Fórum - Téma


2,5 td r.v. 1994 NETOPÍ !! - Už topí !!


Fórum Omega B 2,5 td r.v. 1994 NETOPÍ !! - Už topí !!

Informace o modelu: Opel Omega B



2008-01-22 21:32:04

Strašně málo topí - je zasraný rzí topný radiátor nebo je tam nějaká finta v elektrických nebo jiných podtlakových

ventilech? Nemáte někdo nějakou zkušenost ?

2008-01-27 12:26:46

Fakt nikdo neví proč to netopí? ? zima bude ještě dlouhá.....................r.

2008-01-27 17:18:56

Napiš na kolik se ti zahřívá voda. Kolik ti to ukazuje na budíku. Jestli nemáš vadný termostat. Auto ti topilo a pak přestalo, nebo to tak mizerně topilo vždycky????

2008-01-27 21:02:47

termostat může mít určitě vliv,ale mě se ta moje ručička teploměru ještě ani nehne a už topí... Problem by mohl byt asi jinde.. Nevím jestli je třeba zarostlo přívodní nebo odtokový vedení, jakou používáš kapalinu atd... Těch faktorů je fakt dost a dost

2008-01-27 21:43:25

Jenže ručička na Omeze se začne zvedat až je voda zahřátá na 85°C. To znamená že ti topí třeba už u 60 ale on tam třeba těch 60°C ani nemá.

Ale je jasný že to můžou být i jiné vady. Záleží na to jakým způsobem to začlo upadat. Jestli postupně tak bych se taky přikláněl k tomu že se to začlo zanášet. Jestli najednou tak je vada jinde.

2008-01-27 21:48:15

Zkusil bych jestli se ti otevírá kohout topení a nebo je možný že se neotevírá úplně.Zkushadice před a za ventilem jestli jsou stejně teplý.

2008-01-28 19:03:38

Ona nikdy pořádně netopila,jednou jsem to řešil vypláchnutím radiátoru topení-pustili jsme tam vodu přes čerpadlo ono to tam zachrastělo,vyletěla rez a potom to topilo jakž takž. Mýnulý týden jsem vyměnil

kabinový filtr (děkuji za radu v tomto klubu - mlžení oken). Při výměně filtru jsem demontoval i ten držák

filtru. Sundám 2 podtlakové hadičky,očistím vývod vody do blatníku, namontuji zpátky držák filtru, dám zpět obě

hadičky,(upozornuji že nejdou vyměnit protože jedna má tenký vývod a jedna silnější),banální mechanická operace. Druhý den jedu , vzduch v autě jak v Karlové Studánce- super ale studený !! Tak odhadem

40-42 stupnů - na ruce to skoro necítíš. Myslím si že to bude něco s tím podtlakem,zkusím ješte ten ventil,

jezdit musím a angínu dostat nechci. Kluci díky moc za Vaše rady.(okna se už vůbec nerosí) Jo a vodu

mám stabilně na 90 stupních, pouze do kopců se to hřeje.

2008-01-28 20:18:34

No musím uznat že je to trochu zašmodrchaný. Takže termostat to není, to je jisté. Ty 2 podtlakové hadičky co jsi demontovat pod tím filtrem tak ty nejspíš budou sloužit ke klapce co otevírá vzduch zvenku nebo zevnitř, to podle mě nemá vliv na teplotu topení. A nevím jak je to u Omegy ale kohout který by pouštěl vodu do topení tam asi ani není. Takový ventil se montovat do starých aut (Š. 105, 120, Favorit). U novějších vozidel je to vyřešeno tak, že topením prochází stále horká voda a kolečkem v autě (červená, modrá) ovládám klapku která žene nasávaný vzduch z venku buď přes topení nebo mimo něj, nebo napůl podle toho jak si ji nastavím.

U tebe ale bude možná opravdu problém že se ti tam seklo kousek rze která nepouští horkou vodu jak by měla. . Dá se vůbec ten radiator vytáhnout bez nějakého rozdělávání celého interieru??????? Jestli ne tak ti to fakt nezávidím.

2008-01-29 04:26:47

Dík -zkontroluji tu klapku jak funguje pak se ozvu......................a ozývám se v sobotu 2.2.08 a topím jak kdybych

topil koksem. Musím vám to trochu popsat: už čtvrtou zimu klepu kosu ale teď už mě to štvalo hodně, stručně:

manuál na Omegu mám tak jsem rozdělal celou palubní desku,rádio,ovládání,schránku no prostě co šlo

odšroubovat. K topení se stejně nedostaneš! Musela by se demontovat sedadla,střední tunel apotom celáááá

palubní deska.To jsem rezignoval.Druhý den zkusím aspoň protáhnout těleso topení. Malým kalovým čerpadlem na 220 V jsem střídavě pouštěl horkou vodu do radiátoru topení a to vrchním vstupem hned u

kabiny a spodním vstupem. Zjistil jsem že když pustím vodu do horního vývodu tak průtok vody je větší než když

jsem napojil čerpadlo na spodní vývod. A teď podstatné: Já měl napojenou vodu od hlavy motoru na spodním

vývodu radiátoru.Tak jsem skusil napojit přívod vody z hlavy na horní vývod a ejhle začalo to topit ! Zkusím projet auto a ono to topilo,znova vypustím fridex,napojím hadice tak jak byly a znova to netopí.

Tak jsem definitivně napojil vývod z hlavy motoru na horní vývod topného tělesa,vyzkouším podtlakový systém

dám to dohromady a ono to topííííííí .............HURÁ.

Kdo to vyměnil přede mnou nevím ,koupil jsem bouračku(hajzlové nic neřekli).

Po 3 denní zkušenosti už to auto topí po ujetí 1 km.Akorát mě mrzí ,že jsme na to nepřišli před 2 lety kdy jsme

ten radiátor proplachovali poprvé. Asi jsme u toho vypili moc vodky. Teď jsem to dělal sám bez diváků.

Jesli to teď mám dobře napojené nevím ale zatím vím že v autě je teplo tak jak říkáme my Ostravaci " jak sviňa"

zdravím. rk

a ještě jeden můj poznatek z této závady: veškeré podtlakové ovládání topení pouze zavírá klapky rozvodu

vzduchu v kabině. A že těch hadiček a ventilků tam je. Ale na teplotu ohřátého vzduchu to vliv nemá.

S pozdravem "teplo v autě" r.k.

2009-01-04 19:01:28

Bohuzel ted totez. na silvestra mi zamrzlo auto, pak povolilo, vymena smesi a od te doby jen vlazny vzduch. Uz jsem psal na chatu, zda se mi jako kdyby se tam nalilo malo vody. Vypoustel jsem vypustnym ventilem na chladici a dovnitr se mi veslo jen cca 6,5l vody. NEmusi se do topeni nalivat zvlast? popripade jej nejak odvzdusnit? Oma 2,,5 V6 benal rv 96.

2009-01-04 22:30:10

nevím co je na tom pravdy, ale v manuálu píšou, že se má topení při víměně chlad kap. zalívat přívodní hadicí. Je tam na to otvor, po sundání krycího plechu na pravé straně

2009-01-09 12:38:32

kuknu na to,ale ted jsem zjistil, ze jakmile stojim cumakenm do kopce a drzim otacky na cca 3000, tak to topijako cert.

2009-01-09 19:15:11

Chci se zeptat, dá se radiátor z Omegy vytáhnout nějak jednoduše nebo se musí rozebrat palubovka. Totiž mi taky ňák obvzláště dobře netopí. Nebo by měl někdo nějaký typ jak se dá radiátor propláchnout ?????

2009-01-09 23:42:28

Jedině po demontáži palubuvky. Propláchnout jedině vodou opačným směrem. Napojit hadici na výstup radiátoru a pustit kohoutek

2009-01-11 08:24:56

Jak jsem popsal _radiátor topení jsem proplachoval obouma směry tj horním i spodním vývodem v motorovém prostoru. Výplach byl proveden menším kalovým čerpadlem na 220 V. Vodu jsem dal do kbelíku

na vývod přidal kousek hadice která končila také v kbelíku.Takže mi stačilo 10 lt vody na proplach. Rez z toho

vyletěla ale podstata mého problému byla v špatném napojení vody z hlavy. Zkus to propláchnout, já si myslím že určitě zjistíš zda ti těleso topení propouští dostatek horké vody na topení.Vyndat radiátor topení to bude práce pro v......,zkoušel jsem to,a vzdal protože to co potřebuješ vypreparovat chce zručného mechanika a spoustu času.


Odpovědět