Fórum - Téma


2005 Opel Zafira A prerabka na 6 rychlosti


Fórum Zafira A 2005 Opel Zafira A prerabka na 6 rychlosti

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2005 Zafira A 1.6

1 fotek  |  94 diskuzí

Palivo benzín + CNG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, Z16YNG.


1  2

2016-01-23 22:27:05

Je mozne vymenit prevodovku zafiru A CNG 1,6 z 5 stupnovej na 6? Podla mna tam 6 - tka strasne chyba, pri 130 km na dialnici to toci na 4000. Usetrilo by to urcite nejake tie vypary. :)

2016-01-23 22:34:17

Žel nejsi první, já mám 1.8 a taky mi to točí cca 4100 ot/min, teoreticky by to šlo, vím např. o jednom, co tam vyměnil převodovku, tuším z vectry C a má při 130 asi 3000 ot. Ale více podrobností už nemám, jako co vše upravoval a kterou přesně tam dal. Další vyměnil převodovku na 2.2 dti, za šestirychlostní, ale vím, že s tím bylo moc práce.

2016-01-23 22:37:31

kutopeto: Nejsi první (ani poslední) z majitelů ZafA, kdo si stěžuje na vysoké otáčky motoru při jízdě po dálnici. Je však třeba si uvědomit, že ty otáčky asi konstrukčně mají smysl, motoru, narozdíl od řidiče, nevadí a ani nemusí mít negativní vliv na spotřebu paliva (čím vyšší otáčky motoru tím vyšší spotřeba je obecný mýtus.) Dle mého názoru záměna šestikvaltu za stávající pětikvalt v tomto případě ani možná nebude...

2016-01-23 23:06:19

Takže na ropákové zafiře vyměnil F35(5.kvalt) za F40(6kvalt)

https://www.dropbox.com/s...09-04%2018.12.20.jpg?dl=0,

ale strašně hodně práce, záměny držáků, něco i výroba.......pro benzín nevhodné.

Leda stejnou převodovku s jiným poměrem, do 1.8 se dávali 2, sportovní MG4 (ta točí,cca 4100 při 130 ale jede), druhá je M79, měla by mít asi 3500 ot/ 130Km/h

2016-01-24 07:31:14

Dakujem vsetkym za odpovede, asi sa budem drzat rady ze hadam chalani z GM vedeli co robia a predsa by nechceli robit zle motoru zvysenymi otackami... :) jeste jednou diky.

2016-01-24 07:32:22

colommbo:

můžeš mi vysvětlit, jak motor bude mít menší spotřebu při vyšších otáčkách?

Rád bych slyšel rozumné vysvětlení, prosím...

2016-01-24 07:44:21

santy: On psal, ze "nemusi" a myslim, ze ti rad vysvetli proc... Kazdopadne je to pravda a ne jen u benzinoveho motoru. Ty asi nemas v aute palubak, aby si se podival na okamzitou spotrebu v ruznych otackach a ruzne rychlosti? Nejlepe to je videt treba pri jizde na tempomat, kde kolikrat, pri stejne rychlosti, mas mensi spotrebu treba na 4q, nez kdyz tam nechas 5q a jedes tak, aby to "nervalo". Rika se tomu provozni otacky motoru a ty ma kazdy motor trochu jinde.

2016-01-24 09:56:51

Suhlas, ja tu prerabku chcel aj koli "komfortu" vodica, aspon mne sa vidi ze motor viecej reve pro 4000 ako pri 3000. Narocnost prerabky a rozumne argumenty aj collomba ma ale presvedcili ze uzitok z toho by malo asi len moje ego... :)

2016-01-24 12:00:06

No právěže mám v autě palubák, takže vím, že když pojedu na 6 a 2500 otáček, tak mám spotřebu 5.2, kdežto když jedu na 5 a mám tam 3200 otáček, spotřeba je 6.2, beru konstantní rychlost na dálnici. Nidky to nemůže být jinak, testoval jsm několikrát, právě kvůli těmhle pověrám. Mírné odlišnosti jsou v hraničních pásmech, ale to jen v případě, kdy již 6 jede na málo otáček (1500) a na pětku tam máš 1800 otáček, pak je rozdíl nepatrně () na straně kvaltu č.5, (konkrétně asi o 0.2 litru)

Měřeno na Fordu KUGA, neb na Zafě nemám šestku.

Nehádám se, jen konstatuji holý (otestovaný) fakt. Tedy můj subjektivní, samozřejmě.

2016-01-24 12:15:27

santy: jenze, vis kolik lidi ve snaze jezdit co nejusporneji motory podtaci a jezdi prave na tak malo otacek? To co si napsal, ze mas odzkouseno je prave jizda v idealnich otackach motoru. Hodne lidi se pres 2000ot ani nedostane, protoze to pro ne proste rve a boji se, ze neco znici Uz jsem to odnaucoval nekolik znamych a ne moc uspesne, oni si proste mysli, ze kdyz budou 1.6 tahat kopec nekopec, rovina, zatacka, porat na petku a 1500ot, ze pojedou zadara.... Pak furt slysim, jak jim to zere a nejede.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-24 13:43:59

Tak to je.... U VeCe 1.9 CDTi 88kW mám vyzkoušeno, že 50km/h v obci na 4q (cca 1300 ot.) = 5,2 a to samé na 3q (cca 1900 ot. )= 4,5. To je právě ten rozdíl který myslel Colommbo....

