Fórum - Téma


A16XER čidlo podtlaku sání


Fórum Zafira B A16XER čidlo podtlaku sání

Informace o modelu: Opel Zafira B



pene  
2015-06-17 22:57:20

Hoj, mám jeden dotaz. Když jsem vyměnil vzduchový filtr, zapomněl jsem připojit konektor čidla a auto zkusmo projel. Ničeho jsem si nevšiml, jelo jako jindy. Pak jsem to zjistil, když jsem byl zase pod kapotou a konektor připojil. Opět žádná změna. Až poté jsem si vyblikal chyby - 011014. Vygooglil jsem "napětí příliš vysoké, napětí příliš nízké, napětí v okruhu příliš vysoké, napětí v okruhu příliš nízké, ..." a jeden se v tom fóru autora ptal, jestli náhodou neprovedl to, co já - nejel s odpojeným konektorem. Potíž je, že chyby jsem si vyblikal až poté, takže nevím, jestli už tam nebyla a nemám jak smazat, abych to otestoval dál. A za druhé - když se to neprojevilo na jízdě, nemůže být čidlo už kaput? Jel jsem ale jen pár set metrů kolem domu, klidně a pomalu (všude tu je třicet), nijak jsem tomu nenakládal. Máte někdo zkušenosti? Případně jak čidlo poměřit? Má jen dva piny. Díky.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-18 13:30:32

Chyba je určena správně P0110, jde o závadu IAT senzoru, snímač teploty nasávaného vzduchu. Je to termistor, při napájení 5V z ECU a průchodu vzduchu mění vlastní odpor. Tedy ECU se zpět vrací něco od 0,2 do 4,8V. Na základě tohoto je zjištěna teplota vzduchu. Kolik má mít ohmů při pokojové teplotě (20°C) jsem nezjistil ale vím, že diagnostikou se dá prověřit jeho činnost velmi dobře. Stačí se podívat na snímač teploty motoru (chladící okruh) a současně i na tento IAT. Při studeném motoru (vychladnutém) musí oba snímače zasílat naprosto stejný údaj o teplotě. Bez tohoto snímače se jezdit dá a běžný řidič nepozná rozdíl v chování vozu. ECU si s tímto výpadkem lehce poradí. Ještě bych prověřil stav napájení od jednotky voltmetrem v konektoru pro snímač a dál celé toto vedení jestli není někde přerušený vodič či zkratovaný o druhý nebo o kostru.......

pene  
2015-06-18 14:02:24

Běžný řidič nepozná... Ani na spotřebě? Jinak díky za skvělý návod. Seženu měřák a vrhnu se na to.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-18 16:55:15

pene: Na spotřebě určitě ano

pene  
2015-06-18 19:30:46

Jinak bych ještě poprosil k úplné dokonalosti: Kde bych našel to čidlo teploty vody? Naposledy jsem si s tím hrál na felicii 😇

pene  
2015-06-18 19:52:59

Ale já jsem asi napsal blbost, že? Na napětí to voltmetrem nemusím poznat, protože nikde není psáno, že ty čidla dávají při stejné teplotě stejné napětí. Takže mi nezbývá než si pořídit opcom? Do servisu se na dva dny nedostanu.

2015-06-18 20:42:53

Napětí nedává čidlo. Napětí dává ŘJ , čidlo klade odpor a dle toho se jednotka řídí. Vezmi voltmetr měř napětí na konektoru ( kabelu ) , né na čidle jako takovém.

pene  
2015-06-18 21:25:26

Jj, to jsem pochopil. Ale i když změřím napětí, které z toho leze zpátky do ECU, nebudu z toho moudrý, když neznám správné hodnoty. Mohl bych asi jedině pomocí ledničky a termofu zjistit, jestli je úplně mrtvé. Anebo tedy pak jak psal Kopejda pomocí diagnostiky při teplotě motoru=teplota prostředí odečíst teplotu, kterou vrací obě čidla do ECU.

Viděl jsem i voltmetr, který čte teplotu. Může mi to nějak pomoct?

2015-06-18 22:40:39

pene: voltmeterem změříj pouze to jesli je přívodní kabeláž k čidlu vpořádku , o nic víc nejde.

Voltmetr respektive "multimetr", který čte teplotu, jí čte za pomocí termočlánku , což je zcela něco jiného než termistor který je v autě. ( jiné hodnoty i průběhy závislosti na teplotě) maximálně si sním můžeš porovnat to co ukazuje ECU přez diagnostiku.

pene  
2015-06-19 03:51:57

👍 já si to myslel... Díky moc. Prosím admina o změnu názvu tématu z "podtlaku" na "teploty". Ď.


Odpovědět