Fórum - Téma


3.0 MV6 par dotazu


Fórum Omega B 3.0 MV6 par dotazu

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2016-08-24 20:49:02

Ahoj, pro vvendyho asi pozdě, ale třeba mé zkušenosti pomohou někomu jinému, kdo nemá tolik zkušeností s omegama jako já.

1) Spotřeba ja daná hlavně hmotností, takže rozdíl mezi 2.0@85kW a 3.0@155kW je naprosto zanedbatelný - rozdíl cca litr/100km při normální jízdě rozhodně stojí za tu obrovskou výbavu, pohodlí a samosvor u V6. Při snaze o ekonomickou jízdu jezdím s 3.0 LPG (rv2000, manuál, sekvenční LPG) kolem 9L, když jsem jezdil s 2.0 LPG, tak jsem se dostal na 8L, 2.6 s Automatem pod 10 nešla. Při ceně 11,-/litr je to nepodstatné. Při využití výkonu je spotřeba samozřejmě někde jinde, hlavně proto, že 3.0V6 dokáže udržovat cestovní tempo vysoko nad maximálkou mnoha jiných aut. Pokud je na německé dálnici opravdu malý provoz, tak jedna nádrž plynu (=58litrů) stačí na 320-330km, což znamená cca 85-90 minut jízdy (ano, ujet 330km za 85 minut znamená celkem svižnou jízdu). Při téměř předpisové jízdě po okreskách mimo město najedu až 600-640km na jednu nádrž. Kdo používá všech 211 koní, tak jim musí dát nažrat.

2) Na Omeze není nic "složitého", každá komplikace se dá řešit jako několik jednoduchých úkolů, ale vzhledem k množství elektroniky se může pokazit více věcí. Např. elektrické ovládání zadní rolety se může pokazit pouze v autech, které mají tuto roletu ovládanou elektricky.... Ve srovnání s jinými auty není omega poruchovější, ale jen trochu rezavější, i když ne tolik jako Mercedesy E. Pokud chce někdo předejít něčekaným výdajům, tak je třeba najít auto, které sem tam někdo ošetřil proti korozi, takže má prahy i lemy zadních blatníků, což bývají nejhorší místa. Také je třeba preventivně udělat rozvody, které mají servisní interval pouze 60tkm. POdvozek není tak odolný jako třeba u Peugeota 605, ale běžný spotřebák jako tyčky, čepy jsou stovkové položky, takže žádná tragedie.

3) Jízda na etanol bez úpravy řídící jednotky nebo "přestavby" nemá smysl, protože auto sice funguje, ale jede hůř a má větší spotřebu, takže výsledná cena za km je stejná, vyzkoušeno na více oplech.

4) Výkon 155kW je naprosto dostatečný, pokud by nekdo chtěl více, tak je vhodné se podívat po autě, u kterého se nabízel silnější motor, takže má brzdy, spojku, převody, nastavení podvozku a chladicí soustavu dimenzovanou přiměřeně k V8.... Omega není "sportovní" auto, ale pohodlný polykač dálničních kilometrů. Podvozek bez úprav je naladěný na pohodu, takže s nabízeným výkonem už je třeba opatrně dávkovat plyn (v mém případě doslova) a zatáčkách raději výrazně nezrychlovat, protože protáhnout zatáčku dveřmi napřed je velice snadné i na suchém asfaltě. Případné přikrmení by mělo začít lepšími brzdami, vylepšeným chlazením motoru, sportovním podvozkem, slušným obutím a kontrolou funkčnosti samosvoru a TC (kontrola prokluzu). Omega V6 má celkem těžký předek a lehký zadek, takže nemá problém zagumovat i s obutím 245/45R18.

Pokud někomu zbude dost peněz i po výrazné investici do podvozku, tak je možné objednat kompresor od některého úpravce, např. Steimetz nebo Lexmaul, ALE: je třeba myslet na to, že životnost motoru je spíše průměrná, tak akorát přiměřeně k životnostu auta a vyšší tepelné namáhání nebude změna k lepšímu. Také je třeba myslet na to, že spojka a převodovka jsou tak nějak přiměřeně k výkonu 155kW, takže výrazně větší výkon by měl být v souladu s robustnější spojkou a jinou převodovkou. Auto není sporťák, takže rozhodně nemá předimenzované brzdy, spíše naopak, takže před navyšováním výkonu je nutné napřed vylepšit brzdovou soustavu. Výkon umožní jet dlouho velmi rychle, navýšení výkonu zvedne maximálku ,pokud nekomu nestačí 245 a navíc bude investovat do delších převodů, ale při jízdě zuatáčkou je maximálka omezená nastavením podvozku.


Odpovědět

1  2