Fórum - Téma


2011 Opel Meriva B - čeština


Fórum Meriva 2011 Opel Meriva B - čeština

Informace o modelu: Opel Meriva


1  2

2014-12-21 15:29:55

Moje Meriva má původ v Německu a tak není ve volbě jazyků čeština. Ze slovanských jazyků je možno zvolit polštinu či ruštinu. Takže jsem musel zvolit angličtinu, kde použitým výrazům trochu rozumím. Protože bych přece jenom češtinu upřednostnil, navštívil jsem při příležitostné cestě do Plzně autorizovaný servis OPEL provozovaný firmou Algon. Naivně jsem se domníval, že nebude nic jednoduššího než auto připojit k počítači a nahrát příslušný software. Koukali na mně jak z jara a řekli, že software nemají, že asi firma nemá zájem podporovat auta, která nebyla zakoupena v ČR. Tak si myslím, že OPEL nemá v ČR ve firmě Algon příliš dobrého partnera. Neznáte někdo servis OPEL, kde takovou službu udělají? Specializované firmy, které inzerují, že naučí auta česky se Oply nezabývají, protože jsou to z jejich hlediska levná auta a jejich majitelé by za jejich služby nechtěli jejich ceny platit.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-21 17:50:15

tom46: Zkuste se podívat sem a popřípadě se s pánem domluvit.....

http://www.pepas.cz/

2014-12-28 22:01:58

tom46: Jsem si teď přečetl tvůj příspěvek na dovezenou Merivu - počeštění. No jsem zvědav jak dopadneš, četl jsem teď docela zajívavý článek o navigacích v Merivách (r.v.2014) a každý potencionální zákazník Merivy by si to měl přečíst, aby věděl, do čeho jde. Když jsem objednával auto, toto jsem věděl a dokonce i importer byl překvapen, že mám auto v češtině. Nečekal to! Netušil jsem, že když si auto přivezu ze západní zeměkoule od ČR že nebude umět česky!

http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2014122202

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-28 22:17:06

jazeta: Velmi zajímavý odkaz ..... Díky

2014-12-29 00:36:18

Naštěstí mám Merivu bez navigace a jednalo se mi jen o češtinu do informačního systému vozidla. Po přečtení velmi zajímavé komunikace mezi zákazníkem a zástupcem OPELU jsem došel k názoru, že něco ve firmě smrdí a budu se muset smířit s tou angličtinou. Škoda - Meriva je jinak docela povedené auto, ale pokud bude trvat takováto zákaznická podpora ze strany firmy, tak to docela dost zákazníků odradí. Jen debil navrhne do auta prodávaného v ČR navigaci bez map Rakouska, Itálie apod. A jen neschopný prodejce takto nepoužitelnou a tím pádem předraženou navigaci do výbavy vozu zákazníkovi nabídne a u výrobce objedná (nebo spíše všeho schopný?)

2014-12-29 08:04:15

tom46: No bohužel mám zkušenost s importérem naprosto stejnou, sice se týkala jiné výbavy vozu, kterou podle mého názoru také Opel moc nevychytal, tam dokonce při telefonické konzultaci zaznělo, že v Polsku odeberou o x % více vozidel než Česká republika takže na nějaké připomínky čechů se moc nebere zřetel. Teď už chápu, že polština bude v obou provedeních (myslím západní verze x východní verze) ale čeština jen v okamžiku, kdy bylo auto vyrobeno právě pro ČR (myslím tím zákazníka z ČR). No a dnes už jsem i vydedukoval, proč mi bylo doporučeno, abych nekupoval skladovou zásobu, že se mi může stát, že nebude auto mluvit česky. Ledacos to vysvětluje.

Takže abych to zkrátil, s importerem jsem také vedl tel. hovory, a písemnou komunikaci, připadalo mi to jako "Bav se s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku", kličkovali jak postřelený zajíc, žádná odpověď nebyla jasná, jen vytvářeli mlhu. Písemnou komunikaci mám uloženou ale co mi ta slovenská pracovnice na lince importéra řekla nemám nahranou. Tam právě zaznělo to s tím Polskem. No zkus to u nějakého toho servisu, kde mohou dávat ta razítka do servisky a nazývají se značkovým servisem (mám jiný názor na tyto servisy) a dej vědět jak jsi s počeštěním dopadl. Docela mne to zajímá, jak to dopadne.

