Fórum - Téma


Aditiva do nafty


Fórum Insignia Aditiva do nafty

Informace o modelu: Opel Insignia


1  2

2016-09-26 20:10:45

Ahojte, chcel by som sa opýtať na aditiva do nafty, používam VIF asi tri mesiace, ale nevšimol som si žiadne lepšie ci už tichší chod motora alebo lepšie studené štarty, viem že nemôžem od aditiva čakať žiadne zázraky, ale rozmýšľam, že vyskúšam Millers Oils Diesel Power ECOMAX máte niekto s týmto aditivom nejaké skúsenosti, pripadne ste si všimli po aplikácii nejaké zmeny pozitívne?

2016-09-26 20:21:07

libor95: ahoj, ja používám Vif zhruba 3-4mesice a jsem spokojeny. Zaznamenal jsem sníženou spotřebu, co se hlasitosti tyka, to nevim, asi stejne. Ale take rad vyzkousim nejaka jina aditiva

2016-09-26 20:23:18

Ano, menej peňazí v peňaženke.

2016-09-26 20:54:04

jean: Aditivace VIFem vychází při předepsaném dávkování 1:1000 zhruba 50hal. na litr paliva a myslím, že to nikoho nezruinuje. Já osobně som za, aditivuju si i benzín. Někdo má zkušenosti takové, jiný makové, vlastní aditivace je každého rozhodnutí, osobně bych ji (raději) doporučil a u nafty obzvlášť. Pokud netankujete prémiovou, ta by měla (konkrétně VIF) už obsahovat.

P.S. Benzina měla při testech paliv zhruba před dvěma roky druhý nejlepší benzín N95 (první byl tehdejší Agip), hlavně co do mazivosti. Nedlouho poté i ona přestala aditivovat, z velmi dobrého benzínu udělala zcela obyčejný. Šetří se dnes na všem a všude...

2016-09-26 21:00:58

colommbo: keď sa tankuje prémiová nafta ako maxx motion alebo v power môže sa aj do takej nafty ešte nalievat aditivum?

2016-09-26 21:10:33

libor95: Ano, může. Co vím, tož zrovna (jinak velmi kvalitní) MaxxMotion od OMV má mazivost na hraně a pokud do ní ještě cmrndneš třeba VIF, aspoň nastopro víš, co v nádrži máš. Ale jak jsem už psal - někdo aditivuje a někdo to považuje za zbytečné (vyhozené peníze)...

2016-09-26 21:18:45

V zime áno, proti krištálom. Pretože málo jazdím a keď v lete natankujem plnú, tak po zime mám ešte polovicu nádrže. Ale kto jazdí viac, tak lepšie je tankovať kvalitnejšiu naftu a už nič tam nedávať.! Môže sa stať že pridaním niečoho z kvalitnej nafty spravíš šit-humus. Libor ak tankuješ čo píšeš, ja už by som nič nepridal..!

2016-09-26 22:06:45

Ahoj,naprosto souhlasím s Colommbem,ve Světe motorů dělali test na značku VIF,tam hlavně jde o tu mazivost a plus k tomu zabranuje k tvorbě úsad anebo,když už tam je tak ho odstranuje,ta "normální" nafta prostě není kvalitní a ty aditiva se dostanou tam,kde olej už nemá šanci.

2016-09-26 22:33:51

davam celorocne do kazde nadrze zimni VIF. na bmw 3.0d mam najeto 340 tkm, puvodni CR cerpadlo, vstriky vse 100% stav. na Trafic 2.0d najeto 250 tkm a taky vse ok, Iveco daily najeto 680tkm a vse PUVODNI! vsechna auta na VIF, naftu beru Benzina TOP Q bcas Vervu a nebo EuroOil, Slovnaft.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-09-27 00:46:39

Co se týká Ecomaxxu od Milera, je to kvalitou a efektem srovnatelné s VIFem ale cenově už nikoli. Osobně tankuji pouze naftu bez přidané biosložky, tedy čistou, žádnou řepku a aditivuji zimním VIFem také celoročně.... Vůz mám z Holandska pořízený s cca 163 tis. km, nyní má najeto 205 tisíc a vše šlape jak má, viz měření emisí v profilu vozidla.

Co se týče VIFu, ani jsem nepožadoval nějaké pocitové zlepšení čehokoliv ale chtěl jsem v klidu nastartovat v "krutých" mrazech, namazat a udržovat palivový systém v čistotě (potvrdila zkušební předčasná výměna filtru paliva).

2016-09-27 06:39:55

Používám VIF jako většina zde do nafty, asi měsíc a nějaké citelné zlepšení není cítit. Ale dle nezávislých testů byl zrovna VIF nejlepší ve většině parametrů, tak snad bude i zima v pohodě, uvidíme až přituhne, doufám že to bude znát.

2016-09-27 21:39:32

O dieselovom VIFe nemám najlepšiu mienku. V zime mi akékolvek iné aditíva poslužili lepšie,než VIF. Používal som VIF 4 roky,či bol v nádrži alebo nie,žiadna zmena. Pri -18 mi nafta zamrzla i s VIFom.Iné aditíva,napríklad Castrol lepšie znižovali hlučnost a zlepšovali štart, Metanova čistila na 1. Momentálne používam ML Ecomax a som viac,než spokojný.

2016-09-29 14:41:42

brembo: to ze vif je ne uplne ok ve velkych mrazech se vi. to je znama vec. ale jinak slabiny nema. osobne sem jeste udelal dobrou zkusenost s TDA od Castrolu. Ale VIF je pro me nejlepsi i do benzinu.

2016-09-29 15:19:49

biggest: VIF (benzínový) jsem něco přes rok používal taky, pak jsem objevil kouzlo (o trošku dražšího) Wynn's Sumpremium Petrol a zatím u něj spokojeně setrvávám.

2016-09-29 15:49:19

Chlapci, toto je nekonečná diskusia a nikdy nikam nepovedie. VIF bez VIFU a pod. je vždy individuálne. Podľa mňa je alfa omega tankovať kvalitnú naftu a vybehať nádrž. Ak niekto jazdí raz za rok a má tam 2 ročnú naftu, môže si byť istý, že tá nafta je zlá. Nafta má krátku životnosť a biozložkami sa degraduje ešte rýchlejšie. Ja osobne považujem názor KOPEJDU za jeden z najlepších názorov a dávam radu tankovať kvalitnú naftu bez biozložky, len neviem, kde ju natankujem v SR... Ďalej na zimu tankovať čo najčastejšie a nechať v nádrži čo najviac nafty aby sa nekondenzovala voda, ja plním až po okraj hrdla s vytiahnutou pištolou. To je dôležité Poznám expertov, čo zaparkujú auto veď v zime sa budeme voziť so ženou na benzináku a nechá prázdnu nádrž. To je najhoršia vec! Osobne je vec nafty hlavne vec udrzby nádrží. Predražený MAXMOTION alebo VPOWER sa zrejme míňa hlavne v lete pomenej. Ja osobne beriem TESCO Diesel Plus, považujem to za pomer kvality a ceny. Rozdiel však nevidím! Ide len o moj subjektívny pocit. Kupujem si teplo na duši, že niečo lepšie tankujem. A posledná vec, zrejme kralupy nad vltavou... Norska ropa má menej siri ako ruska. Preto by som zase pre osobný pocit tankoval tam, kde zavazaju kralupy a nie slovensky Slovnaft.

Dnes tá nafta je viacmenej rovnako (ne)kvalitna vsade. Ak by som si mohol vybrat, byval v pohraničí, tak by som tankoval zásadne v Rakúsku. Nie je pravda, že MAXMOTION je braný zo Schwechatu. Jedine viem, že VPOWER diesel by nemal pochádzať zo slovenských/českých rafinérii. Viem, že nejaky cas Globus, TESCO aj METRO (Makro) zavazali naftou z kralup nad vltavou. Myslim ze sa to vsade volalo ULTRA Diesel.

2016-09-29 16:28:48

OMW jedného času predávali kvalitnú naftu, teda olej ako naftu. Výber nafty aj aditív do nafty je len subjektývny pocit spokojností. A navyše aditíva celoročne používané napomáhajú skracovaniu životnosti DPF filtra. Ukončil by som to asi takto: tak ako niekto je spokojný z LPG vo svojom voze, stejne tak iný je spokojný zo svojímy aditívamy. Každý si robí svoju radosť. Pravda je však tam. Čím menej, tým lepšie. Pokiaľ možno už nič nepridávať nikam.

2016-09-29 20:24:48

Naftu bez bio asi nekupiš. A tasktiež benzín. Naši zlobovaný,podplatený poslanci sa zhodli,že tento rok to už nebude 5% ako v EU,ale z iniciatívy 7%-lenže nie z celkového predaného množstva,ale každé palivo musí obsahovat 7% bionukleárneho bordelu. To znamená,že v minulom roku ,ked to bolo 5% a producent si splnil ulohu,tak mohol predávat i bez bio. Podla novej smernice,ale už nie.

2016-09-29 21:54:29

v CR je bez bio slozky EuroOil.

2016-11-19 00:29:06

tenhle clanek v podstate tvrdi ze aditiva z pohledu vykonu jsou zcela zbytecna. http://www.automag.sk/vys...ykon-nezvysi#articleStart otazkou je tvorba karbonu a jinych usad...

2016-11-19 09:49:05

Ked natankujem V Power Diesel tak mi klesne spotreba a predlži sa cyklus regenerácie DPF. Finančne ale uspora paliva neprináša taký zisk,aby a mi ju vyplatilo tankovat pravidelne. S inou 60 cetánovou naftou je to podobné,len uspora spotreby nie je taká velká,ale finančne sa to vyplatí. A používat aditíva možem len odporučat,samozrejme kvalitné.


Odpovědět

1  2