Fórum - Téma


Aditiva


Fórum Pokec všeobecný Aditiva



1  2

2012-04-08 13:32:01

Čau, jaký máte zkušenosti s Aditiva do benzinu od STP? Myslím třeba ten Fuel Injektor-čistič vstřikovacího systému-benzín. Píšou, že obnovuje akceleraci, zvyšuje výkon, vyrovnává VOLNOBĚH ATD. Je to na 50-60l nádrže, Jak často se to tam má lít? Dám příklad, hlavně se zase nesmějte jako vždy Mám v autě 52litrů, naliju to tam, dotankuju do plný, ujedu cca 150km a naliju to tam znova. Stane se něco? Nevadí to nějak nebo ano? Nebo se to má lít do prázdný nádrže jenom? Stane se něco i když tam naliju třeba tento prostředek a pak k tomu ještě přijeju Aditivum do benzinu Petrol Treatment? Nebo se to nemůže míchat?? Děkuji za odpověďi

2012-04-08 13:32:37

Upozorňuji, že to tam nechci dávat jenom kvůli výkonu a tak, ale tak abych ošetřoval ten motor o to mi jde hlavně

2012-04-08 14:08:35

Myslím, že to motoru neuškodí, ale jestli mu to pomůže, toť otázka, může to být jen takový placebo a pocit, že jsem pro svoje autí něco udělal... Nicméně sám jsem si konkrétně tohle STP do benzínu taky dřív lívával, ale bohatě stačí jedno balení na celou nádrž. A jestli tam pak přidáš ještě i něco jinýho, nevadí. Za důležitější považuju netankovat do nádrže žádný s*ačky, ale jen kvalitní benzín či naftu.

2012-04-08 14:21:03

Jo to já tankuju kvalitní - Shell V-Power nebo Racing, OMV Carrera 100 nebo MAxxMotion a tak..žádný sračky za 33 kč tam fakt nedávám. Jen kvalitu....

2012-04-08 15:15:52

Chlapy, v práci máme nafťáky a všimli jsme si jedné záhadné věci. Když tankujem na Agipu, nebo OMV, tak máme o litr větší spotřebu než když natankujem naftu V krhově, kde ju maj o hodně levnější. Trať a styl jízdy furt stejný, nevíte čím to?

2012-04-08 15:30:37

Pokud je to déledobější a vysledovaná záležitost, může to mít i zcela prozaické příčiny - dobrou naftu od OMV a Agipu si chlapi po troškách odtáčejí do petek anebo může být i chyba v počítadlech výdejních stojanů, nebyla by to ojedinělá záležitost. Tedy v obou případech vliv tzv.lidského faktoru..

2012-04-08 15:54:27

To si právě neodtáčí do petek, protože to jsou poznatky z jejich vlastních aut a teď už i z mého služebního, když to zjistili. Navíc já jezdím s něma, jezdíme vždy v koloně.

2012-04-08 21:42:23

Můj názor:

Tankvování "kvalitního" benzinu jako V-Power, Carrera atd. je poznat jenom při placení v peněžence...a to teda hodně kvalitně.

Že by byl mezi těmito benziny a normálním N95 takovej rozdíl, kterej by byl tou rozdílnou cenou opodstatněn, tak to teda rozhodně není. Kam se tyto benzíny hrabou na N95, který nebude natankován v ČR, ale třeba v Rakousku.

Co se týče aditiv, nikdy jsem do žádného auta aditiva nelil a lít nebudu. Nemyslím si, že tam patří. Když mají něco uvolnit, tak uvolní i to co nemají a když mají něco utěsnit, tak utěsní i to co nemají. S prvními mrazy, šupnu do nádže jednu lahvičku velfobinu a tím na rok zase s veškerejma aditivama končím.

2012-04-08 22:20:32

Tím kvalitním palivem jsem nemyslel hnedky V-Power, Carreru nebo Vervu, to mi připadá taky zbytečný. Jen jsem chtěl naznačit, že pokud někdo leje do auta benzín od malý pumpičky někde v Horní Dolní, naftu od čerpadla v bývalým JZD jen proto, že ušetří korunu na litru anebo mu kamoš nosí naftu vycucnutou načerno z bagru, že to pro jeho motor nemusí bejt zrovna ta pravá lábuž... Na druhou stranu ale chápu, že když někdo najezdí autem měsíčně třeba 5tis.km, tak kouká na každou korunu...

2012-04-09 08:54:21

Jasně,.... lít do moderního HDI nebo common railu naftu, která někde (v traktorce, JZD) měsíce parafínovatí a obvykle ji leješ do T148 nebo něčeho podobnýho, tak to není dobře.