2014-12-30 08:21:49

Zrejme zlyháva ľudský faktor:

Šéf spoločnosti Karl-Thomas Neumann zároveň podľa denníka Bild vyjadril sklamanie v súvislosti s entuziazmom vrcholových manažérov na poslednom stretnutí. "Myslím, že mnohí z našich lídrov považujú za svoju primárnu úlohu riadenie projektov, namiesto toho, aby viedli ľudí. To nie je to, čo od tristo najvyšších manažérov očakávam,“ povedal.

citát z

http://podkapotou.zoznam....v-roku-2016-mozno-nevrati

2014-12-30 09:21:03

milan_a: Po přečtení článku bych napsal asi to. Právě tito manažeři (osobně ten název vedoucích pracovníků nesnáším) si kolem sebe postavili zeď, do které nevedou žádné dvěře a datové linky vedou jen ven! A přesně takto se chová i importer, má kolem sebe zeď a informace vycházejí jen ven. To co chce jít dovnitř, se odráží jak míček. Nemají zájem něco řešit, na dveřích mají cedulku generální něco něco, drží si židličku, aby mu jí někdo nevyfouk, jezdí na recepce, na kterých se nažerou a přemýšlí, co by kde šlohli aby si přilepšili.

K jádru věci bych ještě podotknul, že po přečtení návodu k obluze a hlavně poučení na zadní straně dojde nový uživatel k tomu, že záruka se u Opela nevztahuje skoro na nic. Když jsem objednával auto bylo jednoznačně uvedeno, co chci. Auto přišlo, jedna z věcí výbavy, kterou jsem si přiobjednával pracovala jinak, než bylo objednáno z výbavy předváděcího vozidla. No dopověď od importera mne dojala k slzám. Za prvé jsem se dověděl, jak jsem již napsal, že poláci nemají připomínky, takže abychom v čechách drželi hubu a krok. A za druhé zda jsem si dobře pčetetl poučení z návodu k obsluze, že výrobce si vyhrazuje právo změnit spicifikaci či vlastnosti vozidla či výbavy. Česky řečeno, objednám si psa, a pošlou mi kočkopsa a je to cajk. A dovolání nemáš nikde. Vyzkoušel jsem si to, reklamace se táhla 9 měsíců, popsal jsem mnoho papíru, točil jsem hromadu videí, dopisoval jsem si s importerem, prodejcem. Nakonec to pro mne dopadlo tak jak jsem chtěl ale ne na základě toho, že systém výbavy byl namísto toho aby se zdokonalil, stal se pravý opak v podstatě je v autě zbytečný. Opel CZ v žádném případě NEUZNAL, že by novým nastavením systému došlo ke zhoršení vlastností celého systému, vyfakoval mne právě na základě odkazu z návodu a konec. Přijel na auto do servisu jakýsi mechanik z Prahy od importera, který prostě prohlásil, že systém pracuje správně a přes to vlak nejede. Vůbec mi nebylo umožněno, abych se k tomu vyjádřil. Přímá konfrontace s mechanikem mi nebyla umožněna, přestože jsem ji požadoval, no prostě masakr, za svůj život jsem toto nikdy nezažil. Chovali se, jako kdyby auto, které jsem si koupil, jsem měl od nich jen pronajaté, abych se nestaral co s ním budou dělat, já osobně bych je vyházel všechny, že by si nestačili ani uklidit stůl!

2014-12-30 10:35:15

jazeta: Honzo, přídám taky trochu pod kotel, v kterém se vaří voda na pitomce ze servisů OPEL. Mě na nastavení senzorů řekli, že to je nastavení výrobce a víc se se mnou nebaví (v BS Auto Brno).

Ale v návodu se taky píše trochu něco jiného...

No prostě je to bordel dnešní doby a všechny (a to úplně všechny) smlouvy jsou udělané tak aby zákazník neměl právo na nic, ač to na začátku vypadá že má právo na vše.

Takže můj postup bude společně s kamarádem, který se do auta dostane přes diagnostiku a budeme hledat společně řešení.

