Fórum - Téma


AGR/EGR ventil zafira 2,2 DTI


Fórum Zafira A AGR/EGR ventil zafira 2,2 DTI

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2009-02-01 10:20:00

Zdravím mám opel zafira 2,2dti r.v. 2003 a vyskauje mi porucha agr/egr ventilu.Projevuje se to tak že se mi rožne kontrolka ze simbolem autíčka s klíčke a motor ztratí výkon už jem ho nechal vyčistit ale zase se to projevilo ted mi byla doporučena výměna ele ventil stojí 14000 kč.ted jsem nekde četl že to jde vyřadit Poradí někdo.A navíc jsem ted byl na diagnostice a měl jsem tam poruchu váhy vzduchu a nějakého čidla ale to prý vyčistily a be to dobrá. dík za rydy Otyn....

2009-02-01 15:16:26

Vyřadit jde tim že se zaslepí už jsem to dělal,když ho vyndáš tak pod nim máš tesnění,vytáhni ho a podle toho těsnění udělej z plechu to samé jen stím rozdílem že vynecháš jednu diru.Tím pádem tam budeš mít jen jednu díru a to jen tu natu jehlu tu kulatou díru.Tu druhou tam mít nebudeš.Pak to tam vrat zpátky v tomto pořadí,těsnění-tu záslepku co jsi udělal jen stou dírou natu jehlu-a pak ventil.Odpoj na 45min.baterku a zapoj,zkus to projet.

2009-02-01 19:47:45

jo a co elektronika nebude to hlásit poruchu a prý se zvedne o hodně spotřeba jo a dík za radu

2009-02-01 22:12:33

Takle pokud je ten ventil uplne vhaji tak ti zaslepeni urcite nepomuze.Pred zaslepenim odpoj baterku aspon na 20min.tim resetujes ecu.Kontrolka by ti potom mela zhasnout.Me se ale asi po 100km znovu objevila tak jsem vytahl tu zaslepku a jeste jednou ho poradne vycistil a jehlu nastrikal olejem wd40.Od te doby mam klid.A zeby stal 14000kc to se mi nejak nezda,kdybys ho nesehnal levneji tak mi napis,kamarad dela v oplu tak bych mu rekl.

2009-02-06 17:20:49

No tyto peníze stojí elektronický EGR, už jsem ho jednou kupoval. Vyšroubuj ho ven a podívej se jestli není zas... karbonem a jestli je pod ním průchozí díra. Machanický jde zaslepit bez problémů, u elektronického jsem to ještě nezkoušel tak nevím jestli to nebude pořád vyhazovat závadu.

2009-02-07 15:05:10

Já měl problémy se zaslepením i u mechanického,jelikož mi nefungoval tak jsem ho zaslepil a stejně mi to vyhazovalo pořád chybu.Tak nevim.Nakonec jsem koupil za 500 na vrakovišti a mam klid zatím

2009-02-07 20:44:48

Jsou EGR co nemají spětnou komunikaci s ECU - ten jde zaslepit bez problémů, nepatrně zvíší výkon a sníží spotřebu (do motoru jde čistý vzduch a zvíší se teplota hoření, stoupne NOx). EGR co má spětnou komunikaci s ECU bude dál hlásit závadu, ale jde to prý obalamutit vložením odporu, jednotka si pak myslí, že je v pořádku

2009-02-08 01:53:09

A jak poznám který mám.Někdo mi řikal že to jde prý vymazat z ecu přes počítač.Tak se bude tvářit že tam nějaký ventil vubec neni a ani nebyl.Díval jsem se nato ale nějak jsem to vtom nenašel,tak nevim.

2009-02-08 10:01:03

a kde jsi ho ¨sehnal za 500 co to bylo za vrakáč ja se ptal na par vrakáčích a chtěli po mně polovinu ceny co stojí nový

2009-02-09 11:11:18

je to autovrakoviste opel Vojkov

2011-08-23 13:22:52

no nazdar, asi budem vyzerť ako blb, ale už týždeň hľadám v motorovom priestore Zafira A 2,2 tdi ten nešťastný ventil AGR/EGR a nemôžem ho nájsť. Pri jazde nad 110 km/hod ma to prepne do núdzového režimu a do normálu sa to vráti až po vypnutí a opätovnom naštartovaní motora. Po diagnostike mi povedali že je problém z ventilom recirkulácie spalín. Pokiaľ je to možné skúste mi niekto poslať na mail foto kde sa to čudo v motore nachádza alebo ako ten ventil vyzerá. vopred dakujem . petervavrecan@gmail.com

2011-12-15 15:04:52

Mam ten stejný problem. Při ohřátí se rozvítí servis a auto ztratí výkon, v servise mi řekli že je to AGR ventil a vývěva. Mám tam mechanickej AGR ventil a tak se chci zeptat jak ho vyřadit ze hry. Předem díky

2011-12-15 16:35:07

piko: je zleva motoru na boku sání

2011-12-15 16:35:23

Jirka: nevím co máš za motor.

2011-12-15 17:55:17

2.0 nafta 74KW r.v. 2001. A ještě je třeba podotknout že nefunguje ani z mála ten ventil.Díky za odpověd.

2011-12-16 17:19:05

http://www.pmnd.wbs.cz/EGR-VENTIL.html?razeni=2 vypadá takhle a na těchto opel motorech myslím zaslepit vůbec nejde (na 2,2dti 100% nelze) na 2.0 myslím také ne ale jistý si nejsem počkáme zda se ozve ještě někdo fundovanější.

2011-12-16 21:40:31

U toho motoru je myslím EGR nejen s podtlakem , ale i s elektronickým ovládáním. Odpojit nepůjde, ale nikde jsem nenašel, jestli má dvě Lambda sondy. Jestli jen jednu, tak ho jde oblbnout záslepkou.

Hansdob: A vůbec, ty vždycky napíšeš, že se ozve někdo fundovanější a já se na to jak blbec chytnu(už podruhé). A přitom vůbec nejsem fundovanější. Já jen tak dedukuju, takže mne pro jistotu kontroluj a případně mi tu vynadej, že plácám blbosti. Fakt jsou to jen dedukce :-D

2011-12-17 08:21:28

no hlavně ted myslím že na tomto dieselu není ještě žádná lambdasonda. To že se ozvu je tím žre sice ty auta opravuju ale nedělám jen oely a nelze si pamatovat vše a tak blbnu motá se mi to z jiných aut a pak tady někdy radím špatně

2011-12-17 13:03:44

Prozkoumal jsem schéma managmentu motoru a ten motor vážně nemá žádnou Lambdu, takže asi bude řešením vyrobit záslepku na přívod spalin. Jednotka má kontrolu funkce polohy EGR, takže po odpojení ovládání hodí chybu.

Hansdob: Je jasné, že nikdo nemůže znát všechny typy aut, natož všechny typy motorů. Myslím, že nikdo by si tu nedovolil tvrdit, že tu radíš špatně, naopak velmi dobře. Každý jsme určitě za tvou radu rádi. Jsou základní principy techniky, které jsou u všech aut stejné. Pak je tu forum od toho, aby to případně někdo upřesnil. Já na Opla hodně čerpám z Opel programů(EPC, TIS 2000), univerzální Vivid Workshop, nebo z knihy od pana Etzolda.

2011-12-17 17:16:15

u motoru 2,0DTI nevím právě jak to s ventilem je ale na 2,2DTI nelze zaslepit řj padne do nouzáku auto jede špatně. Nelze obejít zatím asi ani softvarově ale u toho dvoulitru vážně nevím.


Odpovědět

1  2