2016-01-24 16:16:16

Super, asi presne toto som potreboval pocut ( citat ) tak potom 6 - tka nema zmysel prave v tomto aute... tak svoju energiu dam niekam inam, nie do prerabky na 6 kvalt... pekny den vsetkym...

2016-01-25 09:43:18

Treba si pozriet pri akych otackach ma konkretny motor najvyssi krutiaci moment (Nm). To je hodnota, pri ktorej sa motor najmenej namaha, tym padom ma najnizsiu spotrebu (v idealnych podmienkach).

Dalsia vec vplyvajuca na spotrebu su brutalne podotacky, kedy ten motor jednoducho nestihne tolko paliva skonzumovat ale to je z dlhodobeho hladiska smrt pre takto namahany motor.

2016-01-25 09:51:27

bleifrei: Zrovna tento konkrétní motor Z16YNG 133Nm/4200ot.min. a tedy na dálnici při 130km/h (4000ot/min.) je "ve svém živlu"...

2016-01-25 09:55:04

colommbo: Souhalsím, ale nejde nepodotknout, že "kdyby" byla i šestka, pak by točil třeba jen 3600, což by mu vůbec nevadilo, a spotřeba by určitě byla nižší.

Horší je to, že lidi by jezdili i s tímto motorem na tu šestku 90 a to by byla jeho brzká smrt...

Proto tam ta šestka asi není.

2016-01-25 11:59:49

santy: Ano. Je třeba podotknout, že zrovna tenhle motor má maximum točivého momentu skutečně poměrně vysoko. Jen pro srovnání šestihrnky - třeba můj Y26SE při 3400 ot., dvaapůlka X25XE dokonce při 3200 ot., ale benzínová dva-dvojka nebo dvoulitr (čtyřhrnky) v Omeze taky 4000, halt čtyřventilová technika chce prostě své, trochu točit. Netvrdím, že šestka by se neuživila, ale ten motor je prostě tak zkonstruovaný a vyšší otáčky mu nevadí. A souhlasím s tebou, že podtáčení je pro motor a zejm. klikové ústrojí horší než vysoké otáčky. Podtáčení svým způsobem "napomáhá" i použití dvouhmotového setrvačníku do určité míry kompenzujícího rázy (do) klikového ústrojí, s normálním by řidič už mohl cítit, že se ty nízké otáčky motoru nelíbí, a reagovat na to řadící pákou...

Taky jsou dva základní typy řidičů - jedni nízkootáčkoví (a mezi nimi, bohužel, taky mnoho chronických podtáčečů) a druzí točiví mající v oblibě spíš jízdu ve vyšších otáčkách, prostě záleží na tom, co komu vyhovuje, nejdůležitější však asi je mít aspoň trochu cit pro motor a jízdu samotnou.

K té spotřebě - jak už tu někdo poznamenal, napsal jsem, že vyšší otáčky NEMUSÍ vždy znamenat vyšší spotřebu, ne že tomu tak je v každém případě. Budeme-li se bavit kupř. o ustálené rychlosti 130km/h po rovině, pak ano, na delší šestku bude motor spotřebovávat míň než na kratší pětku. Při potřebě zrychlení a tedy přišlápnutí plynu však může na tu pětku být nárůst spotřeby nižší než na šestku... Na spotřebu samotnou (aktuální i průměrnou) má vliv tolik věcí, že by to vydalo na román...

2016-01-25 21:59:20

Moje 1.8 16V 92kw má největší krouťák při 3800, při 130 točí 4100, při běžných jízdách - snažím se nejít pod 2000 do cca 3500ot, mám spotřebu cca 8 l LPG, Při cestě do Chorvatska stále po dálnici , ustálená rychlost 120 ( 3800ot) s tempomatem žel se dostávám na 9-10.5l/100km LPG, při plném zatížení i s rakví jsem měl 11.9, při 130.

TaDY tedy soudruzi měli dát 6-tku

2016-01-26 06:22:44

bleifrei:

napsal jsi:

Treba si pozriet pri akych otackach ma konkretny motor najvyssi krutiaci moment (Nm). To je hodnota, pri ktorej sa motor najmenej namaha

to je snad překlep, ne?

Opravdu se motor při nejvyšším kroutícím momentu nejméně namáhá?

Já bych spíš myslel, že v tu chvíli podává největší výkon, a tedy zrovna se úplně nejvíc namáhá...

Ideální otáčky motoru budou trošku jinde, než v místě kde má maximální Nm.

2016-01-26 08:09:50

santy: pri motoroch sa najbeznejsie uvadzaju 2 parametre, vykon (kW, pripadne kone) a krutiaci/tocivy moment (Nm). Ty si v predoslom prispevku zmiesal ako by povedala moja sudruzka ucitelka matematiky na ZS, jablka s hruskami...

2016-01-26 08:19:45

bleifrei: Jinými slovy, jestliže se motor nachází v jiném rozsahu otáček, než kde má maximální kroutící moment, má větší výkon? Nestačím se divit.


Odpovědět

1  2