není třeba dolévat.V benzinu spotřeba podle pal.počítače 7,3 a v LPG 9,3. Kromě rozvodů jsem měnil jen lambdu č.1,Toho motoru se nemusíš bát,když mu dáš co potřebuje.Třeba olej 5W40.

http://www.autodily-onlin...ezu/swag/99-13-3042/3.pdf

http://www.club-opel.com/...bez-demontaze-prsou-78112

2016-01-19 16:47:14

bohumil55:

Děkuji moc za info. To mi moc pomohlo. O tomto neduhu vím, četl jsem o něm ještě před koupí. Nechám to ihned v pátek zkontrolovat, v jakým je to stavu a pak uvidím, co dál. Určitě to pořeším, nechci riskovat.

Žádné pazvuky od motoru nejdou, ale uvidím, jestli si na tu práci troufne můj servis nebo jestli budu hledat jiný.

2016-01-19 21:47:22

vojtin: Ono bohužel ani nic moc slyšet nebude, protože řetěz povolí většinou hned při startování, nebo když podřadíš třeba při předjíždění. Každopádně kontrolovat asi nic nemá cenu a jestli jsem na tvém videu jinde, viděl správně, už přes 200tkm, tak si pomalu dávej penízky stranou. A žádnou druhovýrobu typu Febi apod... v tomhle se šetřit nevyplácí.

Se spotřebou oleje se to má asi tak, že je ten motor náchylný na zacházení, hlavně za studena a když mu někdo dával, tak je schopen žrát oleje tolik, co benzínu. Jinak je to v normě, jak u všech oplů, kde výrobce udává skoro litr na tisíc km, jako normální. U mojí to bylo tak, že když jsem ji prohnal po dálnici, tak olej mizel, když jezdila jen cukandy a okresky, tak jsem si ho nemusel ani všímat. Ale častější kontrola je u Z22SE jen vhodnější.

2016-01-20 06:41:36

ondra01:

Děkuji za názor. Olej budu hlídat. Jsem zvyklý ho mít v merku. Neustále mám nějaký olej připravený na případné dolití.

Uvidím, jak bude držet v tomhle autě, zatím mám najeto cca 300 km, takže počkám na vývoj.

Věc ohledně napínáku budu řešit v příslušném vlákně.

Rozumím ale tvému příspěvku tak, že i když bych tam měl již ten lepší typ napínáku, tak musím uvažovat vzhledem k nájezdu o výměně rozvodů? Měl jsem vždy za to, že u motorů s řetězy se rozvody nemění, pokud není nějaká závada.

Uvidím, na co přijdou v servisu.

Doporučuješ tedy místo druhovýroby sadu SWAG 99 13 3045 viz odkaz níže?

http://www.autodily-onlin...ezu/swag/99-13-3042/3.pdf


Odpovědět

1  2