Fórum - Téma


Agila 1,2 rozvody


Fórum Agila Agila 1,2 rozvody

Informace o modelu: Opel Agila

Diskuze o vozidlu

2002 Agila A 1.2

1 fotek  |  37 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 199 ccm (73 cui), Řadový, 16-ventil, Z12XE.

v elektrice,klima,alu,nášlapy,rám



2014-02-16 19:47:26

Kolik km by měl vydržet rozvodový řetěz? Mám najeto 107 000 a přijde mi ,že u teplého motoru řetěz dost chrastí. U studeného je to tiché.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-16 19:49:59

liborek34: Ona ta 1.2 má takový specifický šustivý zvuk. Jak se to projevuje při studeném startu? Zarachtá to nebo je ticho jako po pěšině? Já mám na 1.0 (má to stejný rozvody) najeto 136 tisíc a je tichoučký za všech okolností.

2014-02-16 19:52:50

Start je tichý,ale když se ohřeje,tak to chrastí a klepe

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-16 20:31:58

liborek34: To je špatné, jak to klepe? Vršek? To by mohli dělat hydrostavy. Jestli spodek, tak je chycená klika.

Venca49  
Václav
2014-02-16 21:05:07

liborek34: Je možné,že je vadný napínák řetězu.Navíc se řetězy vytahovaly a měnily se na záruku za jiné.Možná,že měněn nebyl na svolávačku,záleželo na výrobním číslu motoru.Více chrastily řetězy na 1.0 12V a při větším vytažení proklepal prsa.Chce to odborníka,aby to poslechl.Neodkládej to.

PS: Jaký dáváš olej,chce to 5W30.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-16 21:10:19

liborek34: To se musí slyšet. Pro představu jak to tam vypadá: http://www.vauxhallowners...-timing-chain-kit.255405/

2014-02-16 21:15:55

venca49: Mno, já ti teda nevim, Maruš, ale do motoru 1.2 majícího 107tis.km mi 5W30 přijde už docela dost řídký... Přestože to třeba výrobce do motoru doporučuje, ale nového. Myslím, že by za těchto okolností lépe posloužila už 5W40 - naplnit napínák řetězu stihne úplně stejně a za provozní teploty motoru bude "hustší"...

2014-02-16 21:24:44

všechny roky do motoru v německu dávali 10W40

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-16 21:35:11

liborek34: Ta 10W40 je správně, taky ji tam mám......

2015-01-25 13:48:26

Mám Agilu 1,2/16, rv 2000. Koupeno z AAA bez funkčního tachometru, volant skoro ohlazený v horní polovině, jinak celkem zachovalé. Podle záznamů z STK bylo auto kontrolováno po dobu 5 let se stavem 87 t. km, takže skutečný stav těžko určit. Sice trochu fouká nalévacím víčkem oleje, ale olej nežere.

Naposledy jsem při výměně oleje + filtru naplnil olejem VALVOLINE MAX LIFE pro motory nad 100 000 km, poté, co jsem si nechal v servisu vyměnit snímací cívku na převodovce a tím jsem rozchodil opět tachometr!

http://www.valvolineeurop...%284058%29/maxlife_10w-40

Po nastartování se na cca 20 sec ozve zaklepání několika ventilů, které pak ztichne, Předpokládám, že jde jen o nějaký zádrhel ve vymezování vůle zdvihátek při náběhu provozního tlaku oleje.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-25 14:37:57

vepe: Ono jde o to, jestli to jsou skutečně hydra nebo jestli to dělá rozvodový řetěz..... Obojí je plněno tlakem oleje, jak správně usuzujete.

2015-01-25 15:17:06

vepe: To nebudou hydroštely... A zlepšovat se to taky nebude, naopak...

2015-01-25 22:58:00

Nestrašte... motor jinak běží velice tiše, uvnitř na volnoběh je neslyšitelný. Hlučný řetěz jsem měl naposledy někdy koncem 60. let na Spartaku :O Ani na VAZu 1600 s 250 t. km nebyl téměř slyšet.

Venca49  
Václav
2015-01-25 23:14:06

vepe: To není strašení,ale skutečnost.Neříkám,že to bude řetěz,ale tyto se vytahovaly jako praková guma.Také se měnily na svolávačky,ale to je již pryč.Jestli je jinak za chodu na volnoběh tichý,tak to ještě chvíli vydrží.Spíše bych řekl,že se později plní hydroštely,to by bylo přijatelnější.Záleží i na kvalitě oleje a hustotě.Pokud motor nežere,tak je předepsaný olej 5W-30.Hustější tolik neubývá.ale právě pomaleji naplní napínák a zvedáky.To je to zaklepání po studeném startu.Je třeba zvuky hlídat a kdyby se zhoršovaly,tak nechat opravit.

Jo a Spartak měl řetěz dvojitý a tady je jako na kole-jednoduchý.

2015-01-25 23:26:06

Zvuky hlídám jak dobrman Ono se to zaklepání po startu ozývá ale standartně, jen u teplého startu je výrazně kratší. Proto usuzuji na opožděné plnění spíše zdvihátka, je to klepání jen cca 2 ventilů, takže myslím, že někde na konci olejového kanálu.

2015-04-20 15:26:47

Ještě k tomu, jaký olej používám... ten Valvoline MAX LIFE http://www.valvolineeurop...ducts/engine_oils/maxlife zčela nečekaně plní sliby, které uvádí. Než jsem jej prvně nalil, unikal olej kolem kliky na obou stranách, teď jsem nemusel za 5 t. km dolít vůbec nic.

Aby to nebylo málo, naplnil jsem jím i motor u Nexie (původní 1,5 l motor OPEL, snad ještě i v Astře F), do kterého vnuk lil víc jak 2 l na 1000 km 10W/40 běžné. Už dvakrát hlásil, že s tímhle Max Life za 1300 km nemusel dolít ještě vůbec nic!

2015-04-20 16:25:06

vepe...jaký ten Valvoline Max Life do Agilky liješ?... 10W40 nebo 5W40 mám na něj zálusk

2015-04-20 18:05:57

stafík: Ten 10W/40, nikdy v životě jsem 5W nikam nelil. Ten je podle mne na extrémní mrazy a ty na štěstí u nás nepanují.

2015-04-20 18:46:56

vepe: Z olejů 5W40 netřeba mít strach, jsou hojně užívané, řekl bych spolu s 10W40 tak fifty-fifty. "Na extrémní mrazy" jsou oleje 0W30 nebo 0W40, tedy zastudena hodně "řídké", i když mezi 0W a 5W není zas tak propastný rozdíl, jak by se třeba dalo čekat...

2015-04-20 18:53:16

vepe: já mám ten samý motor v corse c ale liju 5w40 kvůli olej.napínáku rozvodového řetězu a hydroštelům (měním max po 8 tkm)...ta dírka v napínáku

a hydroštelech na průtok oleje je velikostí něco jako špendlíková hlavička řetěz??? to raději nekomentuju.Jezdím krátké trasy...takže převážně studené starty...mám nové rozvody udělanou hlavu a všech 16 hydroštelů je nových.O té 10W jsem uvažoval ale asi jen v létě na zkoušku tož tak.


Odpovědět