Pak tu písnu výsledek.

2014-12-30 10:42:39

tom46: Co se navigace týče, tak mám v Zafce Tourer navigaci. Tehdy jsem ji musel mít kvůli parkovací kameře a jiná volba než s rádiem s navigací nebyla, protože na to mít rádio s barevným displayem a bez navigace neměl OPEL tehdy kalkulaci. (teď už to jde, ale hold před 2 roky to nešlo)

No ale zpět k navigaci. V základním paketu bylo rádio NAVI 600 s mapama asi 4 států a chyběli tam ty, které jsi vypsal výše. Na dotaz kolik stojí doplnění států mi řekli číslo. Málem mě mrsklo. Rychlou reakcí a v tu chvíli díky dobře nastudovanému ceníku jsem dal druhý dotaz na cenu rádia NAVI 900 a jaké mapa s tímto rádiem jsou. No světe div se. Rádio s vyšší výbavou funkcí a 3D zobrazením pro NAVI 600, mělo mapy celé Evropy již "v základu" a to vše (změna za lepší rádoi s plnýma mapama) přišlo na menší peníz než dokoupení nových map k horšímu rádiu.

To mi prostě mozek nebere...

2014-12-30 10:57:10

veselik: Ale to je naprosto noumání, Úďo... Podobně jako cena nového auta je dejme tomu milion a kdybys kupoval kompletně všechny jeho díly a skládal je (auto) dohromady, tož takto složené auto tě vyjde minimálně o polovinu dráž...

2014-12-30 11:40:56

veselík: No je to běžná věc a už jsem to někam jednou psal, když přijdeš jako potecnionální zákazník o koupi nového auta, otevírají ti dveře, vaří kávu, k zemi se klaní. Jen položíš prachy na stul, stáváš se obtížným hmyzem, když přijedeš s problémem, začnou se kroutit, vysvětlovat, ukecávat. Nejvíce mne štve, že v době, kdy jsem žešil to hlídání mrtvého úhlu ještě na hlavních stránkách opel.com byl nabízen ten systém jak se světelnou tak zvukovou signalizací a já i ty má jen světelnou signalizaci a ještě to funguje prapodivně. Nevím, zda jsme se o tom bavili ale protože řídící jednotka je od Bosche snažil jsem se dopátrat, kdo je za špatně fungující systém odpovědný. Ano Bosch v Mexiku vyrábí řídící jednotky ale SW si nechává Opel někde vytvářet jinde. Asi bych z hlavního SW manna udělal nezaměstnaného.......... No ale protože si nikdo jiný než nestěžoval, co nějakej človíček z Jč kraje zmůže proti takové mašinérii. Jo jinak souhlasím s tím, že i když já jsem objednával auto, nebyla k dispozici couvací kamera s velkým displejem, takže mám jen malý displej, couvací kameru budu řešit až v červnu, kdy mi skončí záruka na elekroinstalaci.

2014-12-30 11:52:12

jazeta: No mě končí dvouletá záruka v květnu, tak taky začnu řešit pro OPEL neřešitelné. Pak mám další 4 roky záruku na motor a převodovu, ale nedělám si iluze, že kdyby se cokoliv posralo, že záruku uznají. Takže jakmile skončí 2roky, které jsou ze zákona, tak vzhůru do nastavování a úprav.

2014-12-30 12:00:06

veselik: No zajímalo by mne, zda se tam nechá do systému použít OP COM/TECH 2 nebo jak je tam ten intelilink jestli nevymysleli nějaký jiný systém SW. Jirko, budeme pokračovat v diskuzi v Zafiře - tady jsme v Merivě, jsme trochu odbočili.

2014-12-30 13:42:43

jazeta, ja byť tebou, napísal by som priamo Neumannovi, fakt.

Hmm, BS Brno, ja som tam šéfovi priamo na rovinu povedal, že u nich by som si auto nekupil.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-30 13:55:42

jazeta: Ono je to jedno jestli Zafira nebo Meriva, problém bude identický u obou modelů.... Jinak OP-com ve verzi 2013 nebude mít nejmenší problém Vám na vozech nastavit cokoli.... Tech 2 už nikoliv, jde o Tech 3 ale to označení se příliš neužívá. Mmj. Op-com již Tech převýšil co do komfortu obsluhy tak i do rozsahu možností úprav parametrů.....

