Fórum - Téma


2,5 DTI nestartuje


Fórum Omega B 2,5 DTI nestartuje

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2003 Omega B 2.5 VIN: W0L0VBF3531079595

2 servisních knížek  |  25 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 497 ccm (152 cui), 6-válec, Řadový, 24-ventil, Y25DT.



2016-02-24 12:50:55

Ahoj Opláci,

stala se mi taková divná věc. Minulý týden ujela polovička na hladové oko 60 Km a až byla skoro u domu, tak doplnila naftu asi 10 litrů. Druhý den jsem já doplnil dalších 40, ujel přes 80 Km, auto jezdilo úplně normálně, třetí den a nemůžu nastartovat. Auto točí, ale nenaskočí, jako by nemělo naftu. Takže jsem včera šel po tom nejjednodušším a hledal vadu kolem palivového filtru. K mému nemalému údivu se auto chová stejně před i za filtrem, totiž při otočení klíčem do první polohy šlo z hadice moc bublinek. To jsme opakovali několikrát v domněnce, že si auto takto naftu nasaje a skutečně jednou mělo snahu, ale od té doby nic. Takže nevím co s tím. Hlavně mě překvapuje, že si necuclo ani polévkovou lžičku. Jen pouštělo nějaký plyn-vzduch. Přeci nemůže být filtr paliva na výstupu nebo se nezačalo podávací čerpadlo točit opačně!

Díky za nápady.

PS pojistky jsem prošel, jen tak pro jistotu a tam nic

Tom

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-24 13:55:23

tomd: Tahle mašina má dvě el. čerpadla paliva. Jedno je v nádrži a druhé je pod podlahou zhruba v místě spolujezdce. První je dopravní a druhé je středotlaké. Filtr je vepředu vedle motoru, takže když zapneš klíček a budeš mít odpojenou hadici od filtru (je jedno jakou) tak z ní bude stříkat pěkně daleko... Takže bych prověřil funkčnost obou čerpadel, el. instalace a ovládacích relátek....

A nebo může být přicpaný sací koš v nádrži.....

2016-02-24 14:30:43

Na BMW E39 525d (skoro stejný motor) je závada středotlakého čerpadla dost častá. Pokud nedává přes 3,5 baru, tak to nenastartuje.

2016-02-24 17:12:52

Tak je to jak jsem si myslel... Chlapi se zkušeností s koncernem VW mě přesvědčovali, že je jen podávací sací čerpadlo na motoru a to odešlo, přesněji zpětná klapka. Díky, vrhnu se pod auto a budu zkoušet. Každopádně jsem se chtěl vyhnout otevírání nádrže. Je tam 50 litrů....

Díky za pomoc!

2016-02-27 20:24:47

kopejda: Ahoj,

tak mám za sebou ležení pod autem, máchání ruky v ledové naftě a nic. Ale v úplnosti. Podávací čerpadlo podává, nafta z něj teče, ale do filtru u motoru nedoteče. Buď se zastaví ještě před středotlakým, nebo neprojde jím. Při pokusech s hadicí ve sklenici nafty za filtrem šly bublinky, ale ne nafta. Zkoušel jsem jestli jde nějaký proud do středotlakého čerpadla, ale tam jsem nic nenaměřil (ani proti kostře, ani proti sobě). Pojistka je v pořádku, tak mám poslední možnost relé, než kuchnu druhé čerpadlo. Má to ale malý háček. Přesně v tom místě kde má podle Etzolda být, jsou dvě 80 A pojistky... A teď Oplí veřejnosti raď!

K tomu vím, že na svorkovnici do nádrže mám na jednom konektoru (ten s nejtenčím drátem) 12 V, ale ostatní jsou hluché. Zkrátka bez schémat se nehnu dál.

A pak mi není jasné k čemu je kabel na palivovém filtru. Je to od tlakoměru nebo teploměru?

Děkuji předem všem za pomoc či nápad!

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-27 20:52:59

tomd: Těhle motorizací moc není a ani já jsem neměl možnost se v ní povrtat.... Tak neporadím, nevím...

Jediné schéma co vím, je tady:

http://www.vectra16v.com/slp/slp_omega_b_mj01.pdf

Ale 2.5DTi jsem tam neviděl.....

Alespoň víš co je v háji, teď jen najít co konkrétně na dodávce paliva k filtru nejde.

Snad jako pomůcka pomůže, že u Oplu platí za pojistky a relátka palivového systému fialová barva jak samotných patic, tak i relátek.

Kabeláž k filtru paliva může mít dvojí význam, buď jde o vyhřívání a nebo signalizaci zavodnění (kondenzát vody na dně filtru) nebo kombinaci...

2016-02-28 06:44:23

tomd: No já na BMW mám přímo na filtru tlakové čidlo, co rozhodne o tom jestli auto nastartuje a nebo ne. Mělo by na něm být 3,5-4 bary. To ale neřeší to proč Ti čerpadlo nejede. Zkus to čerpadlo napájet "z venku" nějakou jinou baterkou,jestli se rozjede.

2016-02-28 21:14:05

kopejda: Tak po třech večerech pod autem, jedné omrzlé ruce od nafty a šedesáti korunách za sponky na hadice je po problému. Díky odkazu jsem našel schémata elektroinstalace, pak i umístění relátek a jejich funkci. S těmito informacemi jsem našel ne fialové Oplí, ale krásně modré BMW relé v pojistkovnici nad baterkou, vyndal ho a proklemoval kontakty. Oma naskočila jako když odjížděla ze salonu. Tak jsem relátko vrátil a jezdím. Stačilo očistit kontakty.... Ale proč po roce co ji mám, jen tak ze dne na den?!?!

Ještě jednou děkuju za odkaz a pomoc!

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-28 21:18:35

tomd: To je otázkou, možná oxidace. Ale spíš bych tomu relátku už moc nevěřil. Může mít vyhřátý spínací kontakt a manipulací se zatím tváří že pojede. Pro jistotu si sežeň nové (nemusí být modré BMW ) a voz ho sebou. Nikdy nevíš, kdy si vzpomene nesepnout.... Jinak v tomto počasí to je heroický výkon....

2016-02-28 21:20:54

kopejda: Když ji miluješ, není co řešit...

2016-02-29 10:19:13

Správný postřeh s relátkem! Ony kontakty vypadají úplně v pohodě. Jednou selhalo = radši vyměnit. 400,- za ten klid stojí. Ano Colombo, nevím kde seženu auto podobných kvalit, až doslouží i tato druhá. Při prolézání všech možných zákoutí jsem zjistil, že hnědý mor je v malých tečkách skoro všude. Už jí je 13...

2016-02-29 10:24:47

tomd: Tenhle motor, je-li v pořádku, je to nejlepší z nafty, co se v Omeze objevilo.

2016-03-15 22:23:28

TomD: Ahoj,bud sežen jiné a nebo to staré vlož na 3-4min do rozpálené trouby...nezapomen sundat krycí plast. Já to udělal na starém MB 190E ....43tis km a sále šlape


Odpovědět