Fórum - Téma


A16XER - Olej ve vodě


Fórum Zafira B A16XER - Olej ve vodě

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2

pene  
2016-04-06 11:06:08

Dobrý den všem. Přiložené fotky jsou sice nic moc (focené mobilem), ale přesto je vidět, co a jak. Já svůj názor mám , ale rád bych slyšel od vás co a jak. Hlavně, co se týče příčiny a nápravy a kdyby si někdo troufal odhadnout cenu. Děkuji.

2016-04-06 11:10:44

Těsnění pod hlavou u astry mě to stávalo 3500Kč

pene  
2016-04-06 11:11:53

kokodaj: Ta cena je za materiál, práci, ...?

2016-04-06 11:16:58

pene: No dával jsem 2000kč za rovnání a tlakovou zkoušku hlavy válců 500kč těsnění pod hlavu válců 700kč olej a filtr a 300 svačina pro mechoše Když koupíš ještě destilku tak jseš na tom kolem 3500Kč

pene  
2016-04-06 11:21:24

kokodaj: díky.

Na těchto motorech to ale nějak zvlášť neodchází, ne? Nebo jo? Takže kde hledat příčinu přehřátí? Větrák spíná, kontrolka nezasvitla ani jednou. Namátkově kontroluju teplotu dle BC a drží se kolem 102-105, výjimečně ke 108.

2016-04-06 11:21:53

No teď ještě jestli máš vodu v oleji dělaj se šlemy

2016-04-06 11:26:18

Lpg to je žrout těsnění 105 je moc i na lpg u lpg je to tak 80-90 tak to je těsnění pod hlavou jak to takhle vaří.

pene  
2016-04-06 11:30:43

Voda v oleji podle mě není, je tam pěkně čisto. A vařit to nevaří, u tohodle motoru je provozní teplota 105°C. A16XER.

2016-04-06 11:36:30

pene: Divné počkej až příjdou kluci 105 snad měla jak provozní teplotu 120 škodovka nevím

pene  
2016-04-06 11:46:43

kokodaj: je to tak, na 100%. Taky jsem se na začátku hrozil, co to je za hausnumero, ale je to opravdu tak. Hlava mi to sice nebere, no ale co už. Jinak pokud není i voda v oleji, může to být pumpa? Před 2000km jsem doléval asi 1/2 l vody (já vím, je to moc, jsem bordelář, ale tím jsem teprve zjistil, že moje auto nemá čidlo a neřekne si), od té doby nijaký výrazný úbytek.

2016-04-06 11:53:28

Pokud se ti neztrácí chladící kapalina a motor se nepřehřívá, velkou pozornost bych tomu nevěnoval s tím, že chladící kapalinu bych vyměnil za něco lépe vypadajícího a nadále kontroloval její stav. Nicméně provozní teplota 105°C je moc. Zkontroluj průchodnost chladiče a vodní pumpu, zda oběžné kolo má všechny lopatky..

pene  
2016-04-06 12:18:26

mirpie: 105°C (u tohoto motoru) NENÍ moc, je to normální provozní teplota. Tedy možná je to moc, ale ne podle Oplu. Pokud nevěříte, zkuste pohledat. Buď druhé české forum, nebo třeba eshopy s autodíly. Všechny termostaty k tomuto motoru mají psáno, že otvírají při 105°C. Termostat je dvojčinný, při větší zátěži motoru otvírá elektricky při 90° a při normální zátěži otvírá mechanicky při 105°. Já jsem tomu taky nevěřil, ale je to tak.

Odstavím přes noc auto na rovinu a ráno kouknu, kolik tam je přesně vody. To dolévání bylo tak před 5ti týdny a 2000+km.

Teplota tedy můj problém nezpůsobuje. Jsou nějaké další možnosti příčin kromě těsnění hlavy?

2016-04-06 12:45:17

pene: Jak dlouho je ta náplň v autě? Jezdíš na plyn a u většiny aut s plynem se v nádobce časem dělá něco podobného, protože plyn skrz reduktor malinko prolíná do systému. Každopádně těsnění pod hlavou se projevuje i třeba tak, že ti kolísá střídavě teplota, když za jízdy víc přidáš, teplota vyletí, voda vylítá, topení přestane topit. Po chvilce se to zas uklidní a jede se dál, dokud třeba zas někde víc nepřidáš. To je nejčastější příznak těsnění pod hlavou. Nemusíš mít nutně vodu v oleji, ale obráceně, voda bude cítit výf. spalinami atd.

Zatím to asi jen sleduj, vyměň náplň a uvidíš časem, ono se to třeba projeví, nebo taky zbytečně plašíme

2016-04-06 12:50:24

stejný humus jsem měl v nádobce, když mi ruplo těsnění pod hlavou, ale u mě to od prvního příznaku (špatný start, chod na tři válce, vynechávání válce za jízdy) bylo cca po ujetí 200 km potvrzené enormní spotřebou vody (na dalších 60km celá náplň), nižším výkonem, nadměrnou kouřivostí z výfuku a nakonec přehříváním (varovná červená kontrolka chlazení - pak jsem to odstavil s jasným verdiktem, co se bude měnit).

Kontroluj i hladinu oleje. Míst, kde se může mísit voda s olejem není mnoho, pominu-li prasklý blok, prasklou hlavu nebo vadný chladič oleje.

pene  
2016-04-06 12:59:00

ondra01: Náplň tam je dlouho. Teď, co jsem byl v Čechách, jsem byl rád, že jsem stihl elektrikáře a vodu tudíž budu měnit v létě, pokud se auto mezitím nezepsuje. Jde mi i o to, že jsem v nádržce měl napřed na stěně kolem hladiny jemnou černou usazeninu, jen tak trochu při okraji. Koukali jsme na to i s tím elektrikářem, tj. cca tři týdny zpátky a stav byl stejný. Od té doby 1000km a dneska jsem zjistil, že to je jak to je. Tak si myslím, že se něco změnilo, protože mi to přijde jako rychlý progres. Na LPG jezdím už skorem 20tis km a 8 měsíců a najednou zničehož nic taková rychlá změna...

mirpie: díky, tak auto jede normálně jak celou dobu, neklepe se, nekouří, starty dobré. To teda u tebe byl rychlý proces

Zítra dopo připíšu ještě aktuálně o úbytku.

2016-04-06 14:03:29

pene: Něco takového? To je od plynu...

pene  
2016-04-06 14:40:43

ondra01: Nechci tvrdit kategoricky, ale možná jo. Z fotky to vypadá jako kousky tmavého něčeho, u mě při pohledu dovnitř to vypadalo jakoby čárka ze sazí nebo pod., jemná linka nečistoty na stěně nádobky, přesně ve výšce hladiny. Jakoby se něco vypláchlo z okruhu, rozhodně to bylo pevného skupenství. To by mi nevadilo, protože to byl setrvalý stav beze změny a bylo toho trochu, obdobně jako na tvojí fotce. Výměna kapaliny tedy co dva roky, jak si psal už někdy dříve, jsem pro, proč ne. Nicméně teď tam je změna. To tmavé z mojí fotky je opravdu olej, je tam toho mnohem víc, než té černé drobotiny předtím a na stěně je emulze.

pene  
2016-04-07 00:57:01

Únik vody není. Nechám ji vyměnit hned a budu sledovat.

pene  
2016-04-11 12:48:26

Tak ještě po dalším pátrání jsem dospěl k názoru, že jde o olejový chladič, respektive jedno, či více z těch mnoha těsnění, co pod ním jsou. Pro těsnění pod hlavou nehraje to, že auto nekouří, nevyhazuje vodu, nehřeje se, hadice nejsou nafouklé. Pro chladič oleje hraje to, že kam jsem dosáhl rukou pod svodama, je to poteklé od oleje a to až dolů na vanu, i když ne moc. Takže se mi to tlačí jak ven, tak do vody. Budu jezdit dál a nechám opravit při příští cestě do Čech. Děkuji za pomoc při hledání závady.

A perlička: Přijdu do německého servisu, že chci vyměnit vodu. Proč? Má pět let, už je stará. Proč? Auto má pět let, voda už je stará. No když chcete... Ale je to zbytečné.

Jen dodám, že se jedná o německý servis s německým šéfem a německými mechaniky, žádní přistěhovalci.

pene  
2016-06-02 11:00:29

pene: Potvrzeno, opraveno. Těsnění pod chladičem oleje.


Odpovědět

1  2