Já mám zatím verzi do 2010, u Veselika je Zafka vidět jako Speedster a než dořeším bydlení, tak upgrade na nejnovější SW zatím neřeším.....

2014-12-30 14:28:01

milan_a: Ale ono u koho si co koupit? Jak tak slyším průřezem všech prodejců a je jedno zda se jedná o Opela, Hyundaje, Škodovku, tady v ČR je to podle mého takový trend, asi jsme si je tak trochu všichni zkazili ty prodejce. Dobře napíšu Neumannovi, bude mne to stát čas, německy umím "tak troche", takže nechat to přeložit, poslat, dostane se to k němu vůvec? Neskončí to někde na vrátnici "obří" administrativní budovy postavené za peníze zákazníků? Já jim to nezávidím ale koukněte, co si kde staví za paláce, ale kdyby jen jeden....... pak napíšou článek, že fa Opel se dostane do zisku až v roce 2016, nezozumím tomu, kdo jim půjčuje? A na konci té mašinérie je autorizovaný prodejce, který zase oholí (doslova) toho, kdo si u nich koupil auto. Krom nich na tom autě po dobu záruky nesmíš nic udělat, jinak ti vyhrožují, že ti dají to nebo ono mimo záruku (můj případ zažil jsem to na vlastní kůži) že jsem nechal namontovat tažné od jiné firmy (měla oprávnění od výrobce TZ), elektroinstalaci k TZ od renomovaného výrobce a nějaká bloková výjimka EU o konkurenceschopnosti v prostoru EU je vůbec nezajímala. Až když jsem si prostudoval zákon na ochranu spotřebitele, starý a nový občasnký zákoník, domluvil jsem si právníka, začali trochu couvat. Ale v podstatě začal couvat prodejce, nikoli importer.

Jsem trochu perfekcionalista, když jsem přijel z první garance, přijel jsem domu, o 4.500 K lehčí za výměnu oleje a razitko v servisce. Protože měli kola z auta dole, vzal jsem si momenťák a zjistil jsem, že pravé přední kolo bylo utaženo momentem 190 Nm, levé přední 100Nm - dle knihy "Zafira snadno a rychle" 120 Nm, otevřu motor a ten plastový dekl na motoru pocintanej olejem. A za to jsem již ještě zaplatil............. Soused má Hyundaje, jezdil až do Liberce, teď do Tábora, no také říkal že prostě pokud nemáš nějaký problém, necháš jim tam nějaké kačky, není problém. Pokud máš problém, tak si ho vyřeš sám.

2014-12-30 14:38:15

kopejda: No jenomže Jirka má ten starý poctivý rumpál (promiň Jiří) já mám tu nafoukanou 1,6 což je v podstatě nový motor z Maďaroš, docela by mne zajímalo čím do toho čutnout aby to kámošilo s diag. Já mám Bosche, motor načtu (chyby) vymažu nic víc. Časem se určitě něco objeví. Dík za info.

2014-12-30 14:57:14

jazeta: Veselík rumpál starý poctivý, to sedí.

2014-12-30 15:21:04

rendys: Rendo, jsem zastáncem teorie, že naftový motor patří do náklaďáku. To že ty nejtovačky zmenšili a začali je dávat i do osobáků (prominou mi všichni majitele dieselových motorů kteří je mají v osobákách) to se nedá ovlivnit, mluví se o ekonomických ukazatelích a ekologii . Když je to ještě v šestiválci, má to kultivovaný chod ale ve čtyřválcích a nedej bože v tříválcích, to už je fakt masakr. Když pak vidíš ty tříválcové dieselové autíčka, jak je ženou ti manažeři po dálnici, plynový pedál na podlaze, z auta prší šroubky, celou D jedničku v levém pruhu tak mi to na tváři vyvolává úsměv. Palubní počítač si pak fotí na své mobily a chlubí se s tím ostatním, jak měli průměr 130 km/h a spotřebu 3.6 l/100 km.


Odpovědět

1  2