Ale s benzínem mám trošku jinou zkušenost. Měsíčně najezdím s osobákem okolo 7tis km (pro někoho málo, pro někoho hodně) a upřimě, cenu paliva (pouze N95) vůbec neřešim. Prostě až se rozsvítí oko, tak zajedu k nejbližší pupmě a tankuju. Takže občas tankuju i nam malých benzinkách, takových těch "regionálních", které jsou třeba jenom jedna nebo dvě v celém kraji (možná i v republice). A hle co jsem zjistil (nebudu uvádět názvy, reklama atd), možná se budete divit, ale ujedu na ně víc km (řádově okolo 70-100km) než na benzin "velkých" celorepublikových benzinek. Takže ony "malé" pumpy bych zase hnedka nezatracoval.

Ovšem jak píši, tankuji pouze N95...jak to na nich bude s kvalitou nafty, to fakt nevím.

2012-04-09 10:06:49

Rozumím - kdybych najezdil tolik a třeba po celý republice, taky bych to řešil jako ty (a taky jsem to tak dřívávejc dělával.) Teď už tolik nenajedu, takže cenu neřeším a tankuju v podstatě pořád u stejný pumpy se škeblí ve znaku, už jsem tam pomalu jak štamgast a zdravíme se s personálem... A (moderní) naftový motory jsou obecně mnohem háklivější na kvalitu paliva, to je stará vesta, zlatej benál...

2012-04-09 12:07:19

Jediné aditivum dávám CASTROL TDA. Leju to do Mondea TDCi 2004 96kW. Po koupi mi občas na 6 cuklo auto a při podřazení v určitých otáčkách. Teď mám auto 3 roky, najeto cca 50t km a auto ani necukne. Pokud přestanu dodávat aditivum, cca po ujstí 1000km zase začně cukat. Takže aditivum přidávám pořád a jsem v pohodě ... a i auto. A startování v zimě i v mrazech zcela bez problémů.

Bylo mi před 8 lety doporučeno kamarádem. Používal jsem u TDi 81kW (očipovaném na cca 110kW), najel s ním 160t km a nikdy jsem neměl sebemenší problém. Teď leju do Mondeo a také vše OK.

Mám i podobné aditivum od Castrolu do benzinu, ale... Tady nevidím žádný efekt. Odzkoušeno na Vectra V6, Fiesta 1.25 16V, Astra 1.4. Auta jezdily (jezdí), startujou... Možná (opakuji možná) u Fiesty se zlepšilo "tahání" od spodu. Ale také to mohlo být jen moje zbožné přání

Viděl jsem test aditiv a nejlépe kvalitou v ČR vychází aditivum VIF (u nás v UL těžko k sehnání - pouze u Auto Štang). Na druhém místě je mnou zmiňované aditivum od Castrolu (běžne v Autokelly)

2012-04-09 17:16:48

Trinome někde je tu veliká přestřelka jestli aditiva jo nebo ne.Já osobně dávám a nic se neděje.Olej neubývá.S motorem problém nemám.Liju to do oleje i do benzínu .Byl tu zminovaný Castrol.Je to aditivum jak do nafty tak do benzínu.Pak ty STP nebo Goldeagle atd.Jsou to sice peníze navíc ,ale je to tom jestli jseš ochotný to dát.Při výměně oleje ,dám výplach a po nalití nového ,tam šupnu třeba Lubrifilm.Slibujou lepší starty a snížení tření motoru.Do benzínu ty čističe vstřiků . Vlastně jsou to podobná aditiva ,která se dávají do prémiových benzínů.Používal jsem to před 20 lety do škody rapid.Pak do Plymouth laser a nyní do Omegy i do renaultu.A až budu měnit olej v Lexusu dám tam výplach. A do benzínu liju ten Castrol aditivum.Co se dávkování týká tak je tam návod a liješ to tam do plné nádrže a pak třeba až za čtvrt roku.Ten Castrol můžeš používat častěji ale s rozumem.Ředění je psané vždy na obalu.Tak si to spočítej.Míň je vetšinou líp

2012-04-09 17:21:51

to Najmi: to nejlepčí aditivum není VFI, anóbrž VIF

2012-04-09 17:35:56

Ze švestek????

2012-05-19 13:22:10

Tak s premiovou naftou si dovolim krapet oponovat !!

Nejhorsi naftu v ČR ma schell , v zime nasim hostum zamrza jako prvnim a vsem do jednoho dokonce i lidi co tam dali aditiva (asi to zase takova bomba nebude )

nejmin zamrza benzina a jeste jedna obyc znacka (ruska ale nemuzu si vzpomenout , u nas tuto stanici nemame)

modrej znak , casem doplnim...

tady vam dam test nafty a mrknete na ty rozdily s DDR.idnes.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell

Martin

2012-05-19 14:16:15

Máš můj souhlas, ikdyž se opíráš o několik let staré výsledky testů.

Souhlasím proto, že kolega se škodovkou TDi PD po několika letec ježdění na Diesel V-Power ml problémy se vstřiky. Bylo mu řečeno, že nafta je moc suchá... (neřekli mu, že v Německu je nafta o třídu lepší ). Přesunul se od Benziny na Vervu a měl klid...

Já jsem osobně najezdil na Diesel V-Power na Toledu TDi 81kW (načipovaným) něco kolem 150t km a zcela bez problémů. Používal jsem aditivum od Shellu TDA (né zcela pravidelně. Tak 50na50 - hlavně v zimě). S motorem ani naftou, nebo podobně - žádné problémy. Spotřeba léto i zima do 5,5 L/100km.

Teď jezdím k Luk Oilu s Mondeem TDCi 96kW (načipováno cca na 120kW) a MUSÍM používat aditivum. Jinak mi auto začne cca po 1000km cukat (občas). ALe to mi dělá i u OMV, Benziny apod...

2012-05-19 15:23:56

Mezi laickou i odbornou tribologickou veřejností převládá názor, že nejvíc nejlepčí nafta (a taky asi nejdražšší) jest OMV MaxxMotion. Ale Hlavní poznatek z týhle diškuse, aha...? Který že to motóry jsou háklivý na kvalitu paliva, aha...? Naftový! A který že to motóry nejsou (aspoň v té míře) háklivý na kvalitu paliva, aha...? Kdo uhodne, vyhrává...!

2012-05-19 15:47:02

Pravda je, že v této době pokud kupuješ nějké novější vozidlo s benzínovým motorem a nenalítáš 40t km za rok, je jednoznačnou volbou benzínový motor

ALE - jelikož skoro každej kupuje starý šlupky 2.5 V6, která mi ve městě papinkala 14L/10km, tak se vyplatí motory TDi. Správněuvádím motory TDi. Nic jiného !

Žádný TDI PD, DTI, CDTi, JTD (ty jsou super, ale zbytek auto stojí za ), TDCi, apod ... O motorech DTI od Oplíků se nemusím rozepisovat (resp. o řídících jednotkách na čerpadle). Zbytek už jsou vysokotlaká čerpadla háklivá na naftu , což je v ČR velký problém...

Pokud bych měl možnost, vždy bych volil diesel TDi, nejlépe 96kW (nebo 110kW) + načipovat. Pokud člověk není...eeee... "penis" , tak mu i potom motor vydrží nadosmrti s výtečnou spotřebou a vysokým výkonem!

A tohle u stejných ročníků vozidel s benz. motorem říct nemůžeš. Co se v tu dobu dělalo? Opět Škoda s 1.8T, nebo RS, Saab 2.0T. To, ale, žralo jako kráva i při úsporné jízdě. Motory Honda V-Tec, ale ty byly povětšině ulítané. Navíc stejný problém - aby to jelo, musel jsi to točit, takže jsi jel za 10L/100km. Apod...

Mnoo, jsem se krásně rozepsal... Ale stejně jsem jezdil manželčinou Vectrou 2.5 V6, když jsem se chtěl povozit s pořádným zvukem a zááááátahem... ! Sice v Mondeu jsem jel za poloviční spotřebu s lepším zátahem, ale je rozdíl, když se motor dá TOČIT A to v Mondeu moc nejde, resp. to nemá žádný význam..

2012-05-19 17:27:14

Souhlasím s tebou, Najmi, však ten můj přípodotek byl myšlenej spíš jen jako takový popíchnutí a snad to z něj taky aspoň trochu vyznělo. Notabene já jsem celej život zapřísáhlej benálista a jinej už nebudu a jako takovýho je potřeba brát mě maličko s rezervou... A je mi jasný, že 99% lidí na tomhle fóru si nekupujeme nový auta, bo buď na to nemáme anebo nám to připadá jako vyhazování peněz. A každej si prostě pořizuje auto podle svých potřeb, situace, zálib či peněženky a pak se s tím holt musíme už nějak poprat. Jen jsem už za těch 36 let, co kroutím volantem na našich silnicích, nabyl přesvědčení (a tady na fóru je to podobný), že se prostě obecně víc se*ou (a to z různých důvodů - kvalita paliva v ČR, složitost motorů, složitější a dražší servis a tím pádem odfláknutej či ošizenej přístup majitelů atd.) naftový auta než benzínový, toť v podstatě vše, co chtěl básník říci...


Odpovědět

1  2