Fórum - Téma


4 baterie K.O.


Fórum Vectra B 4 baterie K.O.

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1997 Vectra B 1.6

15 fotek  |  9 servisních knížek  |  214 diskuzí

Výkon motoru 96 kW (131 PS) při 4300 ot./min. Točivý moment: 152 Nm (112 ft/lb) při 3900 ot./min. Maximální rychlost 220 km/h. Zrychlení 11.0 s ~ 0-100 km/h. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X16XEL .

Stříbrná-METAL (zatím)


1  2

2013-08-09 05:27:50

Ahoj, tak uz si nevim rady a hazu to sem na forum. Tak tech pul roku co ubehlo za tento rok jsem koupil uz po ctvrte novou baterii a porad to same.... Vzdycky se vybila tak, ze uz jsem ji nenabil. Nechapu. Tahle byla sedesatka a i tak auto ji sezralo. Auto proslo snad tri servisy a ani jeden neprisel na to proc mi zere baterii. Vsechny kabely, radio v puvodnim stave na skousku a nic. Alternator dobiji protoze je novej. Tak uz si nevim rady. Asi pujde do srotu. Je tu nekdo kdo by mi mohl poradit co stim se da delat?

2013-08-09 05:31:00

Vsechny baterie jsem neuspesne vyreklamoval. Pry za to muze auto. Ale po mereni nikde nic proud nezralo.

2013-08-09 05:32:42

Pokud do nedele nenajdu chybu odtahuju bud do srotu a nebo do Opla. :( a to se nedoplatim....

2013-08-09 08:32:11

rehyczek: Problémy vidím dva - jednak proč (jak) auto v klidu vycucne do mrtě akumulátor a druhak proč jej vycucnutý nelze znovu nabít (dobít)... Nejsem (auto)elektrikář, tož mě, prosím, ber fakt s velkou rezervou, ale odpoj + svorku akumulátoru a mezi ten + pól aku a kostru (snad je to tak, doufám...) zkus připojit voltmetr a změř proud, mělo by to ukazovat jen velice nízký odběr (má jej i v klidu každé auto) a napiš jej sem. A jakou používáš nabíječku na akumulátory, zkoušels jinou...?

2013-08-09 09:07:15

colommbo: zkousel vice druhu nabijecek, zkouseli to i v servisu ale jak ted vyskousim proud kdyz nemam zadnou baterii? Tahle se nechala v servisu pro reklamaci ale pochybuji ze se podari vyreklamovat. Jinak nemam uz zadnou.

2013-08-09 09:21:22

rehyczek: Hm, máš pravdu, takhle mě to nenapadlo...

2013-08-09 11:33:53

puč si baterii a sežen měřák dále odpoj plus od baterie a vlož mezi kontakty ampérmetr s rozsahem aspon 10A lépe 20A pak v autě vše vypni a zamkni a počkej cca minutu až auto jakoby usne a koukej co ten ampérmetr ukazuje

jak tam bude víc jak 30mA máš problém a musíš zjistit co ti žere baterii

dále skontroluj dobíjení natoč auto pust světla a třeba i větrák a na nabité baterii měř napětí mělo by se pohybovat od 13,8V - 14,3V tydle hodnoty bys měl naměřit i při cca 2-3 tis. otáčkách pokud naměříš mín máš opět problém a je třeba hledat kde jestli špatný altík či nákej kabel nebo spoj

2013-08-09 12:40:45

p.s.: Kam (na co) úplně přesně se ten měřák připojuje, Pavle, taky by mě to zajímalo (mezi který kontakty) mezi + svorku na baterce a ten odpojený + kabel...? Děkuju!

2013-08-09 12:53:30

p.s.: alternator je tyden stary a premereny pred dvema dny. A kde si prosimte mam pujcit baterii?? Vse delali. V servise na jine baterii. A nikde to proste nezere.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-09 13:34:56

colommbo: Přesně tak Jirko, mezi plus pól baterie a odpojený plusový kabel. Ale doporučuji měření provádět na mínusovém kabelu a pólu, a to proto, že nehrozí způsobení zkratu při manipulaci při měření a odpojování plusového kabelu. Z hlediska měření je to jedno, na kterém kabelu se měří. Pozor na nastavení multimetru na měření proudu. Ještě lze změřit i v zapojeném stavu, ale je na to potřeba klešťový ampérmetr, ten se jen cvakne na kabel a měří protékající proud na principu indukce.

2013-08-09 14:24:03

colommbo: To ti muzu rict ja:

Odpojis svorku (+) z baterie. Mezi (+) svorku na baterii a odpojeny (+) kabel vlozis ampermetr. Viz obrazek:

http://www.kufr.cz/storag...mereni/mererni_i_2120.png

Mereni provadej nejprve na nejvetsim rozsahu A-metru tzn 10-20A.

Pote co se auto "uspi", jak psal kolega vyse, bude odberovy proud mnohem nizsi, proto bude nutne postupne snizovat rozsah meridla, az neco nameris :D Tento postup je docela dulezite dodrzet, jinak nic nenameris nebo spalis A-metr

Melda

2013-08-09 14:26:12

kopejda: Nevim, ale merit na minusovem kabelu mi neprijde dobrej napad. Muze mit neco zkratovany proti kostre (prave hledana zavada), takze na nic neprijde.....

2013-08-09 15:00:48

Tak ted jsem z toho zmateny

2013-08-09 15:12:53

to je divný že by se na nic nepřišlo skus vyzvědět náký ty naměřený hodnoty dobíjení a klidovýho odběru a napiš

nezapojovalo se dodatečně něco do auta?? třeba alarm uni dálka rádio neony atd??

dále jakou značku baterii kupuješ??

2013-08-09 16:36:24

melda:Měření na minus pólu je to samý jako na plusu, protože se musí vždy jednat jen o zvýšený odběr z nějaké příčiny. Zkrat by měla vždycky odnést nějaká pojistka. Bez pojistky může být maximálně alternátor, nebo startér. A při takovém odběru by se baterka měla vybít v řádech minut, nemluvě o tom,že by vařila, nebo mohla vybouchnout. Mrki.

2013-08-09 17:05:51

Děkuju za vysvětlení, kluci! Předtím jsem to tedy radil hodně špatně, ale jak jsem psal, nejsem v tomto směru dostatečně erudován, tož se omlouvám a teď už si to (snad...) budu pamatovat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-09 21:00:02

melda: To mi vysvětli, jak to myslíš? Proudový okruh se musí uzavřít aby mohl proud "téct" Pak je naprosto jedno na kterém pólu baterie se provádí měření. Na obou naměříš to samé. Na tom mínusovém je to z hlediska manipulace bezpečné, když se dotkne nějakých částí okolo, nedojde ke zkratu.

2013-08-09 21:32:06

kopejda: Jednoduse je to tak, ze ty predpokladas, ze se okruh uzavira do minusoveho polu baterky a nema to na mereni vliv - coz je ovsem pravda pouze v pripade, ze vse funguje tak jak ma a s tim bych souhlasil. Jestlize je ale nekde neco, co baterii vybiji, pak to tak byt nemusi. Proud z plusoveho polu z baterie se muze castecne uzavirat i proti zemi a ne proti baterii. Pokud je nekde na nejakem okruhu svod, muze dojit k tomu, ze na minusovem polu kvuli nizsimu odporu nenameris nic a z plusoveho ti tece proud do zeme... Je to teda hrozne napsany, ale snazim se to vysvetlit polopatisticky

2013-08-09 21:41:47

sedlacek.m@centrum.cz: Mas pravdu a nehadam se s tebou, pri plnem zkratu by baterka varila, mozna i vybuchla a pojistka by mela prepalit. Ale nemusi to byt cisty zkrat a asi ani nebude, menil ctyri baterky za pul roku. Ale vem si treba jak jsem psal vyse nejaky svod, poskozenou izolaci atd. Pak se nejedna o plny zkrat, proud tece pres nejaky odpor a baterka se postupne vybije az do jeji smrti :D

2013-08-09 21:51:57

Baterie je Varta 60, jinak baterii uz nemam, psal jsem ze je na reklamaci. A to potrva. Takze nemam jak zmerit. Nic navic v aute neni zapojeno jen denni sviceni ale to je odpojene uz za pradavna


Odpovědět